دلیل اهمیت استخدام فریلنسرها در شرکت‌ها
رموز گنج و باستان شناسی
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه، زیرخاکی و عتیقه

دلیل اهمیت استخدام فریلنسرها در شرکت‌ها

فریلنسرها از جمله ارزشمندترین کارکنان هر کسب و کاری هستند. بسیاری از شرکت‌های موفق بدون حضور این نیروی کار، دوام نمی‌آورند. شاید شرکت شما به یک طراح گرافیک تمام وقت نیاز پیدا کند؛ در مقابل دسترسی به یک پلتفرم دورکاری مثل کارلنسر یا شرکت طراحی آنلاین می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند. کارکنان قراردادی دورکار و ماهر از جمله طراحان، وکلا، برنامه نویسان و نویسندگان در این شرکت‌ها، خدمات مناسب کسب و کارهای زیادی را فراهم می‌نمایند. برای استخدام فریلنسرها به شرکت‌های معتبر اطمینان کنید.

با این حال، شرکت‌های بسیاری از کسب و کارهای قدیمی گرفته تا استارتاپ‌ها، با فریلنسرها آنچنان که شایسته یک کارمند تمام وقت است، برخورد نمی‌کنند. شاید هر فریلنسری با تأخیر در پرداخت مواجه شده و خاطره تماس‌های مکرر برای گرفتن حقوقش را در ذهن دارد. علاوه بر مسأله حقوق، بسیاری از شرکت‌ها ارتباط ضعیفی با کارکنان فریلنس دارند یا اصلاً هیچ ارتباطی با آنها نمی‌گیرند. در نتیجه فرصتی هم برای رشد حرفه‌ای در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

این شرکت‌ها باید بدانند که این رفتار تنها به زیان فریلنسرها نیست؛ بلکه در نهایت به ضرر خودشان و درآمدشان تمام می‌شود. انتظار می‌رود که طی دهه پیش رو، فریلنسرها نیمی از نیروی کار جهان را تشکیل دهند. این تعداد حجم بالایی از کارکنان را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین اگر به طور نامناسب با آنها برخورد شود، بازده کاری هم کاهش می‌یابد.

شرکت‌ها با حرکت به سمت اقتصاد ۱۰۹۹ به دنبال رشد و توسعه هستند. اقتصاد ۱۰۹۹ یا اقتصاد فریلنسری به استخدام کارکنان کوتاه مدت و پاره وقت اشاره دارد که حجم  بالایی از نیروی کار اقتصاد جهانی را در دهه پیش رو تشکیل خواهد داد. پس باید با فریلنسر هم مانند یک کارمند حضوری و تمام وقت برخورد کنند. یعنی برایشان احترام قائل شده و به آنها توجه نمایند.

فریلنسرها مثل یک شمشیر دولبه عمل می‌کنند

فریلنسرها می‌توانند کسب و کارتان را بسازند یا آن را به نابودی بکشانند. برخلاف تصور عموم، اغلب کارکنان مستقل و فریلنس به دنبال شغل تمام وقت نیستند. آن‌ها به دنبال آزادی و انعطاف پذیری شغل فریلنسری هستند. آن‌ها در این شغل به راحتی کارفرمای دارای رفتار و برخورد نامناسب را کنار می‌گذارند. فریلنسرهای خوب با موقعیت‌های شغلی فراوانی مواجه هستند؛ پس در صورت بدرفتاری از جانب کارفرما به دنبال کارفرمای خوب می‌روند.

بدرفتاری با فریلنسر به خاطر از بین بردن انگیزه کاری باعث تأخیر در اجرای پروژه می‌شود تا  اینکه حق‌الزحمه بالاتری از جانب کارفرما پرداخت شود. شرکت‌هایی که با فریلنسرها به خوبی کارکنان حضوری و تمام وقت برخورد نمی‌کنند؛ در حوزه استخدام فریلنسرها بد نام شده و نمی‌توانند افراد خوب را در جهت پیشرفت کسب و کارشان استخدام کنند.

 

حرکت شرکت‌ها به سمت اقتصاد ۱۰۹۹

پرداخت حقوق مناسب و به موقع روشی کارآمد برای حفظ انگیزش و جلب همکاری یک استعداد مستقل و آزادکار است. قبل از شروع همکاری با یک فریلنسر، ساختار قیمت گذاری مورد قبول هر دو طرف را پیدا کنید. سپس در مورد پرداخت به موقع حقوق به او اطمینان دهید. از آنجا که فریلنسرها حقوق ثابتی ندارند؛ عدم پرداخت به موقع، آن‌ها را از پرداخت هزینه‌های زندگی باز می‌دارد.

لازم به ذکر است که سایت های فریلنسینگ مانند کارلنسر، این مشکل را با سیستم پرداخت امن حل کرده اند، و به عنوان یک واسط امن و مطمئن، با نگه داشتن پول کارفرما تا زمان تحویل نهایی پروژه توسط فریلنسر، هم دستمزد فریلنسرها را به موقع به حساب آن ها واریز کرده و هم کارفرما، پروژه را با رضایت نهایی تحویل گرفته و تایید کرده است.

نیازهای فریلنسرها

فریلنسرها هم خواسته‌ها و نیازهایی مشابه سایر کارکنان دارند. آن‌ها هم به دنبال فرصت یادگیری، رشد و دستیابی به قرار دادها و شغل‌های بهتر هستند. این شرایط آنها را به رضایت شغلی رسانده و مورد احترام کارفرما قرار می‌گیرند. یکی از روش‌های تأمین تقاضای آنها، قرار دادنشان در تیم کاری و آشنا کردن آنها با ابزارها و فرایندهای کاری است. از همان ابتدای استخدام، انتظارات و اهداف را مشخص نمایید و تا حد امکان در مورد وظایف و افراد کمک کننده به آنها، شفاف عمل کنید. این کارها را می‌توان به صورت تلفنی هم هماهنگ کرد ولی ارسال ایمیل بهتر است چون با گذشت زمان به یادآوری مطالب کمک می‌کند. در برخی سایت های فریلنسینگ مانند کارلنسر، این ارتباط از طریق چت داخل سایت، میسر است.

امکانات کاری

در صورت استخدام حضوری فریلنسر، همان امکانات و اختیارات کارکنان تمام وقت را در اختیار فریلنسرها هم قرار دهید. اگر میز اضافی دارید از آنها بخواهید تا هر روزی که می‌خواهند در محل کار حاضر شوند و از آن میز استفاده کنند. به هر حال فریلنسری به تنهایی انجام می‌شود پس تا حد امکان، کار کردن را خوشایند کنید. با ارائه مزایای مشابه کارکنان تمام وقت مثل دعوت برای ناهار و جشن‌های کاری و در اختیار قرار دادن کوپن‌های تخفیف و معرفی‌نامه‌ها، انگیزش کاری بالاتری به فریلنسرها می‌دهید.

در فرایند خروج فریلنسرها از سازمان، به بررسی قراردادشان پرداخته و اگر عملکرد خوبی داشتند؛ برای معرفی آنها به سایر کارفرماها، به آنها توصیه نامه بدهید. اگر هم عملکرد خوبی نداشتند؛ به طور واضح انتظارات خودتان و کم کاری آنها را توضیح دهید. این کار به رشد و پیشرفت فریلنسرها کمک کرده و احتمال این که شما را به عنوان همکار نه چندان خوب به دیگران معرفی کنند، کاهش می‌یابد.

امکان گرفتن توصیه نامه، نظر و امتیاز برای فریلنسرها در سایت کارلنسر (حتی از کارفرمایان خارج سایت) میسر است.

روابط کاری اهمیت زیادی دارند

برای هر فریلنسر، نیاز متفاوتی در اولویت قرار دارد. برخی نگران پرداخت سریع هستند و برخی دیگر به رشد حرفه‌ای اهمیت می‌دهند. کلید موفقیت در کسب و کارهای اقتصاد فریلنسری، برقراری روابط مطلوب با آنها و گوش دادن به نیازهایشان است. در طول مصاحبه کاری با اولویت‌های فریلنسر آشنا شوید و روابط کاری را هم بر اساس همین اولویت‌ها تنظیم کنید.

مشکلات احتمالی در فرایند کاری را پیش بینی کرده و در صورت بروز هر گونه خطای فردی، با همکاری تیمی به حل مسأله بپردازید. همدلی و روابط محترمانه را در کل فرایند کاری لحاظ کنید. رعایت تمامی این موارد نشان از فرهنگ سازمانی سازنده و پویا دارد که علاوه بر رشد کسب و کار باعث جلب رضایت شغلی تمامی کارکنان می‌شود.

در نهایت…

اگر حقوق خوبی برای استخدام فریلنسرها پرداخت کنید، آن‌ها را به خوبی در سازمان بپذیرید و مورد احترام قرار دهید؛ مسیر کاری موفقیت آمیزی را طی خواهید کرد. اگر با فریلنسرها هم مثل سایر کارکنان رفتار کرده و همه کارکنان را انسان‌هایی ارزشمند بدانید، به کارکنانی قابل اعتماد و با انگیزه می‌رسید. در نتیجه این تیم کاری منسجم، کسب و کارتان را در سال پیش رو توسعه خواهد داد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

معرفی گوگل ادسنس ، شیوه کسب درآمد از گوگل ادسنس

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از ترافیک وب سایت وجود دارد. یکی از آنها تبلیغ محصولات و خدمات سایر کسب و کارهای مرتبط با محتوای وب سایت خودتان است. امروزه برنامه‌های تبلیغاتی زیادی به کسب درآمد کمک می‌کنند که محبوب‌ترینشان گوگل ادسنس است.

این برنامه تبلیغاتی در اواسط سال ۲۰۰۳ از جانب شرکت گوگل معرفی شد و در حال حاضر محبوب‌ترین برنامه تبلیغاتی در اینترنت است. وب مسترها و مالکان سایت با این ابزار می‌توانند از ترافیک سایت، کسب درآمد کنند. گوگل سالیانه ۱۰ میلیارد دلار به ناشران تبلیغاتی پرداخت می‌کند.

البته توجه کنید که این برنامه از زبان فارسی و اکانت های ایرانی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین وب سایت شما باید به زبان‌های دیگری مثل انگلیسی، ترکی، عربی و غیره و برای مخاطبان خارجی درست شود. در مورد دریافت نقدی سود حاصل هم نمایش تبلیغات هم، برخی از افراد و شرکت‌ها در ایران، خدمات کسب درآمد از گوگل ادسنس را با کمک حساب‌های اعتباری در خارج از کشور فراهم نموده‌اند که می‌توانید از آن ها کمک بگیرید. اگر علاقه‌مند به تولید محتوا به زبان‌های دیگر و کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس هستید در این مقاله با ما همراه شوید.

فواید گوگل ادسنس

  • امروزه حجم زیادی از ناشران و تبلیغ کنندگان یعنی بیش از ۱۰ میلیون سایت در حال استفاده از گوگل ادسنس هستند.
  • ناشران و تبلیغ کنندگان در سطح بالای امنیتی مشغول به فعالیت هستند. گوگل به عنوان واسطه میان این دو جناح عمل کرده و به فکر شفافیت در کل این فرایند است. تمامی معیارهای ضروری قابل ردیابی درون اکانت Google Analytics هستند.
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف محتوا در ادسنس میسر است. تبلیغ کنندگان در ادسنس از متن، تصاویر، تبلیغات HTML، تبلیغات ویدئویی و غیره در اندازه‌های مختلف استفاده می‌کنند. می‌توانید به عنوان ناشر تبلیغاتی، انواع و اشکال مختلف تبلیغات را مور بررسی قرار دهید. با این روش، پر درآمدترین نوع تبلیغ را پیدا می‌کنید.

 

نکته: اندازه‌های تبلیغات مورد استفاده به وسیله سایر تبلیغ کنندگان را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال طبق یکی از مطالعات انجام شده در این زمینه بیش از ۶۳ هزار نفر از مبلغان و ناشران محتوا، اندازه‌های ۹۰×۷۲۸  و ۲۵×۳۰۰ را بسیار مناسب و محبوب دانسته‌اند.

عملکرد ادسنس چگونه است؟

کل این فرایند، بسیار ساده است. در ابتدا باید اکانت ادسنس بسازید؛ سپس کد کوتاهی را به صفحات وب سایت خودتان اضافه می‌کنید. در نتیجه گوگل هم تبلیغات هدفمند  و مرتبط با محتوای سایت یا کاربران را بر اساس الگوریتم‌ها و معیارهای خودش روی صفحه سایت شما به نمایش در می‌آورد.

پس از نمایش این تبلیغات، بازدید کنندگان از سایت شما روی این تبلیغات کلیک می‌کنند و درآمدزایی شما آغاز می‌شود. پرداخت گوگل ادسنس براساس کلیک (Cost-Per-click) و اشتراک درآمد (Revenue-Sharing) است. یعنی باید تا حد ممکن تعداد کلیک شدن تبلیغات قرار گرفته روی سایت خودتان را افزایش دهید.

 

نکته: برای گول زدن گوگل و افزایش ساختگی تعداد کلیک‌ها تلاش نکنید. بازدیدکنندگان را برای کلیک کردن تبلیغات تشویق نکنید. خودتان هم تبلیغات را کلیک نکنید! گوگل از سیستم پیچیده‌ای برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها استفاده می‌کند. اگر گوگل متوجه فعالیت مشکوک در وب سایت شما شود یا به کیفیت ترافیک و کلیک‌ها شک کند؛ اکانت شما را به حالت تعلیق در می‌آورد.

 

گوگل ادسنس چقدر درآمد برایمان به همراه دارد؟

گوگل به ازای کلیک روی تبلیغ، پول پرداخت می‌کند. ناشران تبلیغ، هزینه ۸۶ درصد از کلیک‌ها را دریافت می‌کنند (در مورد استفاده از ادسنس برای جستجو هم ۵۱ درصد از هزینه را دریافت می‌کنند).

حق کمیسیون شما تا حد زیادی به رقابت یا نرخ کلیک در موقعیت کاری جاویژه (Niche) وابسته است. در عمل حق کمیسیون به ازای هر کلیک از 0/2 دلار تا 15 دلار متغیر است. در اکثر موقعیت‌های جاویژه کمتر از 3 دلار به ازای هر کلیک پرداخت می‌شود. با این حال برخی از موقعیت‌های جاویژه بسیار سودآور هستند.

 

دو روش برای یافتن سودآورترین موقعیت‌های بازاری جاویژه وجود دارد:

  1. با ابزار CPC Map tool، میانگین هزینه به ازای هر کلیک را ارزیابی کنید:

با توجه به تصویر فوق سه بازار جاویژه در ایالات متحده شامل بیمه، آموزش آنلاین و بازاریابی و تبلیغات هستند. اگر می‌خواهید وبلاگ طراحی کنید پس این سه موضوع را تحت پوشش قرار دهید؛ چون برایتان بسیار مفید خواهند بود.

 

  1. با ابزار Keyword Magic tool نرخ هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را برای کلید واژه خاصی مورد بررسی قرار دهید:

این ابزار بزرگترین پایگاه کلید واژه در جهان را در اختیار دارد (تا آگوست 2019 بیش از 6/14 میلیارد کلید واژه در آن به ثبت رسیده است). فقط باید کلید واژه (مثل adsense) را وارد کنید تا هزاران عبارت جستجوی مرتبط با CPC، حجم جستجو برای هر کدام و سطح رقابت برای این عبارت‌ها در اختیارتان قرار گیرد.

 

نکته: درآمد شما تنها به هزینه بابت هر کلیک در موقعیت جاویژه وابسته نیست. درآمد به عواملی مثل تناسب تبلیغات با علایق مخاطب، مکان قرارگیری تبلیغ روی صفحه و غیره هم وابسته است. پس به محتوای وب سایت، ظاهر و حسی که به مخاطب منتقل می‌کند؛ توجه کنید. جایگاه مختلف تبلیغ درون صفحه را هم مورد بررسی قرار دهید تا سودآورترین مکان را پیدا کنید.

ترافیک، پادشاهی می‌کند

در نهایت مهم‌ترین عامل کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس، حجم ترافیک وب سایت است. می‌توانید گران‌ترین موقعیت جاویژه در بازار و بهترین محل قرارگیری تبلیغات را انتخاب کنید. ولی اگر هیچ کسی به وب سایت شما سر نزند؛ این تلاش‌ها هم بی فایده می‌ماند. به خاطر بسپارید که تنها تعداد بسیار اندکی از بازدیدکنندگان روی تبلیغات کلیک خواهند کرد (برخی از وبمسترها نرخ کلیک یک تا دو درصدی را مناسب می‌دانند ولی هیچ آمار رسمی از جانب گوگل در این زمینه ارائه نشده است). به احتمال زیاد، درآمد کمتر از یک دلار به ازای هر کلیک عاید شما خواهد شد. حالا باید ببینید که برای رسیدن به درآمد مدنظرتان به چه مقدار ترافیک نیاز دارید. این امر نیازمند تولید مقدار محتوای با کیفیت و منحصر به فرد است.

از این رو طراحی سایت بر اساس موضوعی که اطلاعات زیادی در موردش دارید؛ کاری منطقی است. تولید محتوای با کیفیت در حوزه تخصص خودتان بسیار آسان و خوشایند است. از یک سایت ده صفحه‌ای انتظار تولید هزار دلار درآمد در یک ماه وجود ندارد. بهتر است قبل از ثبت اکانت در گوگل ادسنس، اول ۲۰ تا ۳۰ صفحه محتوا تولید کنید.

 

در نهایت . . .

به راحتی می‌توان با گوگل ادسنس کسب کسب درآمد کرد ولی به سرعت با این روش، ثروتمند نمی‌شوید. برای رسیدن به درآمد با ثبات، قواعد زیر را رعایت کنید:

  • در مورد موضوعات مورد علاقه و مطالبی که از آنها آگاه هستید؛ محتوا بنویسید.
  • به طور مرتب به تولید محتوا بپردازید تا گوگل، وب سایت شما را به روز و حاوی اطلاعات جدید تشخیص دهد.
  • گوگل را به وسیله کلیک‌های تقلبی، گول نزنید.
  • سودآورترین موقعیت‌های بازاری جاویژه را بررسی نموده و متناسب با آنها به تولید محتوا بپردازید.

این کارها باعث جذب ترافیک زیاد و کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس می‌شود. اگر به کسب درآمد از این طریق پرداخته‌اید یا برای این کار برنامه دارید، نظرات خودتان را با تیم کارلنسر در میان بگذارید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

معرفی شغل حسابداری ، حسابدار دورکار

حسابداری، شغلی مناسب برای علاقمندان به کار با داده‌ها و ارقام مالی است. عاشقان این حرفه، ذهن تحلیل گر و دقیقی دارند. حسابداران به طور معمول در بخش امور مالی شرکت‌ها یا تحت نظارت مدیر مالی مشغول به فعالیت هستند. شرکت‌ها با پیشرفت فناوری برای کاهش هزینه‌های مکان به دنبال برونسپاری امور مالی به شرکت‌های آنلاین یا فریلنسرهای حسابدار هستند. حسابداران در شرکت‌های دولتی و خصوصی حضور دارند. آن‌ها می‌توانند شرکت خودشان را راه اندازی کرده یا به عنوان مشاور مالی به سایر کسب و کارها مشورت بدهند. البته این کار نیازمند تجربه بالایی است.

حسابداران باید تمامی اسناد و صورت‌های مالی را هماهنگ با قانون، مقررات و اصول حسابرسی تهیه کنند. آن‌ها هرگونه ناهمخوانی در حساب‌ها و آشفتگی در اسناد و تراکنش‌های مالی را پیدا کرده و برطرف می‌کنند. آنها باید نتایج بررسی‌ها و گزارش مالی را به افراد حاضر در خارج از بخش مالی تحویل دهند. پس علاوه بر دانش حسابداری به مهارت‌های ارتباطی و بین فردی مطلوبی نیاز دارند. در این مقاله به شرح وظایف ، مزایا، معایب و شرایط دورکاری این حرفه در ایران اشاره خواهیم کرد.

شرح وظایف و مسئولیت‌های شغل حسابداری

حسابداران تازه کار قبل از کسب تجربه کامل در سمت کمک حسابدار یا کارآموز در کنار حسابداران خبره مشغول به فعالیت می‌شوند. به هر حال آنها در هر سمتی، وظایف خاصی دارند که به وسیله کارفرما مشخص می‌شود. وظایف عمومی به شرح زیر است:

  • بررسی حساب‌های بانکی و صورت‌های مالی
  • تطبیق حساب‌ها با ورودی‌های مالی کلی
  • بررسی صورت مخارج کارفرما
  • ثبت هزینه‌ها و مدیریت تنخواه
  • نظارت بر گردش مالی حساب‌های کارفرما
  • تهیه گزارش‌های مالی با توجه به اطلاعات به دست آمده از حساب‌ها
  • تحلیل داده‌های مالی برای تعیین سلامت مالی شرکت
  • تحلیل داده برای تعیین محل تولید سرمایه و کسری سرمایه
  • به کارگیری نرم افزارهای حسابداری برای سازماندهی و تحلیل داده‌های مالی کارفرما در طول فرایند کنترل حسابداری
  • ثبت تراکنش‌های مالی کسب و کار در طول زمان
  • بررسی و رفع ناهمخوانی و بی نظمی‌های مالی موجود در اسناد، صورت‌ها و تراکنش‌های مالی
  • ارائه پیشنهادات در حوزه منابع مالی و روش‌های مصرف منابع به کارفرما و سایر کارکنان در جهت رفع مشکلات مالی و کاهش هزینه‌ها
  • صدور و بررسی فاکتور و چک‌ها برای پرداخت به موقع مخارج و هزینه‌ها
  • تأیید قراردادها، سفارش‌ها و وصول مطالبات
  • حسابداران شاغل در سطوح بالاتر امور مالی شرکت در حوزه بودجه بندی شرکت و ارائه مدل‌های مالی مسئول هستند.
  • تهیه و تدوین فایل‌های مالیاتی برای شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار

مهارت‌ها و تحصیلات لازم برای شغل حسابداری

سمت‌های کاری در این شغل بسیار گسترده است ولی اغلب کارفرمایان به دنبال استخدام کارشناس حسابداری یا افراد دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای هستند. حسابدارانی که در مشاغل مدیریتی مشغول به فعالیت هستند؛ مدارک تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری دارند.

امروزه شرکت‌های زیادی از نرم افزار حسابداری برای ثبت و مدیریت امور مالی استفاده می‌کنند. پس حسابداران هم برای اشتغال به کسب مدارک فنی برای نرم افزارهایی مثل اکسل، هلو و غیره نیاز دارند. در برخی از شرکت‌ها هم نرم افزار خاص همان شرکت مورد استفاده قرار می گیرد که دوره آموزشی آن را باید طی کنند.

مهارت‌های ارتباطی هم برای برقراری ارتباط مناسب با سایر همکاران و مشتریان ضرورت دارد. بعلاوه برای تحویل به موقع کارها به مهارت‌های مدیریتی از جمله مدیریت زمان نیاز دارند.

مزایا و معایب حسابداری

این شغل هم مثل هر شغل دیگری، نقاط مثبت و منفی خودش را دارد. پس برای برخی از افراد مناسب و برای برخی دیگر نامناسب است. هر فردی انتظارات خاصی از یک شغل دارد و بر همین اساس هم باید مسیر شغلی خودش را مشخص کند.

مزایای شغل حسابداری

مسیر شغلی روشنی در مقابلتان است

مهارت‌های عملی برای کار با اعداد و تحلیل هزینه‌ها را یاد می‌گیرید. این رشته در مقایسه با مطالعه فلسفه و ادبیات بازده شغلی و درآمد مشخصی دارد. محل کارتان هم در واحد امور مالی است؛ یا به طور دورکاری با امور مالی شرکت سروکار دارید. بعلاوه طبق آمار به دست آمده از انجمن آمار کار، پروژه‌های حسابداری بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ در حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت که خبر از رشد  این حرفه در مقایسه با سایر مشاغل دارد.

امکان رشد حرفه‌ای دارید

بعد از فارغ التحصیلی به عنوان کارآموز یا کمک حسابدار مشغول به کار می‌شوید. بعد از کسب تجربه و کسب مدار فنی و تحصیلی بالاتر می‌توانید به عنوان یک حسابدار حرفه‌ای یا مدیر امور مالی مشغول به فعالیت شوید.

 

درآمد مطلوبی دارید

در این حرفه هم مثل هر شغل دیگری به دنبال تأمین نیاز مالی خود و خانواده هستید. با توجه به فعالیت پاره وقت یا تمام وقت در یک یا چند شرکت می‌توان به حقوق پایه و اضافه کار مطلوبی رسید. در حال حاضر یک حسابدار با مدرک کارشناسی و بعد از طی دوره کارآموزی و آموزشی می‌تواند حقوق پایه وزارت کار را در تهران و شهرستان کسب کند. البته در حال حاضر حداقل حقوق برای حسابداران مبتدی دو میلیون و برای حسابداران حرفه‌ای در سمت‌های سرپرستی و مدیریتی هشت تا پانزده میلیون تومان است.

 

می‌توانید به طور مستقل فعالیت کنید

حسابداری از جمله مشاغل انعطاف پذیر است. حتماً برای کاریابی در این حوزه به حضور در مناطق صنعتی و تجاری نیاز ندارید. با ثبت نام در شرکت های حسابداری یا پلتفرم های دورکاری مثل کارلنسر می‌توانید به عنوان فریلنسر حسابدار مشغول به فعالیت شوید. از کشاورزان محلی گرفته تا سازمان‌های دولتی و شرکت‌های نرم افزاری هر کسی می‌تواند از خدمات حسابرسی شرکت‌های آنلاین بهره‌مند شود.

امکان کارآفرینی فراهم است

در هر شغلی می‌توانید کسب و کار خودتان را راه بیاندازید. به طور معمول حسابداران خبره می‌توانند شرکت حسابرسی یا شرکت مشاوره امور مالی را راه اندازی کنند. البته راه اندازی شرکت مستقل مثل هر کسب و کار دیگری، مخاطرات خاص خودش را دارد.

معایب شغل حسابداری

این شغل هم معایب خاص خودش را دارد. قبل از وارد شدن به این شغل موارد زیر را مدنظر قرار دهید.

 

به آموزش مستمر نیاز دارید

با گرفتن مدرک تحصیلی، کار آموزش تمام نشده و همچنان به کسب گواهینامه‌های مهم نیاز دارید. بعد از اینکه  در سطح مبتدی فعالیت کردید باید به دریافت مدارک فنی معتبر در این چرخه بپردازید. برای مثال شاید  شرکتی که می‌خواهید در آن استخدام شوید از نرم افزار مدیریتی خاصی استفاده می‌کند. پس بعد از آشنایی مقدماتی با کامپیوتر، اینترنت و نرم افزارهای متداول حسابداری باید با نرم افزارهای مورد استفاده کارفرما آشنا شوید.

 

شاید این کار کسل کننده به نظر برسد

چند حسابدار مشهور در دنیا می‌شناسید؟ اگر چیزی به ذهنتان نمی‌رسد تعجب نکنید. با این شغل به شهرت نمی‌رسید. ولی همه چیز هم شهرت نیست. کار روتین حسابرسی به محاسبات ریاضی نیاز دارد که افراد علاقمند در این حوزه را می‌طلبد. قبل از انتخاب این شغل، علاقمندی به ریاضیات و محاسبات را در نظر بگیرید.

 

فصول پرمشغله در حسابداری مطرح است

حسابداری به طور معمول، شغلی تمام وقت و به صورت حضوری یا دورکاری است. به طور کلی کار حسابرسی در طول ماه‌های آخر سال و شروع سال جدید به اوج می‌رسد. در طی ماه‌های اسفند اغلب کسب و کارها در حال انبار گردانی و بستن دفاتر مالی هستند. در ماه فروردین هم تعرفه‌های مالی سال جدید را تنظیم می‌کنند. برونسپاری امور مالی در این دو ماه به خاطر تحویل اظهار نامه‌های مالیاتی به اوج می‌رسد. بنابراین فشار کاری هم در این مدت افزایش می‌یابد

افزایش ساعات کاری و فعالیت در آخر هفته‌ها هم در فصول پر کار سال، رایج است. حسابداران باید رضایت خاصر کارفرما را از نظر تنظیم امور مالی جلب نمایند. بعد از ماه‌های پرکار، سرعت کارها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. پس برنامه سالیانه حسابرسی در طول سال، متغیر است.

 

این کار تا حدی با استرس همراه است

قبول مسئولیت امور مالی یک سازمان با کمی استرس همراه است. این فشار و استرس روی سلامت جسم و روان اثر گذار است. البته میزان این استرس با توجه به مکان کار و سمت شغلی متفاوت است. هر چقدر سمت مهم‌تری دریافت کنید و حقوق بالاتری بگیرید، استرس بالاتری را تجربه می‌کنید. مدیریت این استرس و اثرگذاری آن روی زندگی تا حد زیادی به شخصیت و مهارت شما وابسته است. اگر با استرس، ساعات کاری طولانی و فشار کاری مشکلی ندارید؛ پس این کار برایتان مناسب است.

 

حسابدار دورکار

هنگامی که پس از مدتی کار عملی در حوزه حسابداری و تحت نظارت حسابدار با سابقه به مهارت کافی رسیدید؛ می‌توانید حسابرسی را به صورت دورکاری انجام دهید. صلاحیت در این کار با داشتن روزمه کاری قدرتمند و مهارت فنی مشخص می‌شود. برای شروع دورکاری، اول باید کارفرمای متناسب با مهارت‌های خودتان را پیدا کرده و روزمه خودتان را برایشان ارسال کنید. این کارفرماها در شرکت‌های استخدامی و پلتفرم‌های دورکاری به ثبت پروژه یا آگهی استخدام می‌پردازند.

بعد از اینکه روزمه یا پیشنهاد شما از طرف کارفرما پذیرفته شد و در مصاحبه آنلاین یا حضوری شرکت کردید؛ شرح وظایف شغلی و فایل پروژه را دریافت می‌کنید. کارفرماها به دنبال بررسی حساب‌های مالی، ثبت اطلاعات مالی، تهیه اظهار نامه‌های مالیاتی و غیره هستند.

حقوق دورکاری به عواملی مثل پلتفرم دورکاری، نوع فعالیت حسابرسی، مقدار تجربه فریلنسر و زمان انجام پروژه وابسته است. در پلتفرم‌های تخصصی حسابداری و امور مالی، پروژه‌های بزرگتری ثبت شده و گردش کار، مداوم است. پس حقوق دریافتی فریلنسر با توجه به مهارت فنی حسابرسی متفاوت است. هر چقدر سریعتر پروژه‌ها را تحویل دهند؛ سریع‌تر پرژه جدید را دریافت خواهند کرد و درآمد بیشتری هم کسب می‌کنند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:حسابدار , تنخواه , حسابداری,
ارسال توسط ایرانیکان

معرفی و شناخت 15 روند (ترند) مهم شبکه های اجتماعی

اغلب مردم بخش قابل ملاحظه‌ای از زمان روزانه را صرف شبکه های اجتماعی می‌کنند. بنابراین رسانه اجتماعی به بخش تفکیک ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است. برخی از مردم، آنقدر به رسانه معتاد شده‌اند که بعد از بیدار شدن از خواب، اول از همه به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند. از این رو شناخت روند شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مردم، اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

بازاریابان و صاحبان کسب و کار به خاطر اهمیت شبکه اجتماعی در زندگی مصرف کنندگان و با هدف برقراری ارتباط با مشتریان به پلتفرم‌های شبکه اجتماعی روی می‌آورند. حجم بالایی از محتوا در رسانه اجتماعی جریان دارد و رقابت بالایی در این زمینه، وجود دارد. بدون راهبرد بازاریابی مناسب در شبکه اجتماعی نمی‌توانید در این رقابت فشرده، پیروز شوید. آگاهی از روندهای شبکه اجتماعی به تدوین راهبرد بازاریابی مناسب کمک کرده و شما را به کسب و کاری برجسته تبدیل می‌کند. در این مقاله شما را با پانزده روند یا ترند شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۳ و فراتر از آن آشنا می‌کنیم.

روند شماره ۱: محتوای زودگذر همچنان محبوب خواهد ماند

محتوای زودگذر (Ephemeral Content) برای مدت زمان کوتاهی در دسترس قرار می‌گیرد و بعد ناپدید می‌شود. استوری‌های اینستاگرام و اسنپ چت نمونه‌های کاملی از این نوع محتوا هستند.  این روزها دامنه توجه مردم کم شده و شیوه مصرف محتوای آنها هم تغییر کرده است. از این رو، استوری هم در میان آنها طرفدار پیدا کرده است. استوری‌ها دارای محتوای کوتاه، تعاملی و اعتیادآور هستند. مردم هم ساعت‌ها وقت را صرف دیدن لحظه‌ای  قطاری از استوری‌ها می‌کنند. در نمودار زیر، افزایش کاربران فعال استوری‌های اینستاگرام در ماه‌های مختلف نشان داده شده است.

بازاریابان به روندهای فوق توجه می‌کنند و از آنها به نفع خودشان بهره می‌برند. طبق گزارش‌های اخیر، ۶۴ درصد از بازاریابان از استوری‌های اینستاگرام در راهبردها و برنامه‌های بازاریابی استفاده کرده‌اند. طبق مطالعه دیگری، برندها هر چهار روز یک استوری منتشر کننده و محبوبیت استوری‌ها رو به افزایش است.

 

روند شماره 2: پلتفرم‌های رسانه اجتماعی جاویژه(Niche) به خوبی فعالیت خواهند کرد

فیسبوک و اینستاگرام محبوب‌ترین و بزرگترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی هستند. با این حال در سال‌های اخیر چند پلتفرم رسانه اجتماعی جاویژه هم ظاهر شده‌اند که شهرت آنها تا حد زیادی افزایش یافته است.

برای مثال، تیک تاک(TikTok) یکی از پلتفرم‌های جاویژه است که کارش را در سال 2016 آغاز کرده و فوراً در میان جوانان محبوبیت یافته است. شرکت‌ها تجاری B2B، لینکداین را برای برنامه‌های رسانه اجتماعی خودشان ترجیح می‌دهند ولی علاقمندان به بازی‌های آنلاین به Twitch وابسته هستند. چند پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر هم در این بین محبوبیت پیدا کرده‌اند و شهرتشان رو به افزایش است. در نمودار زیر برخی از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی برحسب تعداد کاربرانشان به نمایش درآمده‌اند.

روند شماره ۳: اینستاگرام، لایک ها را حذف خواهد کرد

اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی است و هرگونه تغییر در آن روی چشم انداز رسانه اجتماعی اثر دارد. این تغییر بزرگ، برداشتن لایک‌ها از روی پست‌ها است. اینستاگرام اخیراً این روش را در تست بتا مورد بررسی قرار داد و به زودی به طور کامل آن را اجرا خواهد کرد. براساس منطق زیربنایی این کار، تعداد لایک ها ارزش اجتماعی شخص را مشخص می‌کنند و این نوع کسب  اعتبار به معیاری برای سلامت روان مردم تبدیل شده که تا حدی زیانبار است.

برخی از مردم هم این دلیل را نمی‌پذیرند و معتقدند که هدف اینستاگرام، کسب درآمد بیشتر است. برندها پول زیادی را بابت تبلیغ محصولاتشان به اینفلوئنسرها پرداخت می‌کنند. از این مقدار پول هیچ چیزی عاید اینستاگرام نمی‌شود. بازار اینفلوئنسرها داغ شده و برندهای محبوب هم روش‌های بازاریابی سنتی را رها کرده‌اند. اگر اینستاگرام، لایک ها را حذف کند روی کمپین‌های تبلیغاتی برندها اثرگذار است. بنابراین برخی از برندها به سمت سرمایه گذاری روی تبلیغات اینستاگرام ترغیب می‌شوند تا به نرخ بازگشت سرمایه برسند.

حذف کردن لایک ها و جذب بازاریاب‌ها به سمت تبلیغات پولی اینستاگرام، نوعی تحول بزرگ در بازاریابی رسانه اجتماعی است. این امر روی اینفلوئنسرها اثر دارد و سایر شبکه‌های اجتماعی را در جهت اعمال چنین تحولی، ترغیب می‌کند.

روند شماره ۴: تجارت اجتماعی توسعه پیدا خواهد کرد

برندها از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مثل اینستاگرام، پین‌ترست و فیسبوک برای فروش محصولاتشان استفاده می‌کنند. مدت‌هاست که این تجارت اجتماعی به مسیر خرده فروشی جدیدی برای برندها تبدیل شده و این روند روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرد.

تجارت الکترونیک در کنار سایر رسانه‌ها مثل وب سایت‌ها و فروشگاه‌های واقعی به کانالی برای خرده فروشی گسترده تبدیل شده است. این روند با معرفی ویژگی‌هایی مثل پست‌های قابل خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی مختلف تقویت خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی از پست‌های قابل خرید و فروش گرفته تا ویترین‌های اینستاگرام (Storefronts) به طور متوالی در حال تکامل هستند تا به پلتفرم‌های خرده فروشی تبدیل شوند. برندها و بازاریابان از این امکانات استفاده خواهند نمود و از تجارت اجتماعی به نفع خودشان بهره می‌برند.

روند شماره ۵: محتوای ویدئویی در فضای آنلاین سلطه پیدا خواهد کرد

محتوای ویدئویی یکی از انواع تعامل محتوا است و به زودی در فضای رسانه نسبت به سایر انواع محتوا، سلطه پیدا خواهد کرد. تنوع محتوای ویدئویی از ویدئوهای کوتاه و محبوب تیک تاک و استوری ها گرفته تا محتوای طولانی‌تر در یوتیوب متغیر است. ویدئوها آینده محتوای رسانه اجتماعی را می‌سازند. طبق مطالعات انجام شده، ۸۲ درصد از کل محتوای آنلاین تا سال ۲۰۲۳ را محتوای ویدئویی تشکیل می‌دهد. این امر اهمیت کاربرد محتوای ویدئویی در حوزه های اجتماعی مرتبط را نشان می‌دهد.

اگر در حال حاضر به دنبال تولید محتوای ویدئویی نیستید، از آن در راهبرد محتوای خودتان استفاده کنید. ویدئوها در آینده نزدیک به محتوای غالب در رسانه اجتماعی تبدیل خواهند شد. اگر این قضیه را جدی نگیرید؛ زمان اهمیت آنرا به شما نشان خواهد داد.

برای محتوای رسانه اجتماعی و تبلیغات می‌توانید از ویژگی‌هایی مثل استوری‌ها استفاده کنید. در پلتفرم‌هایی که غالباً متن و عکس در آنها رواج دارند هم می‌توانید ویدئوها را به عنوان پست منتشر کنید.

روند شماره ۶: کاربرد فناوری همواره رو به افزایش است

رسانه اجتماعی از فناوری‌هایی مثل واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) بیش از پیش استفاده خواهد کرد. با رشد پلتفرم‌های اجتماعی، کاربران به دنبال تجارب بهتر و تعاملی‌تر هستند و این فناوری‌ها، چنین تجاربی را میسر می‌کنند.

فیسبوک در این زمینه گام بلندی برداشته و Horizon را به عنوان دنیای واقعیت مجازی معرفی نموده است. مردم به این دنیای واقعیت مجازی وصل شده، بازی کرده و در آن به جستجو می‌پردازند. این نوع ارتباط در رسانه اجتماعی، سطح نوینی از تعامل را ساخته و برای آینده رسانه اجتماعی مفید است.

با اینکه واقعیت مجازی در رسانه اجتماعی وارد مرحله جدیدی شده ولی این شرایط برای واقعیت افزوده برقرار نیست. حالا واقعیت افزوده در چند پلتفرم اصلی مثل اسنپ چت و اینستاگرام به کار می‌رود. این محتوا به عنوان ابزاری برای تقویت محتوای بصری در شبکه اجتماعی تولید شد و محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده است.

روند شماره ۷: بازاریابی اینفلوئنسر همچنان اوج خواهد گرفت

در حال حاضر بازاریابی اینفلوئنسر یک روند جدید و رو به رشد دارد. امروزه اینفلوئنسرها با مبالغ نجومی که بابت تبلیغ برندها دریافت می‌کنند بر رسانه اجتماعی سلطه دارند. از دو دیدگاه می‌توان روند بازاریابی  اینفلوئنسر را مورد بررسی قرار داد. از یک دیدگاه تعداد اینفلوئنسر ها در رسانه اجتماعی به طور چشمگیری رو به افزایش است. در وهله دوم هم هزینه‌ای که کسب و کارها بابت بازاریابی اینفلوئنسرها خرج می‌کنند، رو به افزایش است.

سرمایه گذاری روی یک اینفلوئنسر بسیار ارزان‌تر از کمپین‌های تبلیغاتی تمام شده و به نتایج خوبی هم می‌رسد. بعلاوه اینفلوئنسرها هم بازاریابان را به انواع اهداف بازاریابی می‌رسانند. این دو عامل به دلایل اصلی برای قدرت گرفتن اینفلوئنسرها تبدیل شده‌اند.

حالا دیگر بازاریابان با یک یا دو اینفلوئنسر کار نمی‌کنند. آن‌ها با شبکه کاملی از اینفلوئنسرهای کوچک، جاویژه  و مرتبط همکاری می‌کنند. این اینفلوئنسرها نرخ تعامل بیشتر و هزینه پایین‌تری دارند. با گذشت زمان، بازاریابان بیشتری از این راهبرد بهره می‌برند و به جای سلبریتی ها با چند اینفلوئنسر کوچک‌تر همکاری خواهند کرد.

روند شماره ۸: کنترل قانونی و نظارت حقوقی بیشتر

رسانه‌های اجتماعی فواید زیادی دارند ولی در سال‌های اخیر، نقاط منفی خاصی را بروز داده‌اند. حفظ امنیت داده‌ها و حریم خصوصی دو مسأله مهم در پلتفرم‌های اجتماعی مثل فیسبوک هستند. رسانه اجتماعی به راحتی قادر به جمع آوری اطلاعات فردی و سوء استفاده از آنها است. بعلاوه ادعاهایی مبنی بر فروش داده‌های کاربران به سایر شرکت‌ها مطرح است.

در این بین شبکه‌های اجتماعی و نهادهای نظارتی هم سیاست‌های دقیق‌تری را در پیش خواهند گرفت. بسیاری از مردم، رسانه اجتماعی را فضایی ناامن می‌دانند و تغییر این شرایط به نفع همه است. پس باید آماده مقررات و محدودیت‌های بیشتری در این رسانه‌ها شویم.

روند شماره ۹: از واقعیت افزوده در رسانه بیشتر استفاده خواهد شد

واقعیت افزوده با اضافه کردن عناصر دیجیتال به محتوا، ظاهر آنرا تغییر می‌دهد. پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مکان جالبی برای استفاده از این فناوری هستند. برای مثال اینستاگرام از واقعیت افزوده در تعدادی از فیلترهای تصویری بهره می‌برند. برای مثال برخی از فیلترها، آرایش چهره یا عینک آفتابی و گوش‌های خرگوشی را به تصویر اضافه می‌کنند. این فیلترها همان کاربرد واقعیت افزوده در تصاویر هستند.

این روند تا حد زیادی به وسیله اینستاگرام و اسنپ چت در میان مردم محبوبیت پیدا کرده است و در سال‌های پیش رو هم سایر پلتفرم‌های اجتماعی از این قابلیت استفاده خواهند کرد. برای مثال فیسبوک، فیلترهای واقعیت افزوده را قبل از اینستاگرام مطرح کرد ولی بعدها این قابلیت محبوبیت پیدا کرد. فیسبوک در حال بررسی کاربردهای بیشتر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و در آینده نزدیک به کاربردهای بیشتر در این باره خواهد رسید.

کاربرد واقعیت افزوده فقط محدود به فیلترهای عکس و استوری نمی‌شود. برندها می‌توانند از واقعیت افزوده در ترسیم تجارب خرید بهتر برای مشتریان استفاده کنند. برای مثال یکی از برندهای آرایشی از واقعیت افزوده استفاده کرده و به مشتریانش اجازه می‌دهد تا قبل از خرید محصول به آرایش مجازی بپردازند. این قابلیت روی اپلیکیشن موبایلی این برند وجود داشت و حالا آنها از آن در فیسبوک خودشان هم استفاده کرده‌اند.

برندهای مختلف می‌توانند از واقعیت افزوده در رسانه‌های اجتماعی خودشان استفاده کنند و همچنان کاربرد این قابلیت در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی رو به افزایش است.

روند شماره ۱۰: به کارگیری شبکه اجتماعی در حوزه خدمات مشتری رو به افزایش است

شبکه اجتماعی از دیرباز برای برقراری ارتباط و تبادل عکس و ویدئو بوده است. حالا دیگر کاربرد شبکه اجتماعی فراتر از برقراری ارتباط است. حالا رسانه اجتماعی به پلتفرم خرده فروشی، جستجوی محصول و کانال خدمات مشتریان تبدیل شده است. حالا برندهای زیادی از شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلتفرم‌های ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند.

مشتریان از طریق رسانه اجتماعی به برندها دسترسی پیدا کردند و برندها هم به تدریج متوجه این تحول شدند. شاید عدم پاسخگویی درست به مشتریان از طریق سایر کانال‌های ارتباطی باعث شد تا آنها به رسانه‌های اجتماعی روی آورند. شاید هم به خاطر سهولت دسترسی به این مسیر آمده‌اند. برندها هم به مشتریان در این رسانه‌ها پاسخ دادند و آنها را به کانال‌های درست هدایت کردند.

در سال‌های پیش رو هم این تعامل‌ها چند برابر خواهد شد. این شرایط تنها محدود به پاسخگویی از جانب برندها نمی‌شود. حالا دیگر برندها باید رسانه اجتماعی را به عنوان کانال مهم خدمات مشتری در نظر بگیرند.

روند شماره 11: شخصی سازی (Personalization) اوج خواهد گرفت

حالا نوبت به کارگیری روند جهانی شخصی سازی در شبکه اجتماعی است. به اعتقاد برخی از کارشناسان، برندها نمی‌توانند محتوای رسانه اجتماعی را برای بخش‌های مختلف مشتریان، شخصی سازی کنند. صاحبان کسب و کار و بازاریابان می‌توانند از شخصی سازی در تبلیغات رسانه اجتماعی استفاده کنند. پلتفرم‌های رسانه اجتماعی امکان هدفگذاری و سفارشی سازی پیشرفته را برای بازاریابان فراهم می‌کنند. با این روش، تبلیغات مناسب در زمان مناسب در اختیار افراد مناسب قرار می‌گیرد.

حالا دیگر شخصی سازی به جایی رسیده که پلتفرم‌های رسانه اجتماعی می‌فهمند که شما به چه نوع محصولاتی علاقه دارید. از این رو تبلیغات محصولات مشابه از برندهای مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهند. می‌توانید این شرایط را امتحان کنید. تبلیغ محصول مشخصی را در اینستاگرام جستجو کنید؛ به سرعت فید اینستاگرام شما پر از تبلیغ محصولات مشابه می‌شود. هر چقدر روی تبلیغات بیشتری کلیک کنید، اینستاگرام هم بیشتر با رفتار و اولویت‌های آنلاین شما آشنا می‌شود. تمامی تبلیغات اینستاگرامی شما مطابق علایق شما شخصی سازی می‌شود.

روند شماره 12: هدف‌گذاری محلی (Local Targeting) هم رواج پیدا خواهد کرد

برندهای محلی برای رسیدن به ترافیک ارگانیک بیشتر به سئوی محلی علاقمند هستند؛ هدفگذاری محلی هم در حکم سئوی محلی در رسانه اجتماعی است. برندهای زیادی برای هدفگذاری و جذب افراد از منطقه جغرافیایی مشخص به دنبال هدفگذاری مکان محور یا محلی می‌روند. یکی از روش‌های جذب مخاطب محلی برای برندها نشان گذاری جغرافیایی (ژئوتگینگ=Geo-tagging) پست‌ها و استوری ها است. اگر مکان محتوای شبکه اجتماعی خودتان را مشخص کنید به طور طبیعی مخاطب محلی را جذب خواهید کرد.

پلتفرم‌های اجتماعی مثل اینستاگرام گزینه جستجوی پست‌های منتشر شده در مکان‌های نزدیک یا مکان‌های مشخص را دارند. با اضافه کردن مکان یا لوکیشن به محتوا امکان نمایش آن در نتایج جستجو را فراهم کرده و مردم محلی هم راحتتر برند و محتوای شما را پیدا می‌کنند.

نشان گذاری جغرافیایی یا ژئوتگینگ برای پست‌ها یا توئیت‌های تبلیغاتی خوب است؛ چون به مخاطبان مناسب می‌رسید. برای مثال با استفاده از گزینه «Boost post» در فیسبوک، مکان‌های جغرافیایی مدنظرتان را انتخاب می‌کنید. فیسبوک هم پست‌های شما را به افراد حاضر در این مکان‌ها نشان می‌دهد.

برندها هم از ژئوتگینگ برای جذب مشارکت افراد در کنفرانس‌ها و رویدادهای محلی استفاده می‌کنند. برندها از فیلترهای مکانی در تبلیغات رسانه اجتماعی بهره می‌برند تا تنها مخاطب محلی را هدف قرار دهند. نشان گذاری جغرافیایی یا مکانی، فواید زیادی در رسانه اجتماعی دارد و باید نحوه بهره برداری از آن را یاد بگیرید.

 

روند شماره 13: برندهای بیشتری از گوش دادن به رسانه اجتماعی (Social listening) در راهبردهای بازاریابی استفاده خواهند کرد

رسانه اجتماعی برای کسب و کارها در حکم یک معدن طلا برای استخراج داده و نگرش نسبت به راهبردهای بازاریابی اجتماعی است. دسترسی به این داده‌ها با کمک ابزارهای گوش دادن به رسانه اجتماعی بسیار ساده شده است. ابزارهای گوش دادن به رسانه اجتماعی، انجام گفتگوها را ساده کرده و راهشان را در هر راهبرد بازاریابی پیدا کرده‌اند. برندها هم به دلایل مختلفی از آنها استفاده می‌کنند.

با گوش دادن به رسانه اجتماعی می‌توانید اثر کمپین رسانه اجتماعی و ادراک مردم از برندتان را بشناسید. ابزارهای گوش دادن به رسانه اجتماعی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده نموده و بهترینشان را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

روند شماره 14: محتوای تولید شده توسط کاربر ( User-Generated content) همچنان محبوبیت خواهد داشت

به کارگیری محتوای تولید شده توسط کاربر، روند جدیدی در رسانه اجتماعی نیست ولی همچنان تداوم خواهد یافت. حالا دیگر بازاریابان بیشتر و بیشتری از UGC استفاده می‌کنند. برخی از برندها هم مشتریان را در جهت تولید محتوا و تگ کردن برندشان تشویق می‌کنند. برخی از برندها هم به طور کامل در حوزه تولید محتوا برای رسانه اجتماعی به محتوای تولید شده توسط کاربر وابسته هستند.

باید فضایی را برای UGC در برنامه و بازاریابی محتوا در نظر بگیرید. تولید این محتوا رایگان بوده و بسیار معتبرتر از محتوای برند خورده است. این محتوا، برند شما را قابل اعتماد تر و و موجه نشان می‌دهند. اگر هیچگاه از محتوای تولید شده توسط کاربر در پروفایل‌های رسانه اجتماعی استفاده نکرده‌اید، هیچگاه برای این کار، دیر نیست.

 

روند شماره ۱۵: اوج جوامع رسانه اجتماعی

جوامع رسانه اجتماعی نسبت به قبل محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این جوامع، گروه‌های اجتماعی هستند که از جانب برندها و با هدف شبکه سازی در میان مشتریان ایجاد شده‌اند. این گروه‌ها، معمولاً به طور خصوصی و حول افراد هم فکر تشکیل می‌شوند. این افراد دور هم جمع شده و حول علاقمندی‌هایشان صحبت می‌کنند.

گروه‌های فیسبوکی نمونه‌های برجسته‌ای از این جوامع هستند. بسیاری از برندها از این گروه‌ها برای جمع کردن مشتریان فعلی و احتمالی دور همدیگر استفاده می‌کنند. اعضای این گروه‌ها در مورد تجارب شخصی و موضوعات مختلف صحبت می‌کنند و به دنبال راه حل مشکلاتشان هستند. برندها می‌توانند از جوامع رسانه اجتماعی در جهت معرفی محصولات جدید، دریافت بازخورد از مشتریان و کسب دیدگاه ارزشمند مشتریان استفاده کنند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:ترند,
ارسال توسط ایرانیکان

محتوای صفحه “درباره من” یا “پروفایل” عالی برای یک فریلنسر

آیا زندگی فریلنسری را انتخاب کرده‌اید؟ پس باید بدانید که نوشتن برای خودتان با نوشتن برای کارفرما و مشتری، فرق دارد. فریلنسرها ورای کاری که انجام می‌دهند؛ یک برند محسوب می‌شوند. پس باید این برند را در صفحه درباره من (About) یا پروفایلشان معرفی کنند.

شما به عنوان فریلنسر یا کارشناس تولید محتوا در تعامل با مشتری به فروش محتوا نمی‌پردازید؛ بلکه در حال فروش زمان، مهارت‌ها و سبک کاری خاص خودتان هستید. برای تبلیغات خدمات خودتان به محتوایی جذاب در صفحه درباره من نیاز دارید.اگر وب سایت یا وبلاگ اختصاصی ندارید، امکان تهیه صفحه پروفایل در بسیاری از سایتهای  دورکاری خارجی و داخلی از جمله کارلنسر فراهم است. کارفرما و مشتریان احتمالی بر اساس این پروفایل در مورد استخدام شما تصمیم گیری می‌کنند.

صفحه درباره من یا پروفایل در حکم یک برگه مصاحبه شغلی عمل می‌نماید. پس به رزومه‌ای برجسته نیاز دارید تا شما را از سایر رقبای فریلنسر جدا کند. در این مقاله شما را با اجزای ضروری صفحه درباره من یا پروفایل آشنا می‌کنیم.

 

تصویر پروفایل عالی تهیه کنید

تصاویر سلفی عجیب و تصاویر تاری که در شب گرفته شده‌اند را می‌توان به عنوان عکس پروفایل قرار داد ولی نسل اینستاگرامی امروز به دنبال استانداردهای بالاتری است. برای این عکس هزینه کرده و از یک عکاس بخواهید تا چند عکس حرفه‌ای از شما بگیرد. با کمی جستجو در میان عکس‌های پروفایل بلاگرها به استایل غیر رسمی و متناسب با برند کاری خودتان می‌رسید. تا حد امکان از این تصویر در تمامی پروفایل‌های رسانه اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان به راحتی شما را پیدا کنند.

مقدمه جذاب بنویسید

در اینجا هم مثل هر کسب و کار دیگری تنها چند ثانیه برای جلب نظر مخاطب وقت دارید. چند نسخه از مقدمه مد نظرتان تهیه کرده و از چند دوست بخواهید تا بهترینشان را انتخاب کنند. در این قسمت باید مخاطب یا مشتری احتمالی را شگفت زده کنید.

مهارت‌ها و دستاوردهایتان را نمایش دهید. اگر صلاحیت خاصی دارید؛ در این قسمت قید کنید. فهرست طولانی تهیه نکنید(مگر آنکه طبق صنعت محل کارتان به گذراندن دوره‌های مهارتی زیادی نیاز دارید مثل درمانگران و متخصصان زیبایی). به طور کلی در مورد تجارب کاری خودتان صحبت کنید. بزرگ‌ترین دستاوردتان چه بوده؟ آنرا بنویسید.

چرا باید شما را استخدام کنند؟

صفحه درباره من یا پروفایل شما، دلیلی برای انتخابتان در رقابت میان فریلنسرها است. برای مثال در طراحی سایت مهارت دارید ولی آیا می‌توانید سایتی با قابلیت تبدیل بازدید کننده به مشتری را طراحی کنید؟ دقیق شوید و به خوبی از زبان فروش استفاده کنید.

اعداد را فراموش نکنید

نوشتن متن طولانی برای فروش، یک ایده مفید است؛ ولی اعداد، ارقام و آمار به اثبات صلاحیت شما کمک می‌کنند. به تعداد پروژ‌های انجام شده برای مشتریان، نرخ بازگشت سرمایه یا تعداد میانگین ستاره‌های دریافتی از مشتریان اشاره کنید.

اگر تازه کار هستید و هنوز به عدد و رقم خاصی نرسیده‌اید؛ در گوگل به دنبال آمارهای کلی در کسب و کارتان بگردید. از عبارات و ارقام کلی استفاده کنید. برای مثال بنویسید:« ۷۲ درصد از بازاریابان محتوا معتقدند که بازاریابی محتوا، میزان تعامل با مردم را افزایش می‌دهد؛ این افراد به خدمات نگارش محتوای من نیاز دارند».

خدماتتان را به فروش برسانید

اگر در صفحه درباره من، تقاضای خرید خدماتتان را مطرح نکنید؛ پس تهیه آن هیچ فایده‌ای ندارد. مردم تنبل هستند و دنبال دکمه ثبت سفارش یا چت با شما نمی‌گردند؛ پس خودتان آنرا دم دستشان قرار دهید.

شبکه های اجتماعی و لینک‌‌ها

اگر اکانت فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره دارید؛ لینک آنها را در صفحه درباره من قرار دهید. اگر به طور مداوم اطلاعات فنی و علمی در حوزه صنعت خودتان را به اشتراک می‌گذارید تا صلاحیت کاری خودتان را نشان دهید؛ پس لینک آن را قید کنید. از هیچ فرصتی برای متقاعد کردن کارفرما و مخاطب دریغ نکنید.

در نهایت …

کارفرما و مشتری تولید محتوا برای استخدام فریلنسر به پروفایل یا صفحه درباره من مراجعه می‌کند تا با رزومه کاری و صلاحیت‌های او آشنا شود. این صفحه را به رزومه کاری سیار و مسیر تعامل با مخاطب مبدل کنید. اگر فریلنسر هستید، چه ویژگی‌های دیگری را در صفحه خودتان لحاظ می‌کنید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

زندگی فریلنسری : ۵ باور نادرست

همه گیری ویروس کرونا روی زندگی همه مشاغل از جمله فریلنسرها تاثیر فراوانی دارد. به اعتقاد یکی از اساتید روزنامه نگاری: «قرنطینه برای فریلنسرها مثل یک نسیم خوشایند است؛ چون آنها به انزوا عادات دارند». در نگاه اول به نظر می رسد او اشتباه نکرده چون اغلب مردم، زندگی فریلنسری را معادل قرنطینه شدن در خانه می‌دانند. در این مقاله به شما می‌گوییم که اینطور نیست. حالا شیوع ویروس کرونا باورهای نادرست در مورد زندگی فریلنسری را افشا نموده است.

پنج باور نادرست در مورد زندگی فریلنسری

زمان آن رسیده تا در مورد دورکاری و فریلنسری واقع بین شویم و باورها و پیش فرض‌های واهی را کنار بگذاریم. بیشتر مردم فریلنسرها را افرادی منزوی با موهای ژولیده و چشم‌های پف کرده می‌دانند. اما طبق اظهار نظر فریلنسرها در فضای مجازی، قرنطینه به خاطر ویروس کرونا، به خلاقیت و ابتکار عمل آنها هم لطمه زده است. از طرف دیگر تعامل فریلنسرها با یکدیگر در دوران قرنطینه باعث شده تا مسیرهای کاری جدیدی را پیدا کنند.

 

باور نادرست اول: فریلنسرها به تنهایی کار می‌کنند

فریلنسرها تنها کمی از زمانشان را به تنهایی کار می‌کنند. در واقع همکاری در این سبک کاری، حرف اول را می‌زند. مسیر هر پروژه از ایده پردازی تا تکمیل آن، هیچگاه تکراری نمی‌شود. هر بار با محتوای جدید و کارفرمای جدیدی سروکار دارند. فریلنسرها برای تکمیل پروژه‌ها می‌توانند از یکدیگر یا افراد متخصص در حوزه کاری خودشان کمک بگیرند.

برخی از فریلنسرها، در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر یا گروههای رسانه اجتماعی عضویت دارند تا فرصت‌های کاری جدید و متنوع را بررسی نمایند. در این پلتفرم‌ها امکان چت و پرسش و پاسخ، فراهم است. با شیوع ویروس کرونا، طرفداران دورکاری و پلتفرم‌های مجازی افزایش یافت و حالا با تعداد بیشتری از افراد متخصص و کارشناس در دنیای فریلنسری مواجه هستیم.

 

باور نادرست دوم: فریلنسرها فقط با لپ تاپشان سروکار دارند

بله فریلنسرها با کمک لب تاپشان کار می‌کنند ولی دسترسی به فضای آنلاین یکی از عناصر کاری مهم برای زندگی فریلنسری است. در بسیاری از مواقع برای ارتباط تصویری و ملاقات با کارفرما به نرم افزارهای ارتباطی نیاز داریم که تنها در فضای آنلاین و با دسترسی به اینترنت میسر هستند. با شیوع ویروس کرونا، نرم افزارهای ارتباطی مثل اسکایپ، واتس اپ و زوم از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند. در واقع تماس تصویری جایگزین تماس چهره به چهره شد.

 

باور نادرست سوم: فریلنسرها برای ایده پردازی به جادو نیاز دارند

چقدر خوب بود اگر در حالیکه پیژامه پوشیده‌اید، ناگهان ایده‌ای جدید برای پروژه به ذهنتان خطور می‌کرد ولی واقعیت چیز دیگری است. فریلنسرها باید موهایشان را مرتب کنند؛ مسواک بزنند؛ لباس مرتب بپوشند و آماده صحبت با کارفرما در مورد پروژه جدید شوند. آن‌ها به طور مرتب برای دریافت اطلاعات جدید با کارفرما یا مشتری تماس می‌گیرند تا به بهترین ایده برسند. بعد از ساعت‌ها مشاوره و ملاقات با کارفرما به ایده‌های جدید رسیده و با هم در مورد تکمیل پروژه به توافق می‌رسند. پس رسیدن به ایده جدید نیازمند جستجو، مشورت و کسب اطلاعات جدید است.

 

باور نادرست چهارم: فریلنسرها عاشق تنهایی هستند

شاید کسی که کار ثابت و حضوری را رها کرده و فریلنسر می‌شود، در ابتدای کار از تنهایی لذت ببرد ولی هیچکس همیشه در جزیره تنهایی خودش باقی نمی‌ماند.

علاقمندی به تنهایی یک انتخاب است. زندگی فریلنسری فرصت تنهایی را برایتان فراهم می‌کند ولی تداوم این کار نیازمند تعامل با کارفرما از طریق رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دورکاری است.  یکی از فواید فریلنسری آزادی عمل برای انتخاب کارفرما و پروژه است. برای این کار هم باید از کنج تنهایی بیروم آمده و با دیگران تعامل کنید.

 

باور نادرست پنجم: فریلنسری، کار موقتی است

چون زندگی فریلنسری فاقد قرارداد کاری ثابت و مادام العمر است، بسیاری از مردم آن را کاری موقت می‌دانند که توان پرداخت هزینه‌های یک زندگی را ندارد. برخی از مشاغل فریلنسری مثل نویسندگی و ترجمه متن، ساخت انیمیشن و طراحی لوگو کارهایی مادام العمر هستند. چون همواره تقاضا برایشان وجود دارد. کسب و کارهای آنلاین رو به رشد هستند و برای اطلاع رسانی و تبلیغ محصولاتشان به محتوا نیاز دارید. تولید این محتوا به فریلنسرها واگذار می‌شود. برخی از شرکت‌های دورکاری هر روز دارای انبوه سفارش‌های ثبت شده برای فریلسنرهایشان هستند.

در نهایت…

شیوع ویروس کرونا، بیش از پیش آزادی عمل همه افراد را محدود کرده ولی فریلنسرهایی که چند سال سابقه کار دارند به راحتی با این شرایط کنار آماده و روش‌های جدیدی را برای پرورش خلاقیت و افزایش انگیزه کاری پیدا می‌کنند. بهره وری فریلنسرها هم با امکان همکاری و تعامل رو در رو در دنیای واقعی افزایش می‌یابد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

عادات رایج مشتریان طراحی گرافیکی

مشتریان طراحی گرافیکی در کسب و کارهای مختلف به دنبال بهترین طراحی ممکن هستند. طراحی حرفه‌ای به رشد برندها و متمایز شدن در بازار رقابت کاری کمک می‌کند. طراحی گرافیکی مطلوب و جذاب نتیجه همکاری متقابل میان طراح و مشتری است. هر دو طرف باید از نیازهای یکدیگر مطلع شوند و در مورد طراحی کلی به اتفاق نظر برسند.

اگر در کارهای گرافیکی و حتی نقاشی تبحر دارید می توانید با انجام پروژه هایی مانند سفارش طراحی چهره، طراحی تمبر پستی اختصاصی و … به صورت دورکاری کسب درآمد کنید. گاهی اوقات طراحان گرافیکی در پروژه های طراحی انیمیشن و ساخت و طراحی لوگو در مواجهه با برخی از مشتریان دچار مشکلات مشابهی می‌شوند.

 

۱.طراحی فوق العاده در ازای قیمت خیلی ارزان را انتظار دارند

بسیاری از مشتریان به هوای اینکه امروزه همه به فتوشاپ دسترسی دارند؛ ارزش چندانی برای طراحی گرافیکی قائل نیستند. دستمزد ارزان در ابتدای کار یک طراح، منطقی به نظر می‌رسد. اما در هنگامیکه طراح به تجربه کاری و عملکرد خوبی رسید؛ دیگر به هر قیمتی دست به طراحی نمی‌زند.

بسیاری از مشتریان هم به دنبال قیمت‌های ارزان هستند. ولی یک طراح حرفه‌ای، ارزش واقعی کارش را می‌داند و تنها برای افرادی که ارزش کارش را می‌دانند؛ قلم می زند. با ارائه نمونه کار، به مشتری نشان دهید که استخدام شما بهترین انتخاب ممکن است.

 

۲.طراحی  بر اساس ویژگی‌های معین را انتظار دارند

مشتری در چنین شرایطی قبل از پرداخت هزینه خواهان دیدن طراحی نهایی است. تا حد امکان از این کار اجتناب کنید. این روش تنها راه کسب درآمد در شرایط قحطی کار است. اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید. به مشتریان اجازه دهید تا به جای ویژگی‌های مد نظرشان، شما را براساس نمونه کارهای فوق العاده قبلی، انتخاب کنند. تنها در شرایطی که می‌خواهید در مسابقه خاصی شرکت نموده یا طراحی خودتان را در معرض فروش قرار دهید؛ طبق ویژگی‌های معین کار کنید.

البته حواستان را جمع کنید، گاهی اوقات افرادی از درون انجمن‌ها یا نهادهای خاصی سفارش طراحی گرافیک، طبق ویژگی‌های معین را می‌دهند، این افر اد مشتری نبوده و خودشان طراح هستند. با این روش به راحتی اثر شما را می‌دزدند و در پروژه‌های خودشان مورد استفاده قرار می‌دهند.

۳.تأخیر در پرداخت‌ دارند

برخی از مشتریان به تأخیر در پرداخت یا عدم پرداخت، معروف هستند. برای مقابله با این مشکل، همواره پیش پرداخت بگیرید. ثبت سفارش در سایت‌های دورکاری مثل کارلنسر، تسویه حساب را تضمین می‌کند. می‌توانید برای پروژه‌های کوچک، تمام مبلغ را در ابتدای کار مطالبه کنید و فایل نهایی را قبل از دریافت تمام مبلغ، ارسال نکنید.

 

۴.از ابتدای کار برای  پروژه برنامه ریزی ندارند

تا حد امکان قبل از شروع به کار، پروژه را برنامه ریزی کنید. شاید مشتری موعد تحویل مشخص و دقیقی را در نظر دارد ولی به او خاطر نشان کنید که قبل از شروع پروژه باید برنامه ریزی کامل را انجام دهید. بعد از مشورت و گفتگو با مشتری، فهرستی از جزئیات پروژه به همراه قیمت و شروط خودتان را ثبت کنید.

 

۵.از همان ابتدا تصاویر و اسناد مورد نیاز را در اختیارتان قرار نمی‌دهند

یکی از بدترین عادات متداول در میان مشتریان طراحی همین مورد است. بارها به آنها تأکید کنید که قبل از شروع کار، تصاویر و اسناد مورد نیاز را به موقع در اختیارتان قرار دهند. اگر با متن و جزئیات مبهم و نامناسب به طراحی بپردازید به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. این قضیه را به مشتریان گوشزد کنید.

 

۶.برای پروژه‌های چاپی، تصاویر واضحی ندارند

مشتری در این شرایط مفهوم وضوح تصویر و اهمیت آنرا درک نمی‌کند. عکاسی با وضوح بالا را به آنها پیشنهاد کنید ولی اگر باز هم تمایل به استفاده از تصاویر نه چندان واضح دارند؛ پس تا حد امکان از این تصاویر در اندازه‌های چاپی کوچک استفاده کنید. اگر آنها تصاویر خوبی را ارائه نکرده‌اند پس این قضیه را در قرارداد ثبت کنید. در صورتی که مشتری قصد چاپ طراحی را دارد؛کیفیت نامناسب تصاویر را به او گوشزد کنید تا جایی برای گلایه باقی نماند.

 

۷.طراح را وادار به استفاده از لوگوها و عناصر بی کیفیت می‌کنند

مشتریان در اغلب اوقات از طراح می‌خواهند تا لوگوها و عناصر طراحی موجود را درون پروژه فعلی به کار گیرند. باید در مورد به کارگیری یا عدم استفاده از این عناصر تصمیم گیری کنید. اگر این عناصر به کل طراحی آسیب نمی‌زنند؛ از آنها استفاده کنید. نظرات خودتان را با مشتری در میان بگذارید تا بهترین راه حل ممکن را به دست آورید.

 

۸.بزرگتر کردن نوشته را مطالبه می‌کنند

همواره این مناقشه بر سر اندازه خط و نوشته میان طراح و مشتری وجود دارد. با توجه به هماهنگی عناصر طراحی و آگاه سازی مشتری به بهترین انتخاب ممکن می‌رسید.

 

۹.اصلاحات بسیار زیاد را مطالبه می‌کنند

اگر قبل از آغاز پروژه، تمام جزئیات و اصلاحات را لحاظ کنید؛ دیگر نیازی به اصلاحات بیش از حد در پایان کار نیست. تمامی این اصلاحات را بنویسید. ایمیل و مطالب ارسالی مشتری را ذخیره کنید تا در پایان کار با طراحی نهایی تطبیق دهید. ذهن انسان فراموشکار است و مشتریان گاهی اوقات جزئیات درخواستی خودشان را فراموش می‌کنند. این شرایط در طراحی لوگو و ترسیم هویت گرافیکی برند بسیار متداول است.

 

۱۰.فعالیت بیشتر از توافق اولیه را مطالبه می‌کنند

این تقاضا جنبه خوب و بد دارد. اگر کارتان را زیاد کند و پولتان اضافه نشود، فایده‌ای ندارد. اگر روی هزینه بالاتر به توافق برسید، کار بیشتر روی پروژه خوب است.

 

۱۱.هیچگاه برای دیدن نمونه‌ها یا پاسخ به پرسش‌ها، در دسترس نیستند

مشتریان طراحی در اغلب موارد مشغله دارند و به طور همزمان روی چند پروژه کار می‌کنند. طراحان باید نمونه کارهای اولیه را به مشتری نشان دهند تا اصلاحات لازم، انجام شده و پرسش‌های مهم را مطرح کنند. طراح باید برای برقراری تماس با مشتری مسیرهای مختلف ارتباطی را امتحان کند تا او را از مسائل پیش آمده و روش‌های حل یا کاهش این مسائل آگاه نماید.

 

۱۲.هزینه‌های چاپ طراحی را به طراح واگذار می‌کنند

بسیاری از مشتریان طراحی، چاپ پروژه را هم به طراح واگذار می‌کنند. تا حد امکان از این کار اجتناب کنید. در بسیاری از موارد خطاهایی در چاپ وجود دارد که مشکل چاپخانه است ولی هزینه تجدید چاپ بر عهده طراح قرار می‌گیرد. پس بهتر است چاپخانه‌های معتبر را به مشتری معرفی کنید تا خطاهای چاپی به گردن شما نیافتد. اگر مسئولیت چاپ را قبول کردید پس وظیفه نظارت بر چاپ نهایی و تجدید چاپ را هم پذیرفته‌اید. در این صورت هزینه این کار را در قرار یا دستمزد نهایی لحاظ کنید.

 

۱۳. تمایلی برای پرداخت هزینه‌های اضافی ندارند

اگر بخواهید در پایان پروژه، هزینه بالاتری را مطالبه کنید، کار چندان جالبی نیست. پس هزینه‌های اضافی را از ابتدا در قرارداد قید کرده یا به مشتری گوشزد کنید. این هزینه‌ها مربوط به خرید عکس، تصویر، چاپ و هزینه‌های تحویل زودتر از موعد مقرر است.

 

۱۴.لغو پروژه‌ها

لغو پروژه از جانب طراح یا مشتری را باید در نظر گرفت. بستن قرارداد با برونسپاری پروژه به سایت های دورکاری، بهترین روش برای مقابله با این مشکل است. اگر پروژه‌ای از جانب کارفرما لغو شود، پس هزینه کارتان تا جاییکه انجام شده باید پرداخت شود. اگر طراحان گرافیکی، پروژه را لغو کند هم باید خسارت مشتری را پرداخت کنند. برخی از طراحان از زیر بار جبران خسارت شانه خالی می‌کنند ولی با ثبت پروژه در کارلنسر، ضمانت تکمیل پروژه را دریافت خواهید کرد.

 

۱۵.اطلاعات پروژه را بعد از چند ماه یا چند سال مطالبه می‌کنند

برخی از مشتریان بعد از مدت‌ها برای دریافت مجدد فایل‌ها مراجعه می‌کنند. بهتر است طراحان، نسخه ای از پروژه‌ها را در جای مطمئن ذخیره کنند. این کار باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود.

 

۱۶.شکایت حقوقی

هیچ کسی از این شرایط خوشنود نمی شود ولی به عنوان یک طراح خودتان را آماده کنید. تمامی ایمیل‌ها، قراردادها و جزئیات را ذخیره کنید تا در صورت نیاز به عنوان مدرک و شاهد از آنها استفاده نمایید. اگر هم شکایتی در مورد طراحی گرافیکی پیش آمد در مورد حق و حقوق قانونی خودتان با یک وکیل مشورت کنید. برای یافتن وکلای خبره از دوستان و آشنایان کمک بگیرید تا اگر نیاز به حضور در دادگاه پیدا کردید؛ به جای شما در دادگاه حاضر شود.

 

۱۷.کنترل بیش از حد

برخی از مشتریان طراحی کنترل بیش از حدی روی پروژه داشته و امکان آزادی عمل و خلاقیت چندانی را به طراح نمی‌دهند. در مواجهه با این گونه مشتریان بدون بی احترامی به آنها گوشزد کنید که طراح پروژه، شما هستید. نظراتتان را با اعتماد به نفس و بدون ترس، مطرح کرده و به توافق دو جانبه برسید.

 

۱۸.فقدان جستجو و برنامه ریزی

گاهی اوقات مشتری به دنبال طراحی سایت است ولی هیچ ایده‌ای در این باره ندارد. آن‌ها هیچ جستجو و برنامه ریزی برای این طراحی انجام نمی‌دهند ولی انتظار طراحی یک سایت پیچیده با امکان به روز رسانی ساده را دارند. واقعیت را برایشان توضیح داده تا به دیدگاه درستی در مورد طراحی برسند.

 

۱۹.همه چیز را می‌دانند

مشتریان همه چیز دان مثل مشتریان کنترل کننده، به فکر تسلط کامل روی پروژه هستند. آنها به خیال خودشان کل این حرفه را از صفر تا صد می‌شناسند. آن‌ها همه چیز را به شما دیکته کرده و شما را وارد به طراحی بر اساس سبک خاص خودشان می‌کنند. در مواجهه با این افراد، صبور باشید. هیچوقت از اظهار نظر نترسید. آن‌ها شما را به عنوان یک طراح حرفه‌ای استخدام کرده‌اند. اگر طراحی خودشان بهتر است؛ پس چرا کار را به فرد دیگری واگذار نمی‌کنند؟

 

در نهایت…

شاید با برخی یا همه موارد  فوق در طول کار با مشتریان طراحی مواجه شده‌اید. در تمامی این موارد با صبر و حوصله و کمی تدبیر می‌توان به توافق دو جانبه و جلب رضایت مشتری رسید. اگر با عادات بد دیگری مواجه شده‌اید، نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

راهکارهای آغاز یک هفته کاری موفق و شاد

یک هفته کاری موفق را فقط خودتان می‌سازید. یعنی به انتخاب خودتان وابسته است. برخی از ما به خاطر مشغله زیاد و کسب درآمد بیشتر، حتی روزهای تعطیل هم در خانه مشغول کار هستیم. گاهی غروب جمعه را غم انگیز می‌دانیم؛ چون ما را به یاد صبح شنبه می‌اندازد. در این بین برخی از مردم با حس شادابی حاصل از تعطیلات پایان هفته و به امید شروع هفته‌ای پر انرژی به خواب می‌روند.

اغلب افراد به ویژه مردان برای تأمین هزینه‌های زندگی و خانواده به کار نیاز دارند. اگر این کار به نوعی بیگاری و اجبار تبدیل شود؛ دیگر حس خوشایندی به همراه ندارد. با تغییر نگرش نسبت به کار و زندگی می‌توان به آرامش و شادکامی رسید. بهترین انتخاب ممکن برای داشتن زندگی شاد، ساختن یک هفته کاری موفق است.

گاهی اوقات در پایان هر هفته، کلی وعده و وعید برای انجام کارهای عقب مانده و توسعه شرایط کاری به خودمان می‌دهیم. اما روی یک چشم بر هم زدن هفته جدید می‌آید و پایان می‌پذیرد.  برای شروع و تداوم یک هفته کاری موفق به تمرکز و برنامه ریزی نیاز دارید.

برنامه ریزی در جهت یک هفته کاری موفق باعث کاهش استرس می‌شود. این کاهش استرس، حس کنترل روی زندگی را افزایش داده و نوعی سرمایه گذاری برای رسیدن به سلامت بلندمدت است. از این رو  در این مقاله، راهکارهایی را برای شروع یک هفته کاری موفق ارائه می‌دهد.

خودتان را برای هفته‌ای شاد آماده کنید

شاد بودن هم یک انتخاب است. اگر فقط به رئیس و مشتری فکر کنید؛ پس آنها باید شادی یا غم شما را رقم بزنند. به جای این طرز فکر، شادکامی را انتخاب کنید. شما می‌توانید این شادی را به سایر افراد در محل کارتان هم منتقل کنید. هیچ کسب و کاری عاری از مشکل نیست ولی با صبر و افکار مثبت می‌توان به راه حل مناسب رسید.

 

هوشیاری ذهنی برای شروع هفته کاری موفق

تا چه حد برای زندگی در لحظه ارزش قائل هستید؟ آیا نسبت به تمامی فعالیت‌هایتان از نفس کشیدن گرفته تا کار کردن، ذهن آگاه هستید؟ یعنی تا چه حد با هوشیاری نسبت به وضعیت بدنی خودتان به فعالیت می‌پردازید؟ در همین لحظه که این متن را می‌خوانید، چه حسی دارید؟ آیا گرسنه یا تشنه هستید؟آیا پشت میز کارتان، قوز کرده‌اید؟ شاید هم جایی از بدنتان درد می‌کند؟ به هر حال، می‌توانید بسیاری از امور زندگی و کاری را با ذهن‌آگاهی انجام دهید. در ادامه به سه مورد از مصادیق ذهن آگاهی در زندگی کاری اشاره می‌کنیم.

 

تنفس ذهن‌آگاه در طول هفته کاری موفق

هر لحظه در حال نفس کشیدن هستیم. تنفس، اکسیژن لازم برای فعالیت‌های زیستی سلول‌های بدن را فراهم می‌کند. تا به حال چقدر به تنفس با کیفیت فکر کرده‌اید؟ روزی چند بار نفس عمیق می‌کشید؟ همین حالا هم در حال دم یا بازدم هستیم. یک لحظه به فرو بردن هوا به داخل ریه‌هایتان فکر کنید. نفس عمیق بکشید و حس خوب این تنفس را تجربه کنید.

همواره نمی‌توانیم با ذهن‌آگاهی نفس بکشیم؛ ولی این کار برای تجدید روحیه، رهایی از خستگی و بازیابی تمرکز کار خوبی است. قبل از شروع هفته جدید می‌توانید تنفس ذهن آگاه را تمرین کنید.

در مکانی آرام قرار بگیرید و روی جریان هوایی که از بینی وارد شده و به داخل ریه‌ها می‌رود متمرکز شوید. در حین توجه به نفس کشیدن، انبوه کارها و مشغله‌های ذهنی به سراغتان می‌آید، آشفته نشوید و دوباره به نفس کشیدن فکر کنید. این تمرین ساده، آگاهی شما نسبت به آرامش بدنی را افزایش داده و توانایی تمرکز شما را افزایش می‌دهد.

 

تغذیه سالم و مناسب

به غذایی که در پایان هفته می‌خورید و وعده‌های غذایی محل کارتان فکر کنید. ارزش غذایی مواد مصرفی شما در خانه و محل کار تا چه حد انرژی لازم برای کار روزمره را فراهم می‌کند؟ آیا وقت کافی برای صرف غذا می‌گذارید؟ به مزه غذا فکر می‌کنید؟ آیا با لذت غذا می‌خورید؟

 

خوردن و آشامیدن یکی از نیازهای حیاتی برای تداوم زندگی و لذت بردن از آن است. بنابراین برای شروع یک هفته کاری موفق به انرژی کافی نیاز دارید. این انرژی را از غذاهای سالم و خوشمزه کسب خواهید کرد. در حین خوردن غذا هم به مزه و ترکیب طعم هر لقمه از غذا فکر کنید. آیا بی مزه یا پر ادویه است؟ آنقدر شتابزده نخورید که ناگهان با ظرف خالی غذا مواجه شوید.

صبحانه را فراموش نکنید. اگر در حین غذا خوردن با اطرافیان حرف می‌زنید به تأثیرش روی ریتم خوردن توجه کنید. آیا آشفته می‌شوید و بیش از حد می‌خورید؟ آیا سوء هاضمه می‌گیرید و کمتر می‌خورید؟ البته همواره نمی‌توانید با ذهن‌آگاهی غذا بخورید. ولی کمی ذهن‌آگاهی در هر کاری، شما را بهتر با شرایط بدنی و روحی خودتان آشنا می‌کند.

 

پیاده روی 

برخی از افراد برای رسیدن به محل کار از انواع وسایل نقلیه شخصی یا عمومی استفاده می‌کنند. برخی مسیر کوتاه تا محل کار را پیاده می‌روند. فریلنسرها هم که محل کار مشخصی ندارند؛ برای تجدید قوا به پیاده‌روی و گردش می‌روند. به هر حال پیاده‌روی را در برنامه روزانه خودتان قرار دهید.

با آرامش قدم بردارید و حرکت بدنتان را با تنفستان هماهنگ کنید. مثلاً با هر دم و بازدم، سه گام بردارید. در این بین اگر کارهای خانه و مشکلات شغلی به سراغتان آمد، آن‌ها را رها کرده و دوباری روی حرکت آرام، متمرکز شوید.

البته همه فعالیت‌های روزمره را نمی‌توان با ذهن‌آگاهی انجام داد ولی کمی ذهن‌آگاهی در تمامی کارها خوب است. تمرین ذهن‌آگاهی به انسجام فکری شما کمک کرده و قدرت تمرکز روی فعالیت‌های کاری را افزایش می‌دهد. همه این موارد مقدمه‌ای برای شروع یک هفته کاری موفق را فراهم می‌کنند.

 

به فضای اطرافتان نظم دهید

فضای تمیز و منظم در خانه و محل کار باعث آرامش ذهن می‌شود. لباس‌های کثیف را بشویید، اتو کنید و در کمد جای دهید. ظرف‌ها را بشویید و خانه را مرتب کنید. میز کارتان را تمیز و مرتب کنید. پرونده‌ها و اسناد را در جای مشخصی قرار دهید. محتوای کامپیوترتان را پوشه‌بندی کنید.

برای نظم دادن به استفاده از رسانه اجتماعی هم می‌توانید از اپلیکیشنی برای زمانبندی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. اگر فریلنسر طراحی سایت یا تولید کننده محتوا هستید؛ به راحتی از برنامه‌های آنلاین و نرم افزارهای مدیریت محتوا برای نظم دهی به فعالیت‌هایتان استفاده کنید تا بتوانید هفته کاری موفقی را شروع کنید.

 به مقدار کافی بخوابید

کم خوابی روی بهره وری کاری شما اثر دارد. هر فردی با توجه به سن و شرایط زندگی به پنج تا هشت ساعت خواب با کیفیت نیاز دارد.  با خواب کافی، ریتم شبانه روزی بدنتان تنظیم شده و انرژی لازم برای فعالیت روزانه را پیدا می‌کنید. برخی از افراد علاوه بر خواب شبانه به خواب عصرگاهی هم نیاز دارند. البته پایان هفته را فقط به خوابیدن و جبران کم خوابی هفته قبل اختصاص ندهید. تعطیلات آخر هفته، وقتی برای لذت بردن از زندگی در کنار خانواده و دوستان است.

 

برنامه ریزی عملی برای شروع یک هفته کاری موفق

فهرستی از کارهای هفته جاری تهیه کنید. زمان موجود و موعد تحویل هر پروژه را به دقت ثبت کنید. اگر برخی از موارد ساده مثل کلید، گوشی و کارت شناسایی را جا می‌گذارید؛ آنرا در ابتدای برنامه یادداشت کنید. این برنامه ریزی باعث کاهش استرس می‌شود. برای برنامه ریزی منسجم به نکات زیر دقت کنید.

 

بررسی اهداف بلند مدت برای شروع هفته کاری موفق

قبل از برنامه ریزی برای هفته جدید، پیشرفت‌های قبلی خودتان را وارسی کنید. در هفته گذشته چقدر موفق بوده‌اید؟ چه کارهایی را به اتمام رسانده و کدامیک نیمه کاره هستند؟ تا ماه آینده باید به کدام اهداف کاری و مالی برسید؟

 

اولویت بندی کارها

برنامه ریزی کاری را به ترتیب اولویت انجام دهید، اول امور مهم‌تر را یادداشت کرده و بعد به کارهای ساده‌تر بپردازید. هر چقدر روز یا هفته کاری را با آرامش بیشتری آغاز کنید؛ احتمال رسیدن به اهداف مدنظرتان در پایان هفته افزایش می‌یابد.

برای برنامه ریزی بهتر و دقیق‌تر می‌توان از اپلیکیشن‌های تقویمی یا کاری استفاده کرد. برنامه خودتان برای هر روز کاری را در این اپلیکیشن ثبت کرده و برای رویدادهای مهم، زنگ هشدار قرار دهید.

 

اوقات فراغت

در طول برنامه‌ریزی کاری، اوقات فراغت را لحاظ کنید. کار مداوم و بی وقفه باعث فرسودگی شغلی می‌شود. برای موفقیت و بهره‌وری کاری به تجدید قوای ذهنی و جسمی نیاز دارید. با در نظر گرفتن زمان استراحت در طول برنامه کاری، از خودتان و کسب و کارتان مراقبت می‌کنید.

 

برای موفقیت کاری به نیازها توجه کنید

هر فردی در موقعیت کاری خودش، نیازهای خاصی دارد. برخی از افراد به آزادی عمل بیشتر، فرصت مدیریت، حمایت بیشتر، حقوق بیشتر و سایر موارد نیاز دارند. برای اجرای برنامه‌ریزی کاری خودتان و موفقیت در کسب ‌و کار، نیازهایتان را مطرح کنید.

علاوه بر نیازهای خودتان، به نیازهای دیگران هم توجه کنید. همدلی در سازمان یکی از عناصر لازم برای همکاری تیمی در جهت دستیابی به اهداف سازمان است. اگر بتوانید به همکاران، کارفرما و مشتریان کمک کنید، سود این کار در قالب ایجاد جو سازمانی شاد و موفق به خودتان باز می‌گردد.

 

واگذاری اختیارات کاری

شما نمی‌توانید یک تنه همه کارها را انجام دهید. برای رسیدن به موفقیت باید واگذاری کارها و مدیریت روی امور مختلف را یاد بگیرید. برای ساختن یک هفته کاری موفق از دیگران کمک بگیرید. چه اموری در برنامه ریزی هفتگی را می‌توان به سایر کارکنان یا افراد خارج از سازمان واگذار کرد؟ واگذاری مسئولیت‌های کاری مهم به دیگران، باعث افزایش صلاحیت و تجربه کاری آنها می‌شود. با این کار به آنها اعتماد کرده و به یک رابطه برد-برد می‌رسید.

در نهایت…

هیچگاه هفته را با امید رسیدن به تعطیلات آخر هفته آغاز نکنید. هر هفته کاری فرصتی برای رسیدن به اهداف زندگی و پیشرفت در کار است. از این فرصت‌ها به طور بهینه استفاده کنید. تنها روی گذشت زمان متمرکز نشوید. با کمی توجه به سلامت جسمی و روحی، آماده شروع هفته کاری موفق می‌شوید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

تست مامان یا The Mom Test عنوان کتابی نوشته راب فیتز پاتریک است. این کتاب در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. طبق ایده محوری در این کتاب، کارآفرینان، توسعه دهندگان و طراحان همواره نسبت به واکنش‌های مادرانشان، حساس هستند. آیا شما هم همواره در هر کاری به دنبال تأیید شدن از جانب مادر و سایر آشنایان هستید؟ تست مامان روش مناسب برقراری ارتباط با مشتری را برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار به شما آموزش می‌دهد. با انجام درست این تست می توانید به تحلیل درست و واقع بینانه ای از بازار هدف ، مشتریان بالقوه و شانس موفقیت محصول یا خدمات مد نظر خود برسید. 

 در این مقاله خلاصه‌ای کاربردی از این کتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. فرقی ندارد که کسب و کاری کوچک، متوسط یا بزرگ دارید. با تست مامان کاربردی بودن هر ایده جدیدی را می‌توان بررسی کرد.

توصیف کلی تست مامان

این تست راهنمایی برای ارزیابی ایده‌های فعلی و آتی در هر کسب و کاری است. در تست مامان ابزارهایی برای گفتگو با مشتریان، شناخت خواسته‌های واقعی آنها و کنار زدن نظرات غیرمرتبط فراهم شده است. تست مامان نحوه پرسیدن سؤال‌های خوب را به شما آموزش می‌دهد؛ پس دیگر با دروغ و تأییدهای پوشالی مواجه نمی‌شوید. اگر عاشق ایده جدیدی شده‌اید، قبل از اجرایی کردنش، ابتدا با تست مامان آشنا شوید.

 

ایده اصلی در تست مامان

طبق ایده اصلی در تست مامان، نظر واقعی و به دور از احساسات شخصی مادرتان و افرادی عادی مانند او مهم است. البته اهمیت و نکته کلیدی در نحوه سوال پرسیدن است . کاربر احتمالی محصول یا خدمتی که قصد طراحی آن را دارید، الزاما فردی کارکشته در حوزه فناوری نیست. این فرد عامی می‌خواهد از مزایای ایده شما بهره‌مند شده و مشکلات زندگی خودش را حل کند. اگر هم ایده‌ای برای پرسونای خریدار متخصص در حوزه فناوری دارید؛ بازهم می توانید پرسونای خریدار را به جای مادرتان قرار داده و گفتگوی سازنده را با او در پیش گیرید.

فرض کنید قصد دارید با طراحی وبسایت و فروش آنلاین محصولات کسب و کاری را شروع کنید. طبق شیوه این تست نباید مستقیما از مردم در مورد خوب بودن ایده کسب و کار سؤال کنید. این پرسش هوشمندانه نیست. چون مردم، مخصوصا اطرافیان؛ دوستان و اعضای خانواده برای به دست آوردن دلتان به شما دروغ می‌گویند. در عوض از زندگی و مشکلات مردم بپرسید. با این روش به داده‌های کافی می‌رسید؛ سرمایه گذاری روی کسب و کارتان را مرور می‌کنید و محصول یا خدمات دلخواه مردم را تولید خواهید کرد.

 

نکات مهم در تست مامان:

 

  • به جای بیان ایده جدید کسب و کار برای دیگران به گفتگوی عادی با آنها پرداخته و از آنها بازخورد بگیرید.
  • در آغاز کسب و کار به دنبال راضی کردن همه افراد نروید.
  • به طور مرتب از مشتریان فعلی، بازخورد دریافت کنید. از آنها کمک بگیرید. اگر نظرات بدی در مورد کسب و کار فعلی دریافت کردید، نباید به شما بر بخورد چون همیشه حق با مشتری است.

شش درسی که از تست مامان می‌گیرید

درس اول: از هیچ کس در مورد خوب بودن ایده کسب و کار، سؤال نپرسید.

درس دوم: یک گفتگوی بد را به گفتگوی خوب تبدیل کنید.

درس سوم: به دنبال تعریف و تمجید نروید.

درس چهارم: اخبار بد را بپذیرید.

درس پنجم: از مشتریان احتمالی کمک بگیرید.

درس ششم: بخش مشتری (Customer Segment or Slicing) خاص خودتان را پیدا کنید.

در ادامه هر کدام از موارد فوق را تشریح می‌کنیم.

درس اول: از هیچ کس در مورد خوب بودن ایده کسب و کار سؤال نپرسید

مردم همواره از ایده شما تعریف می‌کنند؛ چون نمی‌خواهند احساساتتان خدشه دار شود. اگر از دیگران بپرسید:«ایده‌ای برای شروع کسب و کار دارم، نظرتون چیه؟» با این پرسش آنها را تشویق به تأیید ایده می‌کنید و پاسخی که در اغلب موارد به دست می‌آورید؛ این است: «ایده خوبیه!»

شما به عنوان یک کارآفرین به دنبال بازخوردهای مثبت کاذب نیستید. اگر عزمتان را جزم کرده‌اید؛ پس باید قبل از صرف چند سال وقت و هزینه برای تولید محصولات و خدمات، مشکلات واقعی مخاطب را بشناسید.

حالا چطور باید مشکلات واقعی مخاطب یا مشتری احتمالی را بشناسیم؟ این کار با یک گفتگوی مفید میسر می‌شود. سه قاعده ساده در تست مامان برای شکل گیری یک گفتگوی سازنده وجود دارد:

  • به جای ایده خودتان در مورد زندگی مشتری صحبت کنید.
  • به جای اظهار عقیده در مورد آینده به رویدادهای خاص در گذشته بپردازید.
  • تا حد امکان بیشتر گوش کنید و کمتر حرف بزنید.

در واقع تست مامان به دنبال طرح پرسش‌هایی است که حتی مادرتان هم نتواند در پاسخ به آنها دروغ بگوید. اگر به خوبی به طرح پرسش بپردازید؛ مخاطبان حتی متوجه ایده‌ شما نمی‌شوند.

 

درس دوم: یک گفتگوی بد را به یک گفتگوی خوب تبدیل کنید

اگر قبل از تولید یک محصول به این فکر کنید که حتماً آنرا خواهند خرید؛ مرتکب اشتباهی مرگبار شده‌اید. نباید یک ایده را با این پیش فرض اجرایی کنید. در حین گفتگو با مشتریان باید از این اشتباهات اجتناب کنید. در حین گفتگو باید به دنبال اطلاعات مهم و مشخص بروید. با این اطلاعات می‌فهمید که ایده شما ارزش اجرایی شدن را دارد یا نه.

مردم در اغلب مواقع به شکوه و گلایه می‌پردازند. آنها توجهی به راه حل مشکلات ندارند. در چنین شرایطی به راهتان ادامه دهید و با فرد دیگری گفتگو کنید. پرسش‌های زیر برای گفتگو در مورد مشکلات مفید هستند.

  • «بیشتر در مورد مشکلت توضیح بده؟»
  • «چرایی این قضیه تا این حد برایت ناخوشایند است؟»
  • «آخرین بار، کی چنین مشکلی داشتی؟»
  • «کاری برای حل آن انجام داده‌ای؟»
  • «روش دیگری را امتحان کردی؟»
  • «حالا چطور با آن مواجه می‌شی؟»
  • «بهترین راه حل چیه؟»

اگر مردم اهمیتی به راه حل مشکل خودشان نمی‌دهند؛ پس یعنی ارزشی هم برای راه حل پیشنهادی شما قائل نیستند. این افراد همواره شاکی هستند و مشتریان بالقوه محسوب نمی‌شوند. اگر هم راه حل‌های فعلی را دوست ندارند، شاید شما بتوانید به راه حل جدیدی برسید.

 

درس سوم: به دنبال تعریف و تمجید نروید

از نظر طراح تست مامان، تمجید طلبی بدترین کار ممکن است. افراد تمجید طلب به طور معمول یک عده انسان خودشیفته و خودخواه هستند که به دیگران اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها به سادگی خواهان پول و شهرت هستند. با این وجود اگر اهمیتی به دیگران نمی‌دهید؛ پس در تولید محصول و خدمت هم به موفقیت نمی‌رسید.

تمجید طلبی در حین صحبت از ایده خودتان، شرایط زیر را تداعی می‌کند:

  • «به فکر شروع یک کسب و کارم . . . به نظرت کارآیی داره؟»
  • «ایده فوق العاده‌ای برای ساخت اپلیکیشن موبایل دارم . . . دوستش داری؟»
  • «به خاطر پروژه‌ای مهم می‌خواهم شغلم را رها کنم . . . نظرت چیه؟»
  • «نه، دوستش ندارم . . . »
  • « این نظر توئه ، ولی من می خوام انجامش بدم!»

اگر می‌خواهید به طور مداوم از ایده خودتان صحبت کنید، هر کسی به شما جواب مثبت خواهد داد. اگر به جای حرف زدن و تأیید خودتان به حرف طرف مقابل هم گوش کنید؛ اطلاعات زیادی به دست خواهید آورد. اگر تنها چند دقیقه ساکت بمانید، مطالب مفید زیادی یاد می‌گیرید.

 

درس چهارم: اخبار بد را بپذیرید

به اعتقاد نویسنده کتاب تست مامان اگر از ابتدا تمام سرمایه را صرف اولین ایده کسب و کارتان کنید و آن ایده شکست بخورد، با عواقب بدی مواجه می‌شوید. در مقابل اگر یک صدم سرمایه را صرف آگاه شدن از نامناسب بودن ایده کنید؛ می‌توانید باقی سرمایه را صرف یافتن مسیر درست برای رسیدن به اهدافتان کنید.

اگر ایده‌ای برای تولید برندی جدید دارید؛ با انبوه مشتریان احتمالی صحبت کنید. اگر آنها اهمیتی به این محصول نمی‌دهند پس به نتیجه‌ای عالی رسیده‌اید! چون از هدر رفت چند ماه یا چند سال وقت و هزینه جلوگیری کرده‌اید.

مردم از پاسخ رک و راست طفره می‌روند. ولی آگاهی از درست بودن ایده قبل از اجرایی شدنش، بهترین کار ممکن است. هنگامیکه با مردم در مورد کارآیی یک ایده صحبت می‌کنید؛ یعنی دنبال دانستن حقیقت هستید.

 

درس پنجم: از مشتریان احتمالی کمک بگیرید

کمک گرفتن هیچ اشکالی ندارد. افراد موفق، غرور را کنار می‌گذارند و از دیگران کمک می‌گیرند. هنگامی که از دیگران مشورت می‌گیرید، اینگونه سر گفتگو را باز کنید:«می‌تونم از شما مشورت بگیرم، وقت داری با هم چای بخوریم؟» اینگونه یک گفتگوی غیررسمی و خودمانی را شروع کنید. براساس تست مامان برای دریافت بازخورد به پنج عنصر زیر دقت کنید:

  1. چشم انداز: ایده را مطرح نکنید. فقط بگویید که برای حل مشکل الف به دنبال راه حل می‌گردم.
  2. قابگیری: بگویید که در کدام مرحله از حل مشکل قرار دارید.
  3. نقطه ضعف: مشکلتان را مطرح کرده و با نشان دادن نقطه ضعفتان، به طرف مقابل فرصت کمک کردن دهید.
  4. ارج نهادن: از کمک طرف مقابل به ویژه در رابطه با خودتان، تمجید کنید.
  5. تقاضا کردن: تقاضای کمک کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

سلام پیام، من به دنبال کاهش مشکلات اجاره میز و دفتر اداری برای کسب و کار جدیدم هستم (چشم انداز). من تازه کارم و هنوز چیزی برای فروش ندارم ولی به دنبال محصولی مفید هستم (قابگیری). دیدگاه من به این قضیه در حکم یک مستأجر است و اطلاعی از دیدگاه مالک ندارم (نقطه ضعف). می‌دانم که مدتی است میزهای اداری را اجاره می‌دهی و می‌توانی به من در این زمینه کمک کنی (ارج نهادن). آیا برای هفته آینده وقت داری تا با هم در این باره صحبت کنیم؟ (تقاضای کمک).

درس ششم: بخش مشتری خاص خودتان را پیدا کنید

ما قبل از خدمت رسانی به همه، اول باید به برخی از افراد خدمت رسانی کنیم. اگر تقسیم بندی وسیعی از مشتریان دارید و به هر تقاضایی جواب مثبت می‌دهید؛ پس باید خودتان را محدودتر کنید. حالا بهتر است تا برخی از ویژگی‌های اضافی را از محصول حذف کنید.

به عبارت دیگر، شما قادر به خدمت رسانی به همه مردم نیستید. این کار به ویژه در ابتدای شروع کسب و کار بسیار دشوار است. در ابتدا باید افرادیکه بیشترین تمایل برای خرید را دارند، مشخص کنید. حالا باید بدانید که این افراد را از کجا پیدا کنید. آیا در فروشگا، فضای مجازی و خیابان حضور دارند؟

با تعیین مشخصات مشتریان ایده آل، به خوبی زمانتان را برنامه ریزی نموده و ویژگیهای غیرضروری محصول یا خدمت را حذف می‌کنید. حالا می‌دانید که با چه کسی گفتگو کنید؛ چه کار انجام دهید و چگونه مشکلات را حل کنید. به این فرایند، تقسیم بندی مشتری یا بخش مشتری گفته می‌شود. در اینجا باید روی گروه خاصی از افراد متمرکز شوید و کسب و کارتان را حول آنها تشکیل دهید. با این روش راحت‌تر به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا خواهید کرد.

نکات کاربردی تست مامان

قبل از اجرایی کردن ایده کسب و کارتان، مؤلفه‌های زیر را بر حسب تست مامان مدنظر قرار دهید.

  • ایده شما چه مشکلی دارد؟ برای ساخت چه محصول یا خدمتی در حال برنامه ریزی هستید؟ مشخص و دقیق عمل کنید. قبل از شروع به کار مشکلات ایده خودتان را بررسی کنید.
  • بخش مشتریان هدف را محدود کنید. نمی‌توانید برای همه محصول بسازید و خدمت رسانی کنید. باید اختصاصی عمل کنید. پس مخاطبان هدف را محدود کنید و روی گروه خاصی متمرکز شوید.
  • سه معیار اصلی تست مامان را مدنظر قرار دهید. این سه معیار شامل (۱)شناخت، (۲)تمایل و(۳) توانایی هستند. این امر با تحقیقات بازار میسر می شود. یعنی آیا کاربر نهایی محصولی که قصد طراحی آنرا دارید؛ کاربرد محصول را می‌شناسد؟ تمایلی به استفاده از آن دارد؟ توانایی استفاده را دارد؟
  • فهرستی از سه پرسش اصلی را تهیه کنید. قبل از گفتگو و ملاقات با مشتریان احتمالی، آماده پرسش و پاسخ شوید. سه پرسش اصلی را مجسم کرده و یادداشت کنید. اگر بر حسب دستورالعمل مشخصی، گفتگو را پیش ببرید، کارتان ساده‌تر شده و زودتر به نتیجه می‌رسید.
  • پرسش‌های بحرانی: هرگاه که با فردی در حال گفتگو هستید؛ باید پرسشی سرنوشت ساز را مطرح کنید. این پرسش می‌تواند تجسم فعلی از کسب و کارتان را به طور کامل تخریب کند. با این روش برای شرایط بدتر آماده شده و یا راحت‌تر ایده جدید را کنار می‌گذارید.
  • یک صفحه مجازی بسازید: قبل از رها کردن کسب و کار فعلی و آغاز کسب و کار مورد علاقه خودتان می‌توانید یک صفحه آنلاین بسازید. در آنجا به توصیف ایده‌ها، ارزش‌ها و جمع آوری ایمیل‌ها بپردازید. همچنین با کاربران این صفحه مجازی وارد گفتگو شوید.

 

در نهایت . . .

نباید از دیگران بپرسید که ایده کسب و کار خوبی در اختیار دارید یا نه. چون همه می‌توانند مثل مادرتان در پاسخ به این پرسش، دروغ بگویند. پس هرگاه قصد سرمایه گذاری روی ایده‌ای جدید را پیدا کردید؛ اصول کاربردی تست مامان را به یاد آورید.

تست مامان روشی بسیار ساده برای گفتگو با مشتریان احتمالی دارد. نمونه‌های موفق و ناموفق از طرح پرسش‌ در کتاب تست مامان مطرح شده‌اند که راهنمای خوبی برای کارآفرینان و مدیران کسب و کار هستند. این کتاب را می‌توان بهترین ابزار اعتبار بخشی به ایده‌های استارت آپی دانست. در واقع با تست مامان به صادقانه‌ترین نظرات و توصیه‌های ممکن در حین گفتگو با مشتریان خواهید رسید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

در دنیای بازاریابی آنلاین نباید از رقابت هیجان انگیز در میان کسب و کارها عقب بمانیم. هر کسب و کاری به دنبال افزایش نرخ بازدید و برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی است. استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به اهداف مذکور است.

تولید محتوای خوب، کار دشواری است. کارشناس تولید محتوا باید صنعت کارفرما و علایق مخاطب را بشناسد. از طرف دیگر به مهارت‌های نگارشی و نرم افزاری نیاز دارد که مالکان کسب و کار فاقد این مهارت‌ها هستند. از این رو کسب و کارهای زیادی به دنبال استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب هستند.

کارشناس تولید محتوای خوب، محور اصلی تیم بازاریابی محتوا را تشکیل می‌دهد. طبق نظرسنجی سال ۲۰۱۸، ۹۱ درصد از کسب و کارها از بازاریابی محتوا استفاده نموده‌اند. پس اگر به راهبرد بازاریابی محتوای آنلاین و تشکیل تیم بازاریابی علاقمند هستید؛ با ما همراه شوید. تیم کارلنسر در این مقاله به اهمیت تولید محتوای خوب و استخدام کارشناس خبره در این حوزه اشاره می‌کند.

اهمیت تولید محتوای خوب

محتوای خوب در تمامی حوزه‌های نوشتاری و بصری قابل تولید است. فرقی ندارد که کسب و کاری کوچک یا بزرگ هستید؛ به هر حال برای جلب توجه مخاطب و دیده شدن در فضای مجازی به محتوای خوب و جذابی نیاز دارید. همچنین اگر می خواهید در فضای بین المللی رقابت کنید نیاز به تولید محتوا به انگلیسی برای وبسایت یا شبکه های اجتماعی و تبلیغات خود دارید. 

 

محتوای خوب در برندسازی

یکی از بهترین روش‌های ترسیم هویت و ارزش‌های کسب و کارتان در قالب یک برند، تولید محتوای خوب است. محتوای تولید شده برای شبکه‌های اجتماعی، از رسمیت کمتری برخوردار است؛ در نتیجه مخاطبان بیشتری را با برندتان آشنا خواهد کرد. با انتشار محتوا در رسانه‌های مختلف به مخاطب می‌گویید که به روز هستید و نیازهایش را درک می‌کنید. بعلاوه انتشار بلاگ های طولانی‌تر به معنای اهمیت دادن به دغدغه‌های مشتریان است. با انتشار محتوای خوب، اعتماد مخاطب نسبت به برندتان، تضمین خواهد شد.

تولید محتوای خوب با هدف رسیدن به مشتریان احتمالی

شناخت مخاطب یکی از گام‌های اصلی در فرایند تولید محتوای دیجیتال است. تولید کنندگان خبره در حوزه محتوا به خوبی پرسونای خریدار را می‌شناسند. یعنی هویت آنها، نقاط درد و انواع محتوای مدنظر آنها را می‌شناسند. با تولید مداوم محتوای با کیفیت از طریق ارائه راه حل‌های مدنظر مشتریان، رتبه بالاتری در موتور جستجو گرفته و به مخاطب هدف می‌رسید.

با محتوای خوب علاوه بر رسیدن به مخاطب مناسب، قادر به برقراری ارتباط با آنها هستید. با خواندن نظرات مخاطبان و پاسخ دهی به آنها به اعتماد متقابل می‌رسید. نویسنده خبره در حوزه تولید محتوا به خوبی اطلاعات محصولات و خدمات کسب و کار را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. با این روش نیازهای اطلاعاتی و کاربردی مخاطب قبل از خرید محصول، تأمین می‌شود.

تقویت نرخ بازدید و ترافیک سایت با تولید محتوای خوب

تولید محتوای خوب یکی از بهترین روش‌ها برای بهره برداری از سئو است. تولید محتوایی که از نظر موتورهای جستجو، بهینه تشخیص داده شود، رتبه بالاتری گرفته و در نتایج جستجو بالا می‌آید. با اینکه محتوای بصری نقش مهمی در جلب نظر مخاطب دارد ولی محتوای نوشتاری هم رتبه بندی خوبی را در موتورهای جستجو به همراه دارد.

به کارگیری کلیدواژه‌های اصلی در کسب و کارتان، نرخ بازدید را افزایش می‌دهد. محتوای خوب، غنی از کلیدواژه‌های اصلی و فرعی است تا موتورهای جستجو را به سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شما پیوند دهد.

اهمیت استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب

تا اینجا می دانیم که اهمیت تولید محتوا برای رسیدن به موفقیت کاری، غیرقابل انکار است. ولی هر محتوایی مناسب نیست. شما به محتوای جذاب و آگاهی دهنده نیاز دارید. این کار برای مالکان کسب و کار، وقت گیر است. از طرفی، همه دارای مهارت‌های نوشتاری نیستند. با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به مزایای زیر می‌رسید.

با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به ROI  بهتری برسید

با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به بهترین ROI (نرخ بازگشت سرمایه) ممکن خواهید رسید. همه تولیدکنندگان محتوا، بازده مشابهی ندارند؛ پس نویسندگانی را در جهت تأمین نیازهای کسب و کارتان استخدام کنید. برای مثال اگر به دنبال کسب سرمایه از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی هستید؛ پس به  کارشناس تولید محتوای ویروسی و تعاملی نیازد دارید. برای ساخت اینفوگرافیک ‌ها و محتوای دیجیتالی به طراحی خبره نیاز دارید تا محتوای نوشتاری را به محتوای بصری تبدیل کند.

تخصص خودتان را به نمایش می‌گذارید

با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به رهبری خبره در صنعت محل فعالیت خودتان تبدیل خواهید شد. نویسنده خبره، دانش خوبی در مورد صنعت شما داشته و با محصولات و خدماتتان آشنایی دارد. آن‌ها با طراحی سایت و کار با بسترهای اجتماعی آشنایی دارند. بهترین تولید کننده محتوا قادر به تولید محتوای قابل انتشار در شبکه‌های اجتماعی و برقراری تعامل با کاربران خاص است. برخی از انواع محتوا برای تبلیغ از جانب بلاگرها و اینفلوئنسرها طراحی می‌شوند در حالی که برخی دیگر از انواع محتوا برای آموزش و آگاهسازی مخاطب طراحی می‌شوند. پس هر نوع از محتوای متنی، صوتی یا تصویری را می‌توان متناسب با مخاطب هدف طراحی کرد تا تخصص صنعتی و کاری خودتان را به نمایش در آورید. این کار تنها از عهده یک کارشناس تولید محتوای خوب بر می‌آید.

 

صرفه جویی در زمان و هزینه با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب

نویسندگان حرفه‌ای بسیار سریعتر و کارآمدتر از مالکان و مدیران کسب و کار به تولید محتوا می‌پردازند. آن‌ها محصول یا خدمات را در قالب جدید و مخاطب پسند معرفی می‌نمایند. به خوبی نقاط درد مخاطب را التیام بخشیده و راه حل‌های مناسب را به مشتریان عرضه می‌کنند. مالکان کسب و کار با استخدام یک کارشناس خوب، زمان مازاد را صرف سایر جنبه‌های راهبرد پردازی محتوا یا توسعه کسب و کارشان می‌کنند.

نویسندگان حرفه‌ای به خوبی ایده‌های جدید محتوایی را عرضه می‌نمایند. آنها کلید واژه‌های جدید و جا افتاده از برنامه انتشار محتوا را به شما گوشزد خواهند نمود. با اینکه استخدام کارشناس تولید محتوا نیازمند پرداخت حقوق است ولی در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. ترافیکی که نویسنده حرفه‌ای به سمت وب سایت فروش می‌کشاند، هزینه‌های استخدام کارشناس را پوشش داده و سود بیشتری به همراه دارد. استخدام کارشناس تولید محتوای دورکار، هزینه‌های مکان اداری را هم کاهش می‌دهد. همچنین در صورت آشنایی فریلنسر با تایپ شما از استخدام تایپیست در این مرحله بی نیاز خواهید بود. 

 

استخدام کارشناس تولید محتوای خوب

قبل از استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب، اول باید بدانید که به چه محتوایی نیاز دارید. به طور کلی، می‌توان محتوای تولید شده در حوزه‌های مختلف را به سه سطح تقسیم کرد: محتوای عمومی، محتوای تخصصی و محتوای قدرتمند.

  • محتوای عمومی: اگر به محتوای ساده و تعاملی در وب سایت، وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی و غیره نیاز دارید پس به دنبال کارشناس تولید محتوای عمومی بروید. این نویسندگان به خوبی با مشتریان فعلی تعامل برقرار می‌نمایند. برای نوشتن این محتوا نیازی به جستجوی گسترده نیست و تنها باید روی بهینه سازی محتوا متمرکز شد. پس به کارشناس محتوای خبره در حوزه محتوای سئو شده نیاز دارید.
  • محتوای تخصصی: اگر می‌خواهید تخصص و حرفه‌ای گری خودتان در کسب و کار خاصی را نشان دهید؛ پس به محتوای تخصصی نیاز دارید. با این محتوا به دنبال جذب مشتریان جدید و تقویت رتبه بندی صفحات مجازی خودتان هستید. در اینجا رقابت بین کسب و کارها بیشتر است. پس به نویسنده حرفه‌ای در رشته تخصصی خودتان نیاز دارید.
  • محتوای قدرتمند: این محتوا برند شما را به سرعت در مرکز توجه مخاطب قرار می‌دهد. برای تولید این محتوا علاوه بر کارشناس تولید محتوای خوب به آمارهای معتبر، تحلیل‌های دقیق، بهینه سازی محتوا و اشتراک گذاری گسترده محتوا نیاز دارید. این محتوا به کمک یک تیم تولید محتوای خوب، تهیه می‌شود. پس برای رسیدن به یک محتوای قدرتمند باید روی استخدام یک تیم تولید محتوای خوب سرمایه گذاری کنید.

در ادامه روش‌های استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب را بررسی خواهیم کرد.

ارسال آگهی استخدام

می‌توانید آگهی استخدام کارشناس تولید محتوا حاوی شرح وظایف شغلی و ویژگی‌های محتوای مدنظرتان را در وب سایت‌ کارلنسر ثبت کنید. کارجویان و فریلنسرهای تولید کننده محتوا برحسب توانمندی‌هایشان، روزمه کاری را برایتان ارسال می‌کنند. بعد از بررسی روزمه های مختلف و مصاحبه  با افراد منتخب، استخدام آزمایشی به صورت پاره وقت یا تمام وقت را مدنظر قرار دهید.

همکاری با پلتفرم‌های دورکاری

برای گزینش و استخدام بهترین فریلنسر تولید کننده محتوا می‌توانید پروژه‌های تولید محتوا را در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر ثبت کنید. چند پروژه را به چند فریلنسر واگذار کنید. بعد بر اساس پروژه‌هایی که بهترین نتیجه از نظر جذب مخاطب و رتبه بندی را داشتند؛ بهترین تولید کننده محتوا یا فریلنسر را انتخاب کنید.

بعد از پیدا کردن چند کارشناس تولید محتوا، نوبت مصاحبه با آنها و انتخاب بهنرین فرد برای کسب و کارتان است. در جلسه مصاحبه به نکات زیر دقت کنید.

مصاحبه شغلی

یک کارشناس تولید محتوای خوب، با دنیای بازاریابی محتوا آشنایی دارد. او فردی به روز در حوزه فناوری و دارای توانایی عالی برای برقراری ارتباط مؤثر است. برای استخدام یک کارشناس خوب به پرسش‌های زیر دقت کنید.

۱.نمونه کارهای قبلی کارشناس تولید محتوا کدامند؟

شاید فریلنسر یا فرد جویای کار، با توانایی کلامی خوبی با شما ارتباط برقرار کند ولی توانایی نوشتاری چندان خوبی را در حین کار ارائه ندهد. یک تولید کننده محتوای خوب به راحتی محتوای جذاب و چشمگیر می‌سازد. پس همواره نمونه کارهای قبلی آنها را مشاهده کنید.

با توجه به سوابق کاری فریلنسرها می‌فهمید که  یک نویسنده یا طراح، مناسب کسب و کارتان است یا نه. بعلاوه با سبک نگارش یا سبک طراحی او هم آشنا می‌شوید. شما به محتوای هماهنگ با شخصیت شرکت نیاز دارید. روزمه کاری تولیدکنندگان محتوا بهترین شاخص برای ارزیابی توان آنها در تولید محتوا است.

۲.نویسندگان و وب سایت‌های مورد علاقه تولید کننده محتوا کدامند؟

اگر علایق تولید کننده محتوا را بشناسید؛ بهتر در مورد صلاحیتش تصمیم می‌گیرید. اگر تولید کننده محتوا علاقه‌ای به تولید محتوای با کیفیت ندارد؛ پس استخدامش، اشتباهی فاحش است.

بهترین گزینه برای استخدام به عنوان کارشناس تولید محتوا، افراد علاقمند به هنر و علم تولید محتوا و بازاریابی محتوا است. کارشناس تولید محتوای خوب با برندهای خوب در حوزه تولید محتوا همکاری دارد.

از طرف دیگر مقالات منتشر شده به نام تولید کننده محتوا یا ذکر نام آنها به عنوان محتوا نویس خبره در پلتفرم‌های دورکاری، معیار خوبی برای ارزیابی صلاحیت در تولید محتوا است.

 

۳.چقدر در مورد سئو یا بهینه سازی موتور جستجو آگاهی دارد؟

فقط داشتن متن خلاقه و اصیل کفایت نمی‌کند؛ مردم باید به راحتی محتوای شما را پیدا کنند تا از جذابیت آن لذت ببرند. یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوا، رسیدن به محتوای سئو شده است. شرکت‌ها هزینه بالایی را صرف تولید محتوای مبتنی بر استانداردهای سئو می‌کنند تا به نرخ بازدید و رتبه بالاتری در نتایج صفحات جستجو برسند.

کارشناس تولید محتوای خوب با اصول سئو آشنایی دارد. او با شناخت کلیدواژه‌های مختلف و توزیع آن در طول متن یا محتوای بصری به دنبال جلب توجه مخاطب است. محتوای خوب و بهینه به راحتی از جانب موتورهای جستجو تشخیص داده می‌شود. بعلاوه یک تولید کننده عالی به خوبی با مفاهیم بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارد.

۴. حقوق مدنظر کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

شهرت و اعتبار کارشناس تولید محتوا تا حد زیادی روی حقوق درخواستی او اثر دارد. تولید کنندگان خبره در حوزه محتوا به خوبی از نرخ دریافتی همکارانشان برای تولید محتوای عمومی و اختصاصی، آگاهی دارند. در مقابل گاهی اوقات، افراد تازه کار مبلغ بالایی را تقاضا می‌کنند که با عرف کاری هماهنگ نیست.

در نهایت . . .

استخدام کارشناس تولید محتوای خوب، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه می‌شود. برندسازی و تبلیغات در دنیای پر رقابت بازاریابی محتوا تنها به واسطه تولید محتوای خوب ممکن است. پس استخدام تولیدکننده محتوا را در برنامه کوتاه مدت و بلندمدت کسب و کار قرار دهید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

پست اینستاگرام یکی از ابزارهای جذاب و قدرتمند بازاریابی محتوا محسوب می‌شود. صفحه اینستاگرامتان تا حد زیادی بیانگر شخصیت و هویت شما و کسب و کارتان است. بنابراین طراحی پست‌های جذاب در کسری از ثانیه، باعث جلب نظر مخاطب و افزایش فروش خواهد شد.

طراحی و چیدمان‌های مختلفی برای پست‌ها و شمایل کلی صفحه اینستاگرام وجود دارد. البته هیچ قانون و قاعده حتمی و الزامی در این زمینه وجود ندارد. در واقع، طراحی پست اینستاگرام جذاب، تا حد زیادی به ذوق و سلیقه خودتان وابسته است.

۱.طراحی رنگین کمانی

به ندرت از طراحی رنگین‌کمانی در اکانت‌های اینستاگرام استفاده می‌شود. این طراحی به خوبی صفحه اینستاگرام شما را متحول می‌کند. مخاطب به خوبی مجذوب طیف رنگ‌های به کار رفته در صفحه می‌شود. در این نوع طراحی، با مرور صفحه به سمت پایین، رنگ تصاویر هم در طول طیف رنگین کمانی تغییر می‌کند.

برای سهولت در طراحی رنگین‌کمانی می‌توان از ابزارهای طراحی فید اینستاگرام مثل Preview App یا سایر ویرایشگرهای معروف عکس و تصویر استفاده نمود.

۲.طراحی موزاییکی

در این روش محبوب، از ترتیب متناوب عکس و متن استفاده می‌شود. البته می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از ترتیب عکس، نمونه کار، معرفی محصولات و غیره هم استفاده کنید. با این طراحی هم حس و ظاهر هماهنگی از کسب و کارتان را ارائه می‌دهید.

 

۳.طراحی تمام صفحه

در اینجا به دنبال طراحی فوق‌العاده برای کل صفحه اینستاگرام هستیم. چند روش برای چیدمان تمام صفحه پست اینستاگرام وجود دارد.

 

وسط چین کردن محتوا

در این طراحی، پست‌های حاوی محتوای کلیدی با پس زمینه سفید، در وسط صفحه اینستاگرامتان قرار می‌گیرد. البته انتخاب رنگ پس زمینه به سلیقه و ترکیب رنگی عکس‌ها وابسته است. مخاطب در حین مرور صفحه اینستاگرام به سمت پایین با مشاهده محتوای مدنظر شما، بیشتر با برند و کسب و کارتان آشنا می‌شود. به مثال زیر دقت کنید.

طراحی ردیفی پست‌ اینستاگرام

ظاهر این طراحی، مثل مطالعه یک مجله مصور است. در هر ردیف می‌توانید ماجرای خلاقانه‌ای را روایت کنید. به این طراحی، چیدمان مستطیلی هم گفته می‌شود. در هر مرحله می‌توانید سه تصویر یا متن متفاوت را ارسال کنید. مثلاً سه عکس از زوایای مختلف یک موقعیت مکانی را ارسال کنید.

طراحی پازلی

در این طراحی تمامی تصاویر با هم در ارتباط هستند. تصاویر در کنار هم، یک ترکیب کلی هماهنگ و بزرگتر را تشکیل می‌دهند. در اینجا پس از تقسیم تصویر به قطعات کوچکتر، باید کیفیت اصلی حفظ شود. از طرفی هر عکس هم به طور مجزا باید معنای خاص خودش را حفظ کند.

طراحی سینمایی

در این روش یک تصویر را به سه مربع مساوی تقسیم کرده و مستطیل تیره رنگی را به پایین یا هر دو طرف تصویر اضافه می‌کنید. برای راحتی کار، اول مستطیل را به عکس اضافه کرده و بعد آنرا به سه مربع مساوی برش دهید. در صفحه زیر از ترکیب طراحی ردیفی و سینمایی استفاده شده است.

۴.فضای سفید در صفحه اینستاگرام

اضافه کردن فضای سفید به صفحه هم قاعده خاصی ندارد. می‌توانید ضخامت و وضوح متفاوتی را برای این فضای سفید در نظر بگیرید. محتوای صفحه با فضای سفید به خوبی می‌درخشد و توجه مخاطبان در سنین مختلف را جلب می‌کند. روش‌های مختلفی برای اضافه کردن فضای سفید و طراحی روشن وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

پس زمینه سفید در پست اینستاگرام

پس زمینه‌های سفید، زیبا هستند. می‌توان، پس زمینه سفید را به سبک خاصی از طراحی صفحه اینستاگرام تبدیل کرد. اگر عکس‌هایتان روشن هستند و فضای سفید دارند؛ پس به راحتی می‌توانید پس زمینه سفید را در کل صفحه اجرا کنید. برای این کار از نرم‌افزارها و ابزارهای ویرایش عکس کمک بگیرید.

می‌توانید از فیلترهای دارای پس زمینه سفید هم روی تمامی عکس‌ها استفاده کنید. بعلاوه ابزارهای روشن کننده تصویر هم به خوبی فضای سفید درون تصویر را افزایش می‌دهند.

 

طراحی پست اینستاگرام با حاشیه سفید

یکی از ساده‌ترین روش‌های طراحی، به کارگیری حاشیه سفید در اطراف عکس‌ها است. حتی اگر عکس‌های متفاوت با رنگ‌های مختلفی دارید؛ با استفاده از حاشیه سفید، ظاهری یکپارچه به آنها بدهید.

عکس‌های دارای حاشیه سفید در صفحه جستجو و صفحات هشتگ اینستاگرام هم به چشم می‌آیند. البته می‌توانید از حاشیه‌های سفید در اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

۵.طراحی پست‌های اینستاگرام با فیلتر مشابه

اگر هیچ ایده خاصی برای طراحی صفحه اینستاگرامتان ندارید؛ از این روش استفاده کنید. فیلتر متناسب با حس و حال عکس‌هایتان را انتخاب کنید تا مفهومی کلی در سراسر صفحه، جریان پیدا کند. مخاطبان با دیدن عکس‌هایی با فیلتر مشابه، به خوبی عکس‌های جدید شما را در هر جای دیگری، تشخیص خواهند داد.

به کار گیری یک فیلتر مشابه در تمامی عکس‌ها، به صفحه شما انسجام می‌دهد. برای انتخاب فیلتر مناسب از نرم افزارهایی مثل Preview App کمک بگیرید. این نرم افزارها، فیلترهای مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند. یکی از این فیلترها را انتخاب نموده و برای تمامی عکس‌ها از آن استفاده کنید.

۶.فضای تیره

طراحی پست‌های اینستاگرام با فضا یا حاشیه مشکی به ندرت در صفحات اینستاگرام مشاهده می‌شود. با این طراحی هم می‌توان به صفحه جذابی رسید. حاشیه‌های مشکی برای محتوای تصویری تیره، عالی محسوب می‌شوند. البته این حاشیه برای تصاویر پر رنگ و ساده هم مناسب است.

فیلترهایی برای اضافه کردن فضا و حاشیه تیره در نرم‌افزارهای ویرایشگر وجود دارند. با صرف زمان کافی به نتیجه مطلوب و متناسب با عکس‌هایتان می‌رسید.

۷.طراحی مینیمالیستی

صفحه اینستاگرام و اجزای درون آن با این طراحی به خوبی نفس می‌کشند و ذهن مخاطب هم به آرامش می‌رسد. در این طراحی، تنها جزئی کوچک از محتوای عکس، داستان کاملی را روایت می‌کند.

8.طراحی تک محتوا (Monotheme)

خلاقیت و نوآوری در این نوع طراحی موج می‌زند. در اینجا یک محتوا در تمامی تصاویر رعایت می‌شود. رنگ، شی یا هر مفهوم انتزاعی دیگری را می‌توان در این طراحی منعکس کرد. به مثال‌های زیر دقت کنید.

۹.طراحی تخت

طراحی تخت، همان هنر عکاسی از بالای سوژه است. در طراحی تخت، محتوای مورد علاقه خودتان را روی یک صفحه تخت به نمایش در می‌آورید. به ندرت از طراحی تخت در تمامی عکس‌های درون یک اکانت اینستاگرام می‌شود. می‌توان از این طراحی در کنار استفاده از فضای سفید و فیلتر مشابه استفاده کرد.

۱۰.طراحی پست اینستاگرام با کمک نقاشی

یکی از ایده‌های جذاب برای طراحی پست اینستاگرام، اضافه کردن نقاشی به تصاویر است. غیر معمول بودن این روش، عکس‌های جالبی را به وجود می‌آورد. برای این طراحی نیازی به مهارت نقاشی ندارید، فقط با کمک نرم‌افزارهای ویرایش تصویر، جزئیات کوچک و هماهنگی را به تصاویر اضافه کنید.

در نهایت…

تمام کار طراحی و ترکیب ایده‌های مختلف به دلخواه شما و تصمیم تیم بازاریابی محتوا وابسته است. هر چقدر از خلاقیت بیشتری در این زمینه استفاده کنید؛ در جلب نظر مخاطب و جذب مشتری به موفقیت بیشتری می‌رسید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

راههای افزایش سرعت لود  سایت یا کاهش زمان بارگذاری سایت

سرعت پایین لود برخی سایت‌ها شما را عصبی می‌کند و سایت را ترک می‌کنید؟ شما تنها نیستید!

کاهش زمان بارگذاری سایت یا افزایش سرعت لود شدن آن، اهمیت زیادی در رتبه بندی نتایج و  بازاریابی محتوا دارد. مخاطبان سایت و ربات‌ها، کندی در بارگذاری یا لود وب سایت را تحمل نمی‌کنند. گوگل هم در طول یک دهه اخیر، سرعت بارگذاری صفحه وب سایت را به عنوان عاملی در رتبه بندی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) در نظر گرفته است.

طبق یافته‌ها و تحقیقات درباره اهمیت سرعت بارگذاری در شرکت گوگل، ۵۳ درصد از کاربران موبایل در صورتی که صفحه در طول سه ثانیه یا کمتر، بارگذاری نشود؛ آن را رها خواهند کرد. در این بین، میانگین بارگذاری کامل یک سایت ۱۵ ثانیه است. بنابراین نیازمند ترفندهایی برای کاهش زمان لود سایت یا افزایش سرعت سایت هستیم.

سرعت کند بارگذاری وب سایت، روی درآمد کسب و کارتان اثر دارد. اگر کاربران و ربات ها قبل از بارگذاری سایت آن را ترک کنند، به هدفتان از طراحی سایت نمی رسید و کاربران فعلی به مشتریان آتی تبدیل نمی‌شوند.

در این مقاله، ایده‌هایی در مورد افزایش سرعت بارگذاری وب سایت را در اختیارتان قرار می‌دهیم

روش های افزایش سرعت سایت

سرعت بارگذاری وب سایت فعلی را مورد تحلیل قرار دهید

با ابزارهایی مثل  PageSpeed Insights ، WebPagetest یا GTmetrix می‌توانید سرعت بارگذاری وب سایت تان را تحلیل کنید. این ابزارها، عملکرد صفحه سایتتان را روی دسکتاپ و موبایل مورد بررسی قرار می دهند. امتیاز مربوط به سرعت بارگذاری طبق داده‌های حاصل از گوگل کروم و نمره بهینه سازی را بر اساس سطح بهینه سازی صفحه ارائه می‌دهند.

البته نتایج حاصل از این سه ابزار مذکور، تا حدی متفاوت است؛ مثلاً ابزار WebPagetest به خوبی زمان دریافت اولین بایت از سرور را ارزیابی می‌کند. با این اطلاعات، شکاف‌های موجود را شناسایی نموده و با رفع آنها، به کاهش زمان بارگذاری سایت برسید.

تصاویر را برای کاهش زمان بارگذاری سایت فشرده کنید

تصاویر با وضوح بالا، فوق العاده به نظر می‌رسند؛ ولی اندازه بالای آنها، وب سایت را سنگین می‌کند. از ابزارهایی برای فشرده سازی تصاویر استفاده کنید تا هم ظاهر آن فوق العاده به نظر رسیده و هم سرعتش افزایش یابد.

ابزارهای فشرده سازی تصویر مثل TinyPNG و Optimizilla به خوبی این کار را انجام می‌دهند. برای مثال بعد از به کارگیری TinyPNG حجم صفحه تا بیش از دو برابر و زمان بارگذاری آن تا دو برابر کاهش می‌یابد.

یکی از ساده‌ترین روش‌های مورد استفاده برای کاهش زمان بارگذاری وب سایت، بهینه سازی تصاویر است. این کار با وجود ابزارهای کمکی، چندان سخت نیست. بهینه سازی تصاویر را قبل از بارگذاری تصاویر انجام دهید.

بهینه سازی جاوا اسکریپت (Java Script) سایت

پیاده سازی ضعیف جاوا اسکریپت وب سایت، اثر منفی روی زمان بارگذاری داشته و سرعت را کاهش می‌دهد. در مقالات آموزشی آنلاین در مورد بهینه سازی جاوا اسکریپت؛ می‌توانید نکات آموزشی برای بهبود سرعت بارگذاری وب سایت را پیدا کنید.

  • ترتیب بارگذاری عناصر را مشخص کنید. در ابتدا باید عناصر موجود در عنوان قبل از سایر عناصر صفحه ظاهر شوند تا توجه مخاطب جلب شده و صفحه را ترک نکند. به تدریج سایر عناوین فرعی و تصاویر را ارائه دهید.
  • کد جاوا اسکریپت فایل‌های کوچکتر را به اختصار قید کنید.
  • مؤلفه‌های بلااستفاده در کدنویسی را حذف کنید.

 

از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا (Content delivery network) شبکه‌ای از سرورها در مناطق جغرافیایی مختلف است. اطلاعات سرور اصلی در هر کدام از این سرورها ذخیره شده است. هر کدام از این سرورها،  یک نقطه حضور (Point of Presence) هستند.

به کارگیری چنین شبکه‌ای به معنای تبادل و جابجایی اطلاعات در مسافت‌های بسیار کوتاه‌تر است. دیگر فرقی ندارد که کاربر در کجا به سایت شما دسترسی پیدا کرده است. شبکه سازی کمک زیادی به کاهش زمان بارگذاری سایت می‌کند.

هرگاه کاربری از سایت شما بازدید می‌کند؛ تقاضا برای نزدیک‌ترین POP ارسال می‌شود تا مسیر مشاهده اطلاعات برای کاربر باز شود. نقاط حضور طوری چیده شده‌اند تا در نزدیک‌ترین مکان به موقعیت کاربر قرار گرفته و امکان پاسخ دهی سریعتر را فراهم نمایند. بنابراین کاربران بدون وقفه در  این شبکه سازی به محتوای مدنظرشان می‌رسند.

 

در نهایت…

بهینه سازی محتوای سایت، ارتقای تجربه کاربری در کنار به کارگیری شبکه تحویل محتوا (CDN) باعث کاهش زمان بارگذاری وب سایت شما می‌شود. تمامی این کارها، ترافیک وب سایت را متعادل نموده؛ دسترسی شما به کاربران داخلی و جهانی را تقویت کرده؛ هزینه‌های پهنای باند را کاهش داده و امنیت سایت شما را بهبود می‌بخشد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

بررسی تفاوت مقاله، پایان ‌نامه، رساله و پروپزال با یکدیگر

به احتمال زیاد با واژه‌های مقاله ، پایان‌ نامه ، رساله و پروپزال مواجه شده‌اید. حتی اگر دانشجو نبوده‌اید؛ با گذر از خیابان انقلاب تهران، تبلیغات وسیع در زمینه تايپ پایان نامه و مقالات علمی  را به خوبی مشاهده می‌کنید.

به هر حال اگر قصد ادامه تحصیل را در حوزه تحصیلات تکمیلی را دارید؛ باید با مفاهیم مقاله، پایان نامه، رساله و پروپزال آشنا شوید. در اینجا شما را با معنای این مفاهیم، شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان آشنا خواهد کرد.

در ابتدا هر کدام از این مفاهیم را تعریف می‌کنیم.

  • پایان نامه: دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در پایان دوره و قبل از دریافت مدرک، موظف به نگارش پایان نامه هستند.
  • رساله یا تز: دانشجویان دوره دکتری برای دریافت مدرک تحصیلی نیازمند نگارش تز یا رساله هستند.
  • مقاله: مقاله‌ها انواع مختلفی دارند و به مقالات مجازی، علمی، پژوهشی و کلاسی تقسیم بندی می‌شوند. مقالات مجازی در قالب محتوای وب سایت‌های خبری، آموزشی، صنعتی، پزشکی و غیره تهیه شده اند و به دنبال اطلاع رسانی هستند. مقالات علمی و پژوهشی بعد از انجام فعالیت  پژوهشی و با هدف افشای یافته‌ها و نتایج منتشر می‌شوند. مقالات کلاسی هم حول محتوای تحصیلی تهیه می‌شوند.
  • پروپزال: به معنای پیشنهاد پژوهشی بوده است و قبل از آغاز فرایند نگارش مقالات علمی، پایان نامه و رساله نوشته می‌شوند. پژوهشگر در پروپزال، خلاصه‌ای از محتوای نهایی را ارائه می‌دهد تا مجوز اولیه برای آغاز پژوهش را دریافت کند.

ساختار درونی  مقاله، پایان نامه، رساله و پروپزال مشابه یکدیگر است. تمامی آن‌ها دارای چکیده، مقدمه، پیشینه پژوهش، نتایج، بحث و نتیجه گیری هستند.

با وجود تشابه ساختاری، تفاوت‌هایی هم به لحاظ فنی در میان این مفاهیم وجود دارند . در ابتدا به مقایسه پایان نامه و رساله می‌پردازیم.

 

تفاوت‌های اصلی پایان نامه و رساله

  • موضوع پایان ‌نامه می‌تواند مشابه یا مکمل موضوعات پژوهشی قبلی انتخاب شود؛ ولی رساله دکتری الزاماً موضوعی چالشی و جدید دارد.
  • رساله دکتری بسیار مفصل‌تر از پایان نامه بوده و تکمیل آن به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد.
  • دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد نتیجه اولین فعالیت پژوهشی و رسمی خودشان را در قالب پایان نامه ارائه می‌دهند و بیشتر آشنایی با روش شناسی و پژوهش علمی ملاک است. ولی دانشجویان دکتری با روش شناسی آشنا بوده و باید روی تحلیل نظریه‌های قبلی و نظریه پردازی متمرکز شوند.
  • فرضیه‌ها، پیشینه و تحلیل پژوهشی در رساله یا تز دکتری قوی‌تر از پایان نامه است.
  • رساله دکتری بیشتر روی دیدگاه و نظریات پژوهشگر متمرکز است؛ ولی پایان نامه بیشتر روی پیشینه پژوهش تأکید دارد.
  • رساله بیشتر در حکم یک کتاب علمی است؛ ولی پایان نامه مشابه مقاله پژوهشی گسترده و مفصل است.
  • در نگارش پایان نامه در ابتدا به پژوهش روی موضوع مشخص، تحلیل آن و اظهار نظر در مورد اطلاعات جمع آوری شده می‌پردازید؛ ولی در نگارش رساله به تفکر انتقادی و جمع آوری اطلاعات دقیق نیاز دارید.
  • برای نگارش پایان نامه بیشتر به مطالعات قبلی مراجعه می‌کنید. ولی برای نگارش رساله کل فرایند پژوهش بر عهده خودتان بوده و در نهایت می‌توانید از افراد خبره در رشته تخصصی خودتان کمک بگیرید.

البته دانشکده‌های مختلف، فرایندها و شرایط متفاوتی را برای نگارش پایان نامه و پروپزال در نظر می‌گیرند. ولی به طور کلی گام‌های نگارش پایان نامه به شرح زیر است.

 

گام‌های اصلی در نگارش پایان نامه

گام اول: حوزه پژوهشی مورد علاقه را انتخاب کنید

موضوع جدیدی در حوزه پژوهشی جدید را انتخاب کنید. این حوزه پژوهشی در ارتباط با رشته تحصیلی دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد قرار دارد.

موضوعی را انتخاب کنید که دانش اولیه در موردش دارید و قبل از انتخاب نهایی موضوع، کمی در موردش تحقیق و بررسی انجام دهید.

 

گام دوم: طرح سؤالات باز و پاسخ در مورد موضوع انتخابی

از پرسش‌های کوتاه پاسخ (بله / خیر) اجتناب کرده و برای نگارش فرضیه‌های پژوهشی، از پرسش‌های حاوی متغیرهای اصلی پژوهشی استفاده کنید.

انجام پژوهش در مورد موضوع انتخابی، چه کمکی به حل مشکلات مردم و دنیا می‌کند؟ این پژوهش چه فایده‌ای دارد؟ در حوزه رشته شما چه اثری دارد؟ با پاسخ به این پرسش‌ها به فرضیه‌های درست و قابل اثبات یا رد فرضیه‌ها خواهید رسید.

 

گام سوم: پیشینه پژوهشی پایان نامه را بررسی کنید

پژوهش‌های قبلی با موضوع مشابه موضوع پایان نامه خود را بررسی نموده و هرکدام از متغیرهای مورد استفاده در عنوان پایان نامه را به طور کامل تعریف کرده و تاریخچه هر یک را بررسی کنید.

 

گام چهارم: روش پژوهش پایان نامه را مشخص کنید

روش پژوهش شما با توجه به ماهیت متغیرها و فرضیه‌های پژوهش، مشخص می‌شود. برای تعیین روش پژوهش به دانش کافی در این زمینه نیاز دارید. انواع روش‌های پژوهشی به دو دسته کلی کمی و کیفی تقسیم می‌شوند که هر کدام زیر مجموعه‌های مختلفی دارند.

 

گام پنجم: جمع آوری داده و تحلیل یافته در پایان نامه

براساس روش پژوهش به جمع آوری داده‌های کمی و کیفی پرداخته و در نهایت با نرم افزارهای مناسب به تحلیل این داده‌ها می‌پردازید. گاهی اوقات جمع آوری داده‌ها در چند مرحله صورت می‌گیرند که نیازمند صرف زمان و هزینه بالاتری است.

 

گام ششم: بحث و نتیجه گیری

در نهایت باید یافته‌های پژوهشی را مورد بحث قرار داده و در مقایسه با پیشینه پژوهش به نتیجه گیری منطقی رسید.

برخی از دانشکده‌ها در دوره کارشناسی ارشد و دکتری قبل از نگارش پایان نامه و رساله، ثبت پروپزال را الزامی می‌دانند. در واقع پروپزال چکیده‌ای چند صفحه‌ای از چهارچوب نهایی پایان نامه و رساله است.

پروپزال طرح کلی پایان نامه و رساله را به همراه پیش بینی بازه زمانی اجرای پژوهش و هزینه‌های احتمالی را در بر می‌گیرند.

گام‌های نگارش رساله دکتری

رساله یا تز دکتری هم، همان فرایند پایان نامه را با جزئیات و تحلیل بیشتر در بر می‌گیرد.

 

گام اول: نگارش پروپزال جذاب

باید پروپزال را به عنوان پیش نویس رساله نهایی تهیه کنید. در اینجا باید اعضای هیأت علمی دانشکده را متقاعد نمایید که موضوعی، مناسب و کاربردی را انتخاب نموده‌اید. نوشتن پروپزال به اندازه فرم نهایی رساله اهمیت دارد؛ پس دقت کنید.

چهارچوب کلی پروپزال به شرح زیر است:

عنوان پروپزال

عنوانی جذاب انتخاب کنید. قبل از انتخاب عنوان به خوبی در میان منابع آنلاین و کتابخانه‌ای به جستجو بپردازید. برای این کار می‌توانید از متخصصان رشته خودتان به ویژه اساتید راهنما و مشاور کمک بگیرید.

اهداف پروپزال

هدف از نگارش رساله را قید کنید. حداقل به سه هدف نیاز دارید.

پیشینه پژوهش

حوزه‌های پژوهشی، مکاتب فکری و سایر منابع اطلاعاتی مورد استفاده در رساله را در اینجا قید می‌کنید. این بخش کمک زیادی به تدوین پرسش‌ها و فرضیه‌ها پژوهش می‌کند.

پرسش‌ها

در اینجا باید در مورد پرسش‌ها و فرضیه‌ها ایده پردازی کنید. باید حوزه پژوهشی مدنظرتان را با توجه به متغیرها و مفاهیم پژوهشی، محدود کنید.

روش

در اینجا باید روش‌های جمع آوری داده و نوع داده‌ها را مشخص کنید. که از کجا و چگونه داده‌ها را جمع می‌کنید؟

نتایج احتمالی

نتایج مورد انتظار از پژوهش را در این قسمت از پروپزال قید می‌کنید. اگر پژوهش شما طبق روال قید شده، درست انجام شود؛ پس انتظار کسب نتایج خاصی را دارید. آن‌ها را در این قسمت ذکر کنید.

بازه زمانی

این گام از نگارش پروپزال اهمیت خاصی دارد؛ چون باید زمان را مدیریت کنید. باید زمانبندی مربوط به هر یک از مراحل فوق را در اینجا قید کنید.

فهرست منابع

در انتهای پروپزال هم فهرست منابع را قید کنید. این فهرست در مقایسه با فهرست نهایی رساله، کوتاه‌تر است. چون هنوز پیشینه کامل را جمع آوری نکرده‌اید.

 

گام دوم: پژوهشی اثربخش را اجرا کنید

مهم‌ترین گام اجرای هر پروژه تحقیقاتی، اجرای پژوهش اثربخش است. رساله نیازمند روش شناسی قدرتمند و کارآمد است. نباید وقت شما صرف مطالعه منابع غیر مرتبط شود؛ پس می‌توانید از ارائه دهندگان خدمات آنلاین نگارش رساله استفاده کنید.

برای اجرای یک پژوهش اثر بخش در وهله اول باید زمانبندی را مدنظر قرار دهید؛ چون این مرحله زمان زیادی می‌برد پس به مهلتی که برای نگارش رساله دارید، دقت کنید. منابع پژوهشی مفید و معتبر را انتخاب کنید. قبل از نگارش رساله باید منابع مورد استفاده را از همان ابتدا، سازماندهی کنید. پس یادداشت برداری و فیش نویسی را از ابتدا در اولویت قرار دهید. برای این کار می‌توانید از نرم افزارهای کاربردی استفاده نمایید.

هنگام جمع آوری پیشینه پژوهش هم میتوان از مهارت ترجمه فریلنسرهای تخصصی استفاده کرد. همچنین در فرایند جمع آوری و تحلیل پژوهش، میتوان از فریلنسرهای تحلیلگر داده در پلتفرم دورکاری کارلنسر کمک گرفت.

گام سوم: نگارش رساله فوق العاده

با نکات زیر می‌توانید رساله فوق العاده ای بنویسید:

  • طراحی کلی رساله را مدنظر قرار دهید.
  • عنوان را به خوبی از نظر متغیرهای تشکیل دهنده و ارتباطشان با یکدیگر، تعیین کنید. در اینجا، پیشینه پژوهشی مرتبط را به طور کامل و طبق روند زمانی قید کنید.
  • حالا باید تمامی روش‌های مورد استفاده در رساله دکتری را ذکر کنید.
  • بعد نوبت به بیان نتایج رساله به زبان خودتان است. رساله یا تز خودتان را با کمک از نتایج به دست آمده مورد تحلیل قرار ‌دهید.
  • در نهایت هم باید کتاب شناسی و منابع رساله را طبق معیارهای دانشکده یا رشته خودتان ثبت کنید.

گام چهارم: ویراستاری رساله

بعد از اینکه فرم اولیه رساله را تهیه کردید، نیازمند ویراستاری هستید. این ویراستاری شامل اصلاح خطاهای نگارشی و محتوایی می‌شود. در این مرحله از اساتید خبره در رشته خودتان کمک بگیرید تا خطاهای محتوایی را اصلاح کنید. برای خطاهای نگارشی و املایی هم از ویراستاران خبره در سایت های دورکاری مثل کارلنسر کمک بگیرید.

گام پنجم: دفاع رساله

این گام به معنای بررسی محتوای رساله از جانب اعضای هیأت علمی است. در صورت تأیید رساله و دریافت نمره قبولی، قادر به دریافت مدرک دکتری هستید. در این زمینه می‌توانید از افرادی که قبلاً دفاع رساله را انجام داده‌اند یا شرکت‌های دورکاری در رشته تخصصی خودتان کمک بگیرید.

حالا که با ساختار و گامهای کلی نگارش پایان نامه، رساله و پروپزال آشنا شدید؛ نوبت به مقاله می‌رسد.

 

مقاله پژوهشی چه فرقی با پایان نامه و رساله دارد؟

  • مقاله خلاصه‌ای از فعالیت پژوهشی برای ثبت در مجلات علمی و کسب رتبه و امتیاز علمی است و همانند پایان نامه و رساله با هدف کسب مدرک تحصیلی نوشته نمی‌شود.
  • در مقاله پژوهشی، می‌توان حول موضوعات اصلی یا فرعی قید شده در پایان نامه و رساله صحبت کرد. پس نتایج نهایی پایان نامه و رساله را می‌توان به عنوان مقاله، چاپ کرد. از هر پایان نامه و رساله می‌توان یک یا چند مقاله پژوهشی معتبر استخراج کرد.
  • چکیده‌ای از پایان نامه و رساله را هم می‌توان در قالب مقاله پژوهشی یا مطالعه موردی ارائه کرد.
  • با نگارش مقاله پژوهشی، سایر افرد متخصص در رشته خودتان را از نتایج پژوهش خودتان، مطلع می‌کنید.
  • با نگارش مقاله پژوهشی می‌توانید نتایج و داده‌های به دست آمده در طول فرایند کاری و تحصیلی خودتان را منتشر کنید.
  • مقالات پژوهشی در انواع مختلف توصیفی و کمی منتشر می‌شوند و بیشتر در حکم تبادل اطلاعات میان دانشجویان و اساتید رشته‌های علمی عمل می‌کنند.
  •  

هفت گام نگارش مقاله پژوهشی

  • گام اول: پرسش پژوهشی خودتان را مشخص کنید.
  • گام دوم: از سایر دانشجویان یا همکاران برای انجام پژوهش کمک گرفته و تیم پژوهشی تشکیل دهید.
  • گام سوم: طرح پژوهش و منابع مورد استفاده را مشخص نمایید.
  • گام چهارم: از تکنیک‌ها و روش‌های پژوهشی مناسب استفاده کنید. با این کار، مخاطبان به خوبی مقاله پژوهشی شما را درک می‌کنند و از نتایج پژوهش شما به عنوان منبعی معتبر استفاده خواهند نمود.
  • گام پنجم: محتوای نوشته شده را مورد بازبینی دقیق قرار دهید. زبان مقاله باید مفهوم علمی را به مخاطب منتقل کند.
  • گام ششم: با آگاهی از معیارهای برقراری روابط علمی به قدردانی از ارگان‌ها و افراد مرتبط و قید منابع بپردازید.

انواع مقاله‌های علمی

مقاله‌های علمی را می‌توان به انواع پژوهشی، مروری و مطالعه موردی تقسیم کرد. اگر مقاله‌ای که نوشته‌اید؛ تمامی معیارهای یک پژوهش اصیل و علمی را دارد؛ پس قابلیت چاپ شدن در مجلات معتبر دنیا و ایران را پیدا خواهید کرد.

  • تفاوت میان مقاله‌های علمی با توجه به هدف آنها مشخص می‌شود. مقاله‌های پژوهشی ساختاری مشابه یک پروپزال دارند، ولی یافته‌های دقیق پس از جمع آوری داده‌ها در آنها ثبت شده و مورد تحلیل قرار می‌گیرند.
  • مقالات مروری به دنبال بررسی، دسته بندی و بررسی آثار مطالعات قبلی هستند. نویسنده مقالات مروری تسلط و دانش کافی در مورد موضوع مورد بررسی را دارد.
  • مطالعه موردی به بررسی عمیق یک مورد، اصل اثبات شده یا سیاست کلی می‌پردازد. نگارش مطالعه موردی هم نیازمند دانش و تجربه گسترده در مورد موضوع مورد بررسی نیاز دارد. از این رو فراوانی مطالعه‌های موردی و مروری در مقایسه با مقاله‌های پژوهشی کمتر است.
  •  

مقاله ISI و ISC چه تفاوتی با هم دارند؟

  • انستیتو اطلاعات علمی (ISI) موسسه‌ای جهانی جهت رتبه بندی مجلات علمی سراسر جهان است. پژوهشگران هم برای کسب امتیاز و رتبه علمی به دنبال چاپ مقالاتشان در مجلات معتبر از نظر ISI هستند.
  • مرکز استناد علمی جهان اسلام (ISC) با هدف افزایش همکاری میان پژوهشگران و مراکز علمی اسلامی تأسیس شد. این مرکز، با معرفی بیش از هشتصد مجله، امکان چاپ مقالات در مدت زمان کمتر و با هزینه پایین‌تر را فراهم کرده که البته رتبه علمی پایین‌تری در مقایسه با مقالات ISI دارند.

 

در نهایت . . .

نگارش مقاله، پایان نامه، رساله و پروپزال در هر رشته تحصیلی و علمی به طور کلی از گام‌های قید شده در این مقاله پیروی می‌کند. اما جزئیات نگارش هر کدام با توجه به نوع موضوع، دانشگاه محل تحصیل یا مجله‌ای که قصد چاپ مقاله را دارید؛ متفاوت است.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:مقاله , پایان ‌نامه, رساله , پروپزال,
ارسال توسط ایرانیکان

6 گام عملی برای راه اندازی یک وبسایت ساده ولی پولساز

 

طراحی وب سایت شاید در ابتدا کاری سخت و پیچیده به نظر برسد. ولی برای حل نیاز به اینترنتی شدن کسب و کار شما امروزه ابزارها و راههای فراوانی وجود دارد. آیا به خاطر دشواری کار، تهیه وب سایت برای کسب و کارتان را رها کرده‌اید؟ تنها چیزی که نیاز دارید راه اندازی یک وبسایت ساده است که می توانید به راحتی آنر انجام دهید.  در این مقاله خبرهای خوبی برایتان داریم.

در دنیای امروز دیگر برای طراحی وب سایت، نیازی به کدنویسی، عکاسی و صدا گذاری ندارید. امروزه برای تهیه یک وب سایت ساده، نیازی به تسلط در این موارد ندارید. دوران طراحی وب سایت گران قیمت گذشته است.

حالا در طول یک شیفت کاری و با کمی پول، می‌توانید وب سایت قابل قبولی بسازید. از طرفی داشتن وب سایت برای رشد کسب و کار و موفقیت کاری ضرورت دارد.

 

طبق نمودار فوق، نود و هفت درصد از مردم در سال ۲۰۱۷ به جستجوی کسب و کار محلی در اینترنت پرداخته‌اند. بنابراین به خاطر اهمیت وب‌سایت در دنیای کسب و کار، شما را با اصول طراحی یک وب سایت ساده آشنا می‌کنیم:

  1. هدف از طراحی وب سایت را مشخص کنید.
  2. شرکت میزبان (hosting) وب سایت را انتخاب کنید.
  3. سازنده سایت را انتخاب کنید.
  4. صفحات وب را مشخص کنید.
  5. وب سایت را بهینه سازی کنید.
  6. پردازشگر پرداخت را راه اندازی کنید.

در ادامه به تشریح هر کدام از موارد فوق می‌پردازیم.

۱. هدف از طراحی وب سایت را مشخص کنید

قبل از آغاز طراحی، در ابتدا باید هدف از طراحی وب سایت را مشخص کنید. هدف و عملکرد وب سایت، در انتخاب ابزارهای مورد استفاده ضرورت دارد.

قبل از آغاز طراحی سایت، پرسش‌های زیر را از خودتان بپرسید:

  • هدف اصلی طراحی وب سایت چیست؟ آیا به دنبال افزایش ترافیک، فروش آنلاین، اشتراک گذاری اطلاعات، کسب سفارش آنلاین و غیره هستید؟ این موارد روی انتخاب میزبان، سازنده سایت و سایر تصمیمات شما اثر دارند.

 

  • در حال حاضر چه برنامه‌ای برای بازاریابی کسب و کارتان دارید؟ راهبرد بازاریابی روی ابزارهای مورد استفاده اثر دارد. برای مثال اگر بازاریابی ایمیلی در کسب و کارتان مهم است باید ایمیلی را برای سایت ثبت کنید. اگر اینستاگرام، ترافیک بالایی برایتان به همراه دارد؛ می‌توانید فید اینستاگرام را در سایت خودتان لحاظ کنید.

 

  • سایت شما به چه کارکردهایی نیاز دارد؟ آیا به فروش آنلاین نیاز دارید؟ پس باید میزبان و سازنده تخصصی در حوزه تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. آیا در مورد محصولات دیجیتال فعالیت دارید؟ پس به توانایی ارسال خودکار فایل‌ها نیاز دارید. آیا باید نشانی فروشگاه را در سایت قرار دهید؟ پس فهرستی از کارکردهای مورد نیاز را تهیه کنید. با توجه به این فهرست نوع میزبان و سازنده سایت را مشخص کنید.

 

  • کسب و کارتان تا چند سال آینده در کجا قرار خواهد داشت؟ به دنبال کدام ویژگی‌ها یا راهبردهای بازاریابی هستید؟ برای مثال اگر می‌خواهید از تبلیغات پولی استفاده کنید؛ پس میزبانی را انتخاب کنید که از افزایش زیاد حجم ترافیک پشتیبانی کرده و صفحات ورودی را به راحتی بسازد.

۲.شرکت میزبان (هاستینگ) وب سایت را انتخاب کنید

راه اندازی وب سایت به سه مؤلفه اصلی نیاز دارد: میزبان یا هاست (که فایل‌های وب سایت شما را ذخیره کرده و آنها را در صورت تقاضای کاربران، ارائه می‌دهد) نام دامنه (که به عنوان مکان آنلاین سایت شما عمل می‌کند) و سازنده سایت (که ابزار مورد استفاده برای ساخت صفحات، تبلیغات، آپلود کردن تصاویر و غیره است).

به طور معمول هر سه ویژگی فوق درون پکیج‌های پیشنهادی از جانب ‌هاست‌های وب ارائه می‌شود. هزاران هاست در دنیا وجود دارند که هر کدام پکیج‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

برای انتخاب میزبان یا هاست مناسب برای وب سایت، گام‌های زیر را دنبال کنید:

در مورد نوع هاستینگ مورد نیاز تصمیم گیری کنید

هاستینگ اشتراکی یا ابری ارزان‌تر تمام می‌شود و برای وب سایت‌های متعلق به کسب و کارهای کوچک، مناسب است. کسب و‌کارها با ترافیک بالا یا برند‌های بزرگ تجارت الکترونیک، باید هاستینگ VPS یا اختصاصی را مدنظر قرار دهند.

به آپ تایم (Uptime) توجه کنید

اگر وب سایت شما از دسترس خارج شود، پول از دست می‌دهید. به دنبال میزبانی بروید که زمان آپ تایم یا اجرای وب سایت در آن ۹/۹۹ درصد است و اگر از عهده این کار بر نیاید؛ بخشی از خسارت‌ها را جبران می‌کند.

 

امنیت را لحاظ کنید

هاست ها و ظیفه حفظ امنیت فایل‌ها را بر عهده دارند پس از هاست بخواهید تا امنیت سایت را تأمین کند. به دنبال ویژگی‌هایی مثل گواهی SSL، فایروال و حفاظت در برابر بد افزارها بروید.

 

به آینده فکر کنید

اگر سایت شما به دنبال اطلاع رسانی است پس داشتن طرح هاستینگ ارزان و اشتراکی کفایت می‌کند. با این حال، افزایش احتمالی ترافیک با رشد کسب و کار را مدنظر قرار دهید. به دنبال میزبانی بروید که دارای طرحی برای رشد کسب و کارتان است.

 

به ویژگی‌ها توجه کنید

هاست ها طیف وسیعی از سایر محصولات از جمله سازنده‌های سایت، گواهی‌های SSL (که https را در اختیارتان قرار می‌دهد)، نام دامنه‌های رایگان، مجوزهای بازاریابی و میزبانی ایمیلی را در اختیارتان قرار می‌دهند. هاستی را انتخاب کنید که ویژگی‌های مورد نیازتان را دارد و تنها داشتن طرح گران قیمت با ویژگی‌های رایگان بلااستفاده ارزشی ندارد.

به جزئیات قیمت گذاری توجه کنید

بسیاری از میزبان‌ها در سال اول تخفیف‌ها یا نام دامنه رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ ولی با نرخ بالاتری آنها را تمدید می‌کنند. قبل از خرید، قیمت تمدید خدمات هاستینگ در سال دوم را بررسی کنید.

در نهایت، قبل از خرید، مقالات مروری سایر خریداران هاست را بررسی کنید. با اینکه جابجایی‌هاست ها غیرممکن نیست؛ ولی کاری پیچیده محسوب می‌شود.

 

3.سازنده سایت (Site Builder) را انتخاب کنید

طراحی وب سایت در گذشته فرایندی پیچیده بود و تا چند هفته وقت لازم داشت. امروزه با کمک چیدمان‌ها و سازنده‌های سایت در عرض چند ثانیه می‌توان به سایتی کاربردی رسید.

در ابتدا باید پیشنهادات میزبان یا هاست انتخای خودتان را بررسی کنید. بسیاری از تأمین کنندگان هاست، دارای سازنده سایت یا دسترسی به سازنده ثالث با توجه به طرح هاستینگ شما هستند.

در ادامه نگاهی به محبوب‌ترین سازندگان سایت موجود در بازار می‌اندازیم.

 

وردپرس (WordPress)

شاید عنوان وردپرس را به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در اینترنت شنیده‌اید.

دو گزینه برای طراحی سایت وردپرس دارید: wordpress.com و wordpress.org . سایت wordpress.com یک سیستم پولی با تأمین هاستینگ است و امنیت سایت شما را تأمین می‌کند. سایت WordPress.org فایل‌های رایگان و قابل دانلود برای تأمین کننده هاستینگ در اختیارتان قرار می‌دهد.

طبق ترجیح خودتان می‌توانید ساده‌ترین یا پیچیده‌ترین فرمت وردپرس را انتخاب کنید. تم‌های زیادی را می‌توان در وردپرس انتخاب کرد. اگر برنامه توسعه سایت را در دستور کار دارید؛ پس وردپرس گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

 

اسکوراسپیس (Squarespace)

اسکوراسپیس ابزار سایت سازی الگو محور (template-based) و بستری همه کاره است. آن‌ها می‌توانند هاستینگ، سازنده سایت و ویژگی‌های تجارت الکترونیک را  در اختیارتان قرار ‌دهند.

سایت‌ اسکوراسپیس  دارای عملکرد انعطاف پذیر است ولی در مقایسه با وردپرس کمی محدودیت دارد.

الگوهای قابل استفاده در این ابزار شامل سایت‌های رستورانی، کار پوشه، رویدادی، جشن‌ها، بندهای موسیقی و فروشگاه‌های آنلاین هستند.

برای راحتی کار با اسکواراسپیس می‌توانید فردی را به عنوان طراح استخدام کنید؛ تا با این ابزار به طراحی سایت بپردازد.

 

ویبلی (Weebly)

ویبلی سازنده سایت الگو محور و بسیار ساده با ویژگی‌های کشیدن و رها کردن (drag and drop) است. اضافه کردن ویژگی‌ها به این ابزار و ذخیره سازی محتوا در آن فوق ساده محسوب می‌شود؛ اما سفارشی سازی سایت با ویبلی، کمی محدودیت دارد. به طور کلی این سفارشی سازی محدود برای یک سایت ساده کفایت می‌کند.

اگر دامنه را خریداری نکرده‌اید، ویبلی پیشنهاداتی در این حوزه برایتان دارد.

محبوبیت ویبلی به ویژه در میان کسب و کارهای کوچک رو به افزایش است. کسب و کارهایی که رشد سریعی دارند؛ به سرعت از ویبلی بی نیاز می‌شوند.

 

۴.صفحات وب را مشخص کنید

هنگامی که میزبان و سازنده سایت را مشخص کردید؛ نوبت به نگارش و تهیه صفحات وب سایت می‌رسد. طبق کسب و کارتان می‌توانید تعداد متفاوتی از صفحات را انتخاب کنید. ولی هر سایتی باید تعدادی از صفحات را مدنظر قرار دهد.

کاربر نباید به سختی اطلاعات را جستجو کند. اگر صفحه‌ای مهم است پس آن را در نوار ناوبری اصلی یا فوتر سایت لحاظ کنید. هر سایتی باید صفحات زیر را در خودش جای دهد:

  • صفحه اصلی یا هوم پیج: این صفحه، اولین برداشت از شرکت شما را رقم می‌زند. هویت شرکت و ارزش‌های مدنظرتان را در این صفحه تشریح کنید. تقاضای اقدام (CTA) به سمت سایر صفحات مثل صفحات تماس، محصولات یا خدمات را در این صفحه قرار دهید.

 

  • صفحه خدمات یا محصولات: برای هر خط تولید محصول یا خدماتی عمده یک صفحه را در نظر بگیرید. برای مثال محصولات قنادی را می‌توان به صورت کیک‌ها، شیرینی‌ها، پای‌ها و غیره دسته بندی کرد.
  • صفحه درباره ما: تاریخچه و افراد تشکیل دهنده کسب و کارتان را در این صفحه معرفی کنید. ماجرای تأسیس شرکت، سوابق کاری و تحصیلی را در اینجا مطرح کنید.

 

  • صفحه تماس با ما: بازدید کنندگان سایت چگونه باید به شما دسترسی پیدا کنند؟ این صفحه، فرمی آنلاین به همراه شماره تماس، نشانی، ساعات کاری و نقشه گوگل است.

 

  • اطلاعیه حریم خصوصی: در این صفحه به اطلاعات جمع آوری شده از بازدیدکنندگان و نحوه استفاده از آنها اشاره می‌کنید.

 

در هر صفحه تا حد امکان تقاضای اقدام (CTA) را لحاظ کنید. برای مثال، به دکمه نارنجی در بالای سایت کارلنسر توجه کنید.

۵.وب سایت را بهینه سازی کنید

هنگامی که وب سایت شما، آنلاین است؛ کاربران از چه طریقی به آن می‌رسند؟

بسیاری از کاربران، محتوای مدنظرشان را با جستجو در گوگل پیدا می‌کنند. برای مثال، فردی که به دنبال طراحی سایت است؛ می‌تواند عبارت «طراحی سایت حرفه‌ای» را در گوگل جستجو کند.

گوگل برای ارزیابی نمایش سایت مناسب، بیش از دویست عامل را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین بهینه سازی محتوای سایت و کیفیت بک لینک ها، کسب رتبه بالاتر در صنعت و موقعیت مکانی شما را برآورده می‌کند.

ابزارهای مورد استفاده برای بهینه سازی سایت وابسته به سازنده سایت و میزبان مورد استفاد است. موارد زیر را در این زمینه لحاظ کنید:

  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید؛ پس افزونه یواست سئو (Yoast SEO) را دانلود و نصب کنید.
  • در صورت استفاده از org می‌توانید JetPack را دانلود کرده و از دستورالعمل آن برای بهینه سازی محتوای سایت استفاده کنید.
  • کاربران اسکوراسپیس، می‌توانند از چک لیست این سایت برای بهینه سازی استفاده نمایند.
  • ویبلی هم ویژگی‌های سئو را در این ابزار مطرح کرده است.

دستورالعمل‌های آنلاین و ویدئو‌های آموزشی زیادی در حوزه سئو و بهینه سازی محتوا وجود دارند که می‌توانید از آنها به طور رایگان استفاده کنید.

۶.پردازشگر (درگاه) پرداخت را راه اندازی کنید

اگر قصد فروش آنلاین یا سفارش پذیری آنلاین را دارید؛ پس سایت شما به روشی برای پذیرش پرداخت‌ها نیاز دارد. در اینجا به پردازشگر یا درگاه پرداخت (Payment processor) نیاز دارید.

در دنیا، پردازشگرهایی مثل Paypal، Stripe و Square در کنار سایر پردازشگرها به پرداخت امن می‌پردازند. شاید میزبان سایت شما، امکان تجارت الکترونیک را برایتان فراهم کند.

در ادامه سه مورد از پردازشگرهای محبوب در دنیا را معرفی می‌کنیم:

  • استریپ نوعی API برای پرداخت آنلاین و مناسب شرکت‌های تجارت الکترونیک است. استریپ امکان پذیرش پرداخت‌های شخصی را هم فراهم کرده است.
  • پی پال هم یکی از محبوب‌ترین پردازشگرهای پرداخت آنلاین است و امکان پرداخت آنلاین، ارائه فاکتور و بررسی آنلاین را برای اغلب کسب و کارهای تجارب الکترونیک فراهم نموده است.
  • اسکوئر هم انواع سیستم‌های POS، بررسی آنلاین و صدور فاکتور را برای کسب و کارهای آنلاین و واقعی فراهم کرده است.

در ایران به دلیل تحریم‌ها، استفاده از درگاه پرداخت‌های فوق در سایت‌های ایرانی ممکن نیست و باید از درگاه‌های بانکی داخل کشور و یا درگاه‌هاه پرداخت‌هایی مانند زرین پال، آی دی پی، نکست پی و… در سایت استفاده کرد.

هنگامی که درگاه پرداخت را انتخاب کردید؛ نحوه پرداخت از نظر مخاطب و مقدار هزینه هر پردازشگر را لحاظ کنید.

 

در نهایت . . .

اصول طراحی سایت را رعایت کنید. اگر کسب و کار کوچکی دارید، پس با اهمیت داشتن یک وب سایت ساده آشنا هستید. امروزه با وجود انواع ابزارها و راه حل‌های موجود، به راحتی می‌توانید وب سایت دلخواهتان را طراحی کنید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

معرفی مشاغل پولساز و پر درآمد از طریق دورکاری

انقلاب دورکاری مفهوم و پدیده‌ای نوظهور است. هر کسی به کسب درآمد در خانه علاقمند است. ولی برخی از افراد به ویژه آقایان به دنبال یک شغل خانگی پر درآمد با دورکاری هستند تا بتوانند هزینه‌های خانواده را تأمین کنند.

همه افراد جدید، خواهان آزادی عمل بیشتری هستند. جوانان علاقه‌ای به سیاست‌ها و قوانین کار دفتری ندارند و به دنبال مشاغل دورکاری انعطاف پذیر و پر درآمد می‌روند. کسی دیگر به دنبال قربانی کردن زندگی خانوادگی در قبال شغل کارمندی با درآمد متوسط نیست. اینجاست که اهمیت یک شغل خانگی پر درآمد مشهود می شود.

طبق بررسی‌های انجام شده، حتی کارکنان اداری هم می‌خواهند بخشی از کارشان را به صورت دورکاری انجام دهند. برخی از شرکت‌ها هم برای رفاه حال کارکنان و افزایش بهره‌وری، شرایط دورکاری پاره وقت را می‌پذیرند.بعلاوه با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از فعالیت‌های کاری، آموزشی و خدماتی به صورت دورکاری انجام می‌شوند. فریلنسر‌هایی که قبل از همه‌گیری این بیماری به دورکاری مشغول بوند، تغییر زیادی در شرایط زندگی را احساس نکرده و به راحتی این دوره را طی می‌کنند.

مشاغل خانگی پردرآمد با دورکاری در ایران

بیشتر کارجویان و شاغلین در ایران به دورکاری به عنوان شغل دوم نگاه می‌کنند. دورکاری یا فریلنسری همواره شامل مزایایی همچون بیمه نمی‌شود؛ پس نگرش چندان مثبتی نسبت به آن وجود ندارد. باید بدانید که در طول دورکاری با کار همزمان برای چند شرکت می‌توان به حقوقی بالاتر از حقوق کارمندی تمام وقت رسید و هزینه‌های جانبی مثل بیمه و پرداخت قبوض را به راحتی تأمین کرد.

در صورتیکه بتوانید توانایی‌ها و مهارت‌های مدنظر کارفرماهای خاصی را برای دورکاری تأمین کنید به مزایایی مثل بیمه و پاداش هم دسترسی پیدا خواهید کرد. در این نوشته شما را با تعدادی از مشاغل دورکاری پردرآمد در ایران آشنا می‌کنیم.

 

دستیار مجازی دورکار

عناوین شغلی که برای دستیار مجازی دورکار در سایت‌های کاریابی ایرانی درج می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند:

  • کارشناس فروش دروکار
  • کارشناس بازاریابی دورکار
  • کارشناس خدمات مشتری دورکار
  • منشی تلفنی دورکار
  • تحلیلگر بازار دورکار

در اینجا بیشتر با امور مدنظر کارفرما، مشتریان و مؤلفه‌های محصول و فروش سروکار دارید و این کار را با استفاده از گوشی هوشمند، تلفن ثابت، ایمیل یا نرم افزارهای تحلیل نیاز مشتری و بازار انجام می‌دهید. با استخدام در شرکت‌های بزرگ و جلب نظر کارفرما می‌توانید به مزایا و درآمد بالایی با دورکاری برسید.

البته اگر هیچ مهارتی در این حوزه‌ها ندارید و می‌خواهید کار را از صفر شروع کنید نباید درآمد بالایی را مدنظر قرار دهید. داشتن مدرک کارشناسی در این شغل الزامی نیست ولی یک مزیت محسوب می‌شود. در ابتدا باید آموزش‌ها و مهارت‌های بازاریابی و فروش را یاد بگیرید. افراد خبره در این حوزه می‌توانند با چند ساعت کار، درآمدی بالاتر از کار تمام وقت را کسب نمایند.

 

بلاگرهای پر درآمد

امروزه شاهد درآمد بالای بلاگرهای ایرانی در نقاط مختلف جهان هستیم. این بلاگرها در حوزه‌هایی مثل لوازم بهداشتی آرایشی، مد و لباس، غذا، سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای، اقتصاد و غیره به فعالیت می‌پردازند. کار اصلی آنها تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری در حوزه مورد علاقه خودشان است.

برخی از آنها در این حوزه‌ها تخصص دارند. یعنی طراح لباس، آشپز، آرایشگر و غیره هستند و برخی دیگر فقط با علاقه شخصی وارد این زمینه شده و تجربیات شخصی را با مخاطب در میان می‌گذارند.

درآمد بلاگرها با ظهور اینستاگرام افزایش چشمگیری پیدا کرد. آن‌ها با معرفی محصولات، برندها و استارت آپ های جدید، رونق بالایی به کسب و کارها داده و مشتریان بالقوه را به راحتی به محصولات مدنظرشان پیوند دادند.

درآمد بلاگرها با توجه به تعداد مخاطبان، تعداد برندهای طرف قرارداد و کیفیت محتوای تولید شده متغییر است. هر چقدر نرخ تعامل محتوای تولید شده از جانب بلاگر، بالاتر می‌رود؛ درآمد دورکاری او هم افزایش می‌یابد.

 

تایپیست حرفه‌ای دورکار

برخی از شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های صنعتی، حقوقی و پزشکی نیازمند تایپیست حرفه‌ای هستند. آن‌ها به استخدام تایپیست حرفه‌ای دورکار با تمام مزایای یک کارمند تمام وقت می‌پردازند. آموزش تایپ به گذراندن دوره فنی و حرفه‌ای نیاز داشته و مدرک دانشگاهی لازم ندارد.

اگر به این شغل خانگی پر درآمد علاقه دارید باید مهارت تایپ از روی متن، تبدیل صوت به متن و تایپ از روی صدا و فیلم را کسب کنید. تعهد کاری برای تحویل پروژه‌ها طبق موعد مقرر هم اهمیت دارد. البته مهارت تایپ، زیر مجموعه سایر مشاغل خانگی پردرآمد دیگری از جمله دستیاری مجازی، بلاگری، مترجمی، تولید کنندگی محتوا و غیره است.

 

مترجم تخصصی دورکار

امروزه ترجمه تخصصی متون، اهمیت بالایی دارد. کسب و کارهای مختلف می‌خواهند با روندهای روز دنیا هماهنگ شوند؛ پس به محتوای جدید از طریق ترجمه نیاز دارند. مترجمی تخصصی در حوزه های پزشکی، حقوقی، مهندسی و صنعتی از جمله مشاغل دورکاری پر درآمد در ایران محسوب می‌شود.

حقوق ترجمه تخصصی به صورت کلمه‌ای و بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان طبق نظر کارفرما و توافق با مترجم دورکار محاسبه می‌شود. کار همزمان برای چند شرکت تخصصی و حجم بالاتر پروژه‌ها هم درآمد بالاتری را برای مترجم دورکار به همراه دارد.

البته  همانگونه که قبلا هم اشاره شد؛ مترجم برای تحویل پروژه به مهارت تایپ هم نیاز دارد. فایل نهایی در شغل مترجمی دورکار به صورت تایپ شده یا فایل صوتی تحویل داده می‌شود.

مترجمی دورکاری شغلی پر درآمد برای آقایان و بانوان ایرانی متخصص در رشته‌های مختلف محسوب می‌شود. برای تبدیل شدن به مترجم تخصصی دورکار نیازمند مدارک کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از رشته‌های تخصصی مدنظر کارفرما هستید.

 

مهندس نرم افزار دورکار

مبنای این شغل، داشتن دانش برنامه نویسی است تا بتوانید نیازهای مختلف مشتریان را در بسترهای مختلف تأمین کنید. مهندس نرم افزار دورکار خدمات زیادی مثل طراحی سایت، پردازش سیتسم های ابری، نگهداری و به روزرسانی سایت‌ها و بسترهای اجتماعی ، طراحی بازی موبایل  و غیره را انجام می‌دهد.

مهندسان حرفه‌ای به دورکاری پر درآمد در این حوزه می‌پردازند و به دانش در حوزه جاوا، SQL و کدنویسی نیاز دارند. البته برخی از شرکت‌های نوپا، مهندسان تازه کار را استخدام می‌کنند. این مهندسان تازه کار پس از شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین و کسب چند سال تجربه کاری، به افراد حرفه‌ای و پر درآمد تبدیل می‌شوند.

نکته: امروزه با ظهور وردپرس، دیگر الزاما نیازی به آشنایی با برنامه نویسی و کدنویسی برای طراحی سایت نیست و افراد با استفاده از قالب‌های آماده و هزاران پلاگین، می‌توانند انواع سایت‌های مختلف با امکانات زیاد را طراحی کنند. علاقمندان به این حوزه که مهارت کامپیوتری خوبی دارند؛ با شرکت در دوره‌های وردپرس یا مشاهده ویدئوهای آموزشی قادر به طراحی سایت‌های ساده و پیچیده هستند.

تولید کننده محتوا

اگر در حوزه نویسندگی، تهیه و تولید محتوای صوتی و تصویری مهارت دارید پس به راحتی به عنوان تولید کننده محتوا در شرکت‌های فناوری محور و نوپا استخدام می‌شوید.

اگر به تولید محتوای تخصصی و کمیاب بپردازید؛ شرکت‌های بیشتری تمایل به همکاری با شما را پیدا کرده و حقوق بالاتری دریافت خواهید کرد. اگر مهارت‌های نرم افزاری خوبی در مجموعه آفیس و ادوبی دارید؛ به راحتی به عنوان فریلنسر در شرکت‌های دورکاری مثل کارلنسر ثبت نام کنید و با انجام پروژه‌های پیشنهادی به درآمد خوبی برسید.

کسب و کارهای مختلف برای به روزرسانی محتوای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به استخدام تولید کننده محتوای دورکار می‌پردازند. آن‌ها از محتوای متنی، صدا و فیلم برای افزایش جذابیت بسترهای آنلاین و جذب مخاطب استفاده می‌کنند. تمامی این فعالیت‌ها به افزایش فروش و کسب درآمد منجر خواهد شد.

 

ادمین (مدیریت) شبکه‌های اجتماعی

کسب و کارهای بزرگ و افراد حقیقی و حقوقی برای رقابت در بازار داخلی و جهانی به حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند. بسیاری از مشتریان احتمالی آنها به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توئیتر و… اهمیت زیادی می‌دهند.

یک ادمین حرفه‌ای و دورکار شبکه‌های اجتماعی براساس تقویم محتوای کارفرما به انتشار محتوا، تعامل با مخاطب و توسعه روابط شبکه‌ای می‌پردازد. اگر به رسانه اجتماعی علاقمند هستید و به طور همزمان حضور در چند بستر را مدیریت می‌کنید پس با کمی تلاش به شغل خانگی پردرآمدی با دورکاری خواهید رسید.

ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی دورکار به مدرک تحصیلی خاصی نیاز نداشته و حتی دانشجویان و افراد خانه‌داری که با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند؛ به خوبی از عهده این کار بر می‌آیند.

البته مهارت‌های کامپیوتری، عکاسی و فیلمبرداری به شما برای انتشار محتوای با کیفیت و افزایش نرخ تعامل و ترافیک شبکه کمک خواهد کرد. هر چقدر مخاطبان بیشتری را از طریق شبکه‌های اجتماعی به سمت سایت فروش کارفرما بکشانید، عملکرد بهتری داشته و درآمد بالاتری دریافت می‌کنید.

 

سئوکار حرفه‌ای

در تبلیغات کاریابی، زیاد با عبارت استخدام سئوکار حرفه‌ای، مواجه می‌شوید. سئوکار، محتوای سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی کارفرما را طبق الگوریتم‌های موجود و با کمک نرم افزارهای تحلیلی، بهینه سازی می‌کند. بهینه سازی یعنی محتوای متناسب با کلیدواژه‌های جست و جو شده از جانب مخاطبان تهیه شوند تا محتوای شما در فهرست موتورهای جستجو قرار گیرند.

 

هر چه محتوای بیشتری را هماهنگ با اصول سئو ارائه کنید، رتبه بندی محتوا هم افزایش یافته و در صفحات اولیه جستجو قرار می‌گیرید. آشنایی با اصول سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو یکی از مهارت‌های اصلی یک سئو کار حرفه‌ای است.

اخیراً مفهوم چراغ سبز سئو در استخدام سئو کار، نویسنده و تولید کنندگان محتوای دورکار متداول شده است و در سایت‌ها و وبلاگ‌های وردپرس، داشتن محتوا با چراغ سبز سئو، به معنای انتشار محتوای بهینه و مطلوب در فضای آنلاین است. این محتوا، ترافیک سایت را افزایش داد و شما را به مخاطبان هدف می‌رساند.

امروزه دوره‌های آنلاین رایگان و پولی برای آموزش سئو برگزار می‌شوند. برخی از شرکت‌ها هم برای تولید محتوای سئو شده، دوره‌های آموزشی را برای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید به سئو کار حرفه‌ای تبدیل شوید؛ علاوه بر بر مهارت‌های پایه نگارش باید با الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل و اصول بهینه سازی محتوا آشنا شوید.

 

طراح گرافیکی دورکار

اگر فردی خلاق در حوزه طراحی گرافیک هستید؛ پس به خوبی می‌توانید با این شغل پردرآمد به زندگی مطلوبی برسید. در سال‌های اخیر، شغل طراحی گرافیکی در حوزه‌ تولید محتوای تصویری و ویدئویی رونق گرفته است.

داشتن مدرک تحصیلی در حوزه طراحی و گرافیک و آشنایی با نرم‌افزارهای ضروری مثل ادوبی و فتوشاپ برای این شغل ضرورت دارد. حقوق پرداختی هم با توجه به کیفیت محتوا و سرعت تولید آن متغیر است. طراحان حرفه‌ای و باسابقه، حقوق خوبی را بابت انواع طراحی لوگو، بروشور، پوستر، بنر، موشن گرافیک، انیمیشن، طراحی رابط کاربری و غیره دریافت می‌کنند.

 

 

در نهایت . . .

مشاغل دورکاری الزاماً به معنای انجام کار کمتر و کسب درآمد بالاتر نیستند. شما در مشاغل خانگی دورکار از انعطاف پذیری کاری بالاتر، سلامت بیشتر و حضور در جو خانواده بهره مند می‌شوید؛ اما برای کسب درآمد بالاتر به مهارت‌های روز و خلاقیت بالا نیاز دارید.

در این مقاله با چند شغل خانگی پر درآمد با دورکاری در ایران آشنا شدید. ویژگی مشترک تمامی این مشاغل خانگی، آشنایی با مهارت‌های کامپیوتری، نرم افزاری و شبکه‌های اجتماعی است. پس اگر به دنبال دورکاری پردرآمد هستید؛ علاقمندی به دورکاری، خلاقیت و دانش مجازی خودتان را مدنظر قرار دهید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

گام های رسیدن به طرح بازاریابی مطلوب

آیا هر سال راهبرد و طرح بازاریابی تیم خودتان را به دقت بررسی می‌کنید؟ بله، باید چنین کاری انجام دهید؛ چون با طرح بازاریابی(marketing plan) می‌توانید اهداف کسب و کار را محقق کنید. این طرح، مسیر کمپین‌های تبلیغاتی، اهداف و جریان رشد شرکت را مشخص می‌کند.

بدون طرح بازاریابی، اوضاع به هم می‌ریزد و تعیین بودجه برای پروژه‌ها، استخدام و برونسپاری پروژه‌ها در سال جاری غیرممکن خواهد شد. طراحی گرافیک ، برنامه ریزی برای تبلیغات ، استخدام نیرو ، تولید محتوا و بسیاری از فعالیت های دیگر بدون داشتن یک طرح بازاریابی مناسب بی اثر یا بسیار کم اثر خواهند بود. بر اساس فعالیت صنعتی و اهداف تیم بازاریابی، انواع طرح‌های بازاریابی به کار می‌روند. در این مقاله گام‌هایی را برای رسیدن به طرح بازاریابی متفاوت معرفی نموده‌ایم.در ابتدا باید نحوه تدوین طرح بازاریابی را بررسی کرده و بعد نگاهی به محتوای طرح بازاریابی مطلوب می‌اندازیم.

گام‌های تدوین طرح بازاریابی مطلوب

پنج گام در رسیدن به طرح بازاریابی مطلوب  به شرح زیر هستند:

  1. اجرای تحلیل موقعیت
  2. تعیین مخاطب هدف
  3. نگارش اهداف SMART
  4. تحلیل تاکتیک‌ها
  5. بودجه بندی

در ادامه به تشریح هر گام می‌پردازیم.

 

۱.  تحلیل موقعیت و تحقیقات بازار

قبل از تدوین طرح بازاریابی باید موقعیت فعلی کسب و کارتان را بشناسید. چه نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهایی در مقابل شما وجود دارند؟ در گام اول برای تدوین طرح بازاریابی، به تحلیل SWOT بپردازید.

بعلاوه باید بازار فعلی کسب و کارتان را بشناسید. چه فرقی با رقبا دارید؟ تحلیل رقبا در این مرحله به شما کمک می‌کند.

به برتری سایر محصولات نسبت به محصولات خودتان فکر کنید. شکاف‌های موجود در رویکرد شرکت‌های رقیب را هم مدنظر قرار دهید. آن‌ها چه چیزی را نادیده گرفته‌اند؟ چه چیزی برای رسیدن به برتری رقابتی در اختیار دارید؟ در مورد وجه تمایز کسب و کارتان فکر کنید.

با پاسخ به پرسش‌های فوق، خواسته‌های مشتری را می‌شناسید و به مرحله بعد می‌رسید.

۲. تعیین مخاطب هدف

هنگامیکه به درک بهتری از موقعیت بازار و شرکت خودتان رسیدید؛ حالا باید از شناخت مخاطب هدف اطمینان پیدا کنید.

اگر شرکت شما در گذشته دارای پرسونای خریدار (buyer Persona) بوده پس در این گام باید پرسونای فعلی خودتان را باز تعریف کنید.

پرسونای خریدار حاوی اطلاعاتی مثل سن، جنسیت و درآمد است. با این حال اطلاعات روانشناختی (Psychographic information) شامل نقاط درد (Pain point) هستند و اهداف خرید هم درون پرسونا لحاظ می‌شود. مخاطب شما چه انگیزه‌هایی دارد؟ محصول یا خدمات شما چه مشکلاتی از مشریان را حل می‌کند؟

با نوشتن این اطلاعات می‌توانید اهدافتان را تعریف کرده و به گام سوم می‌رسید.

3. نگارش اهداف SMART

بدون توانایی نقشه خوانی به مقصد نمی‌رسید. همین امر در بازاریابی هم حاکم است. بدون شناخت اهدافتان نمی‌توانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را مشخص کنید.

بعد از شناخت موقعیت فعلی و مخاطبانتان، می‌توانید اهداف SMART را مشخص کنید.

اهداف SMART به صورت مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و دارای بازه زمانی، تعریف می‌شوند. یعنی تمامی اهداف شما باید به طور واضح تعریف شده و بازه زمانی برای تکمیل آنها  را لحاظ کنید.

برای مثال؛ اگر هدفتان را به صورت افزایش ۱۵ درصدی فالوورهای اینستاگرام در عرض سه ماه تعریف کنید. این هدف باید با اهداف کلی بازاریابی هماهنگ بوده و قابل دسترسی لحاظ شود. بعلاوه هدف فوق به صورت مشخص، قابل اندازه گیری و در بازه زمانی معین، تعریف شده است.

قبل از آغاز هرگونه تاکتیک بازاریابی باید اهدافتان را بنوسید، سپس می‌توانید به تحلیل تاکتیک‌های مفید برای دستیابی به هدفتان بپردازید. با این روش به گام چهارم می‌رسیم.

 

۴. تحلیل تاکتیک‌ها

تا اینجا براساس مخاطب هدف و موقعیت فعلی به نگارش اهدافتان پرداخته‌اید. حالا باید تاکتیک‌هایی را برای رسیدن به اهدافتان مجسم کنید. بعلاوه مسیرها و اقدامات مناسب را هم  مشخص کنید و رویشان متمرکز شوید.

برای مثال تاکتیک‌های احتمالی شما برای هدف افزایش 15 درصدی فالوورهای اینستاگرام در سه ماه شامل میزبانی جایزه یا تخفیف (giveaway)، پاسخ دادن به هر کامنت و پست گذاری به صورت سه مرتبه در هفته هستند.

هنگامیکه اهدافتان را می‌شناسید؛ به سادگی تاکتیک‌های مختلفی را برای رسیدن به این اهداف، مطرح می‌کنید. با این حال در حین نوشتن تاکتیک‌ها، بودجه خودتان را هم در نظر بگیرید تا به گام پنجم برسید.

 

۵.بودجه بندی

قبل از اینکه ایده‌های مطرح شده در گام‌های قبلی را اجرایی کنید باید بودجه بندی را در نظر بگیرید.برای مثال، تاکتیک‌های شما، تبلیغات در رسانه اجتماعی را هم در بر می‌گیرد. با این حال اگر بودجه این کار را ندارید، نمی‌توانید به اهدافتان برسید.

در حین نگارش تاکتیک‌های خودتان باید بودجه ارزیابی شده را لحاظ کنید. می‌توانید زمان تکمیل هر تاکتیک را به همراه هزینه مورد نیاز آن ثبت کنید؛ مثلاً هزینه برای خرید فضای تبلیغاتی یا مدلسازی و طراحی سه بعدی را ثبت کنید.

حالا که می دانید چگونه باید طرح بازاریابی را بسازید؛ می‌توانید عناصر مهم‌تری را در طرح بازاریابی لحاظ کنید.

عناصر طرح بازاریابی

طرح‌های بازاریابی مشخصات صنعت کسب و کارتان، نحوه فروش به مشتریان (B2C) یا فروش به سایر کسب و کارهای (B2B) و مقدار حضور شما در فضای دیجیتال را در بر می‌گیرند. با این حال هر طرح بازاریابی کارآمد حاوی شش عنصر است:

 

۱.چکیده کسب و کار

چکیده کسب و کارتان در طرح بازاریابی به صورت خلاصه‌ای از مشخصات سازمانی حاوی نام شرکت، مکان دفتر مرکزی و مأموریت شرکت است که به طور کلی  با کسب و کارتان هماهنگ هستند.

چکیده کسب و کار در طرح بازاریابی شامل تحلیل SWOT هم هست که نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را مشخص می‌کند. صبورانه به اجرای تحلیل SWOT بپردازید؛  چون سایر عناصر طرح بازایابی را بر اساس همین تحلیل تکمیل خواهید کرد.

 

۲. طرح‌های کسب و کار

با طرح‌های کسب وکار، اهداف مختلف را میان بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنید. نباید طرح‌های کلی شرکت را که در برنامه کسب و کار وجود دارد در نظر بگیرید. در این قسمت از طرح بازاریابی باید پروژه‌های خاص بازاریابی را مطرح کنید. همچنین باید اهداف این پروژه‌ها و نحوه ارزیابی  این اهداف را توصیف کنید.

 

۳. بازار هدف

در اینجا باید پژوهش بازاری را انجام دهید. اگر شرکت شما در گذشته پژوهش بازاری را انجام داده پس این قسمت از طرح بازاریابی شما راحت‌تر انجام می‌شود.

در نهایت این عنصر از طرح بازاریابی به توصیف صنعتی که محصولات و خدمات خودتان را به آن می‌فروشید، خواهد پرداخت؛ که همان تحلیل رقبا و پرسونای خریدار را تشکیل می‌دهند. پرسونای خریدار، توصیفی فرضی از مشتریان ایده آل است که روی صفاتی مثل سن، موقعیت مکانی، سمت شغلی و چالش‌های شخصی او متمرکز می‌شود.

 

۴. راهبرد بازار

راهبرد بازار از اطلاعات موجود در بخش بازار هدف برای توصیف نحوه ورود شرکت شما به بازار استفاده می‌کند. شرکت شما چه چیزی را به پرسوناهای خریدار عرضه می‌کند که رقبای شما قبلاً آنرا عرضه نکرده‌اند؟

این بخش از طرح بازاریابی هفت مؤلفه از بازاریابی را در بر می‌گیرد. این مؤلفه‌ها شامل محصول، قیمت، موقعیت مکانی، تبلیغ، افراد، فرایند و شواهد فیزیکی هستند.

 

۵.بودجه

بودجه در طرح بازایابی را با قیمت محصول یا سایر عناصر مالی شرکت اشتباه نگیرید. بودجه یعنی چقدر پول را به تیم بازاریابی تخصیص می‌دهید تا طرح‌ها و اهداف مطرح شده در عناصر فوق را دنبال کند؟

طبق مخارج فردی باید اقلام مختلف درون این بودجه را مشخص کنید. نمونه‌ای از مخارج بازاریابی شامل آژانس بازاریابی، فرم بازاریابی، تبلیغ‌های پولی و رویدادهای تبلیغاتی هستند.

۶.کانال‌های بازاریابی

در نهایت طرح بازاریابی شما، فهرستی از کانال‌های بازاریابی را در بر خواهد گرفت. در عین حالیکه شرکت شما می‌تواند محصولاتش را از طریق فضای تبلیغاتی خاصی، تبلیغ کند؛ ولی کانال‌های بازاریابی مکانی برای انتشار محتوا، آموزش به خریداران و توسعه آگاهی از برند شما هستند.

اگر می‌خواهید در رسانه اجتماعی حضور پیدا کنید یا حضور دارید پس از عنصر کانال‌های بازاریابی در طرح بازاریابی برای تعیین شبکه‌های اجتماعی مدنظر، دلیل استفاده از این شبکه اجتماعی و نحوه موفقیت خودتان در این شبکه استفاده کنید. بخشی از این هدف به دنبال ارتقای بازاریابی داخلی و خارجی است تا با این کانال‌ها به رشد کسب و کار برسیم.

کسب و کارهایی که حضور گسترده‌ای در رسانه اجتماعی دارند، راهبرد خاصی را به هر کدام از این رسانه‌های اجتماعی اختصاصی می‌دهند.

پس به طور خلاصه درون طرح بازاریابی شرکت، موارد زیر را قید کنید:

 

چکیده کسب و کار(Business Summary)

  • نام شرکت
  • مشخصات تیم رهبری بازاریابی
  • موقعیت مکانی دفتر مرکزی
  • ماموریت شرکت
  • تحلیلSWOT

 

طرح‌های کسب و کار(Business Initiatives)

  • طرح‌های کلی شرکت
  • طرح‌های بازاریابی، اهداف و معیارها

 

بازار هدف(Target Market)

  • نام صنعت
  • پرسونای خریدار
  • تحلیل رقابتی

 

راهبرد بازار(Market Strategy)

  • محصول
  • قیمت
  • تبلیغ
  • افراد فرایند
  • شواهد فیزیکی

 

بودجه

 

کانال‌های بازاریابی

حالا که می‌دانید چه محتوایی را باید درون طرح بازاریابی قید کنید؛ زمان آن رسیده تا با الگوهای مختلف طرح بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید.

 

(قالب ها یا تمپلیت‌های) طرح بازاریابی در شبکه اجتماعی (Marketing Plan Templates)

حضور در شبکه‌های اجتماعی با رشد بخش بازاریابی، توسعه پیدا می‌کند. با افزایش حضور در رسانه اجتماعی هم نیازمند ارزیابی، برنامه ریزی و طراحی مجدد انواع محتوای منتشر شده در هر شبکه اجتماعی هستیم.

اگر به دنبال روشی برای تقویت راهبرد بازاریابی در رسانه اجتماعی هستید؛ پس مطالب زیر برایتان مفید است.

محتواهای زیر را درون الگوهای بازاریابی شرکت خودتان در نظر بگیرید.

  • بررسی سالیانه بودجه رسانه اجتماعی
  • موضوعات هفتگی رسانه اجتماعی
  • تصویر مورد نیاز برای رسانه اجتماعی
  • نمودار دایره‌ای در مورد ترافیک رسانه اجتماعی
  • تقویت و زمانبندی ارسال پست‌ها در رسانه اجتماعی

در ادامه ۱۰ الگو برای گزارشگری در حوزه رسانه اجتماعی و محتوای هر کدام را مرور می‌کنیم.

 

۱.پرسش‌های رسانه اجتماعی

 

هنگامیکه تاکتیک‌های رسانه اجتماعی مناسب طرح بازاریابی خودتان را پیدا کردید؛ حالا باید کانال‌های مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید. الگوی فوق دراین زمینه مناسب است.

 

۲. تعطیلات هشتگی

اگر در طرح بازاریابی خودتان از رسانه اجتماعی بهره می‌برید می‌توانید از تعطیلات هشتگی برای ایده پردازی استفاده کنید.

این تعطیلات روش فوق العاده‌ای برای پر کردن برنامه زمانبندی انتشار محتوا در رسانه اجتماعی است. با این الگو فهرستی از تمامی تعطیلات هشتگی در طول یک سال را تهیه می‌کنید.

۳. برنامه زمانی برای لایو فیسبوکی

اگر لایو فیسبوک را به عنوان یکی از تاکتیک‌های بازاریابی در نظر گرفته‌اید، الگوی فوق به شما کمک می‌کند تا تقویم محتوای سر دبیری را طراحی کنید.

 

۴. الگوریتم پست اینستاگرام

آیا می‌خواهید به طور مرتب از اینستاگرام استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید میزان فالورهایتان را افزایش دهید؟ با الگوی فوق می‌توانید پست‌های اینستاگرام را سازماندهی کنید تا هر فردی در تیم بازاریابی بداند که چه پست‌هایی را در چه زمانی منتشر خواهند شد

 

۵.الگوی پولی رسانه اجتماعی

در الگوی فوق هزینه کمپین‌های رسانه اجتماعی و بودجه مرتبط با آنرا در فایل اکسل ثبت کنید. از این رو بودجه بندی ماهیانه هم به طور خودکار صورت می‌گیرد. پول صرف شده را در ردیف بودجه ماهیانه قرار دهید. گزارش بودجه سالیانه هم به طور خودکار مقدار هزینه صرف شده و مقدار بودجه بابت هر کمپین را مشخص می‌کند.

۶.حسابرسی رسانه اجتماعی

آیا حسابرسی رسانه اجتماعی را انجام داده‌اید؟

۷.تقویم سردبیری رسانه اجتماعی

با این الگو می‌توانید تقویم سردبیری رسانه اجتماعی را سر و سامان دهید. برای مثال می‌توانید پست‌های اجتماعی برای هر پلتفرم را در آن لحاظ کنید تا تیم بداند که چه کاری در چه روزی در حال انجام است.

 

۸.اندازه تصویر در رسانه اجتماعی

تیم شما ، جدیدترین اندازه‌های تصویر در رسانه اجتماعی را در اختیار دارد. این الگو حاوی اندازه‌های تصاویر برای تمامی پلتفرم‌های رسانه اجتماعی اصلی از جمله فیسبوک، اینستاگرام او توئیتر است.

 

۹.پروپزال بازاریابی در رسانه اجتماعی

 پروپزالی جهت بازاریابی در رسانه اجتماعی تهیه می‌کنید که اهداف رسانه اجتماعی، چشم انداز کاری و تاکتیک‌های اجرایی را در بر می‌گیرد

 

۱۰.الگوی گزارشگری رسانه اجتماعی

با الگوی فوق در یک فایل پاور پوینت به گزارشگری رسانه اجتماعی، دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال استفاده از رسانه اجتماعی در طرح بازاریابی هستید؛ با این الگوی گزارشگری، پیشرفت خودتان را رصد خواهید کرد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

معرفی الگوریتم های گوگل؛ آشنایی با باغ وحش گوگل

 

در این عصر دیجیتال که دیده شدن در دنیای آنلاین همه چیز است، درک دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو بسیار مهم‌تر از همیشه شده است. از به‌روزرسانی‌های الگوریتم همیشه در حال تکامل گوگل گرفته تا رمزگشایی از اسرار رتبه‌بندی در نتایج جستجو، در سئو تاثیرگذار است.

سئو (SEO) یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مخفف Search Engine optimization، یکی از روش هایی است که می توان به وسیله آن به افزایش فروش و بازدید سایت کمک به سزایی کند. در حقیقت سئو، بهینه‌سازی صفحات وبسایت برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجوست. برای مثال وقتی در سایت گوگل دنبال یک محصول یا خدمت خاص می گردید بعضی سایت ها بالاتر از سایر سایت ها به شما نشان داده می شود. این رتبه بالاتر نمایانگر سئو و بهینه سازی این وبسایت ها می باشد.

همانطور که تکنولوژی پیشرفت می کند گوگل نیز همپا با تکنولوژی در حال بهینه سازی الگوریتم های خود است تا بتواند در مقابل تقلب و روش های نامناسب از جمله سئو کلاه سیاه بایستد. الگوریتم‌های گوگل، مجموعه‌ای از قوانین و فرمول‌ها هستند که توسط گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج جستجو استفاده می‌شوند. این الگوریتم‌ها به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند و هدف آن‌ها، بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارائه بهترین و مرتبط‌ترین صفحات برای کاربران است. در ادامه، الگوریتم های گوگل را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

الگوریتم تطبیق عصبی (Neural Matching)

این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی بنا شده و برای ایجاد ارتباط بین کلمات و مفاهیم جهت درک بهتر مواردی که کاربر جستجو می کند می باشد. برای مقابله با این الگوریتم، لازم است محتوای مرتبط و مفید در صفحات سایت شما وجود داشته باشد.

با توجه به تنوع زبانی سایت ها، استفاده از فناوری هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل زبان و تفسیر هدف جستجوی کاربران را آسان‌تر می‌کند. این به گوگل اجازه می‌دهد تا یک صفحه وب را صرفاً بر اساس متن صفحه وب با جستجوی کاربر مطابقت دهد.

بر اساس الگوریتم تطبیق عصبی، موتور جستجوی گوگل تشخیص بهتری در تطبیق عبارت جستجو شده توسط کاربر با نتایج جستجو به عمل می‌آورد. این الگوریتم به صورت تخمینی حدود ۳۰ درصد از پرس و جوهای کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این الگوریتم می‌تواند به موتور جستجو کمک کند تا بفهمد کدام نتایج بهترین هستند و به آن‌ها رتبه بالاتری دهد. به این شکل صفحاتی را که ارتباط کمی با آن عبارت جستجو دارند را در رتبه‌بندی پایین‌تر قرار می‌دهد.

 

الگوریتم گوگل فرد (Google Fred)

نحوه عملکرد این الگوریتم به درستی قابل تشخیص نیست ولی به طور کلی این الگوریتم بر روی سایت‌هایی که تبلیغات زیاد یا لینک خارجی زیاد دارد حساس می شود. به گفته برخی کارشناسان این الگوریتم بر روی محتواهایی که کاربر را در نظر نگرفته و بی کیفیت می باشند نظارت می کند.

Google Fred الگوریتمی است که سئو کلاه سیاه برای کسب درآمد تهاجمی را هدف قرار می‌دهد. این شامل تبلیغات بیش از حد و محتوای کم ارزش می شود. اکثر وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر این الگوریتم قرار می‌گیرند، سایت‌های محتوایی هستند که دارای حجم زیادی از تبلیغات هستند و این به وضوح در آنها مشهود است.

 

الگوریتم پاسوم یا موش کور (Possum)

با کمک این الگوریتم، گوگل بر اساس محل جغرافیایی نتایج مرتبط با محل کاربر را لیست می کند. هدف اصلی الگوریتم Possum یا موش کور، تنوع بخشیدن به نتایج جستجوی محلی و فیلتر کردن نتایج اسپمی بود که ممکن است قبلاً رتبه بندی شده باشند.

 

الگوریتم گوگل رنک برین  (RankBrain)

الگوریتم رنک برین یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل از آن برای ترتیب دادن به نتایج جستجو استفاده می‌کند. همچنین به روند کار گوگل و فهم عبارات جستجو شده کمک می کند. الگوریتم رنک برین بر اساس هر کلمه کلیدی اهمیت بک لینک ها، تازگی محتوا، طولانی بودن محتوا، اعتبار دامنه و… را زیاد یا کم می‌کند.

 

الگوریتم موبایل فرندلی آپدیت (Mobilegeddon) 

این الگوریتم به ریسپانسیو بودن سایت و راحتی کار با سایت در زمان استفاده از موبایل توجه دارد. بر اساس این الگوریتم، وبسایت های موبایل فرندلی در اولویت رتبه‌دهی نتایج جستجو قرار می‌گیرند و در نتیجه ترافیک ارگانیک و میزان دیده شدن آنها بیشتر خواهد شد.

 

الگوریتم کبوتر (Google Pigeon)

 

روی کار آمدن الگوریتم کبوتر منجر به یکی از بزرگترین تغییرات در نتایج ارگانیک سرچ محلی گوگل شد. الگوریتم کبوتر برای بهبود پارامترهای رتبه بندی بر اساس فاصله و مکان طراحی شده است.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار (HummingBird)

الگوریتم مرغ مگس خوار با توجه به مترادف های کلمات در کمترین زمان ممکن لیستی از مواردی را می آورد که به کلمه جستجو شده نزدیک تر است همچنین این الگوریتم سایت هایی که از کلمات کلیدی نامناسب با محتوای نامرتبط استفاده کرده اند را جریمه می کند.

 

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم پنگوئن الگوریتمی است که برای بهینه سازی موتور جستجوی گوگل در نظر گرفته شده است. این الگوریتم لینک ها را با در نظر گرفتن کیفیت و نه فقط کمیت بررسی می کند. هرچقدر لینک هایی که به سایت شما داده می شوند مرتبط تر باشند، سایت شما اعتبار بیشتری را دریافت می کند. هدف این الگوریتم شناسایی سایت هایی است که در مدت زمان کوتاهی، حجم بالایی از بک لینک دریافت کرده اند.

 

گوگل سندباکس (Google sandbox)

الگوریتم سندباکس مانند فیلتری عمل می کند که وب سایت های تازه ایجاد شده در نتایج جستجوی گوگل را فیلتر می کند. حتی یک صفحه دارای محتوا و سئوی خوب نمی تواند در چند صفحه اول گوگل رتبه کسب کند. این به این دلیل است که الگوریتم سندباکس سایت‌های جدید را در مکانی جداگانه قرار می‌دهد که ما آن را Sandbox نامیده‌ایم. هدف این الگوریتم زیر نظر گرفتن سایت هایی است که به تازگی راه اندازی شده اند تا بتواند بر طبق عملکردشان آن‌ها را به جایگاه اصلی خود برساند.

 

الگوریتم پیج لی اوت (Page Layout)

الگوریتم پیج لی اوت برای شناسایی وب‌سایت‌هایی با تبلیغات بسیار زیاد است که به صورت ثابت در بالای صفحه وجود دارند. این تبلیغات مردم را مجبور می کند برای مشاهده اطلاعات صفحه را تا حد زیادی پایین بیاورند. گوگل با کمک الگوریتم پیج لی اوت، این سایت ها را پنالتی می کند یا رتبه آنها را در نتایج جستجو کمتر می کند.

 

الگوریتم گورخر (Zebra Update) 

الگوریتم گورخر جزو الگوریتم های مهم و پرکاربرد گوگل است که بر فروشگاه های آنلاین نظارت می کند و جلوی کلاهبرداری هایی که از طریق این فروشگاه های آنلاین اتفاق می افتند را می گیرد. الگوریتم گورخر سایت های فروشگاهی تقلبی پیدا و جریمه می کند. این الگوریتم به شناسایی سایت هایی می پردازد که ناامن هستند و یا دارای گواهینامه SSL  نیستند. با روی کار آمدن فروشگاه های آنلاین و رواج خرید آنلاین، گوگل با این الگوریتم اعتماد بیشتری برای مشتریان جلب می کند.

 

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

الگوریتم دزد دریایی رتبه وب‌سایت‌های نتایج جستجو را که قانون کپی رایت را رعایت نمی کنند و از محتوای کپی (بدون اجازه صاحب محتوا) استفاده می‌کنند را پایین می‌آورد. این الگوریتم جهت کاهش زیر پا گذاشتن قانون کپی رایت و محتوای کپی پیاده سازی شده است.

 

الگوریتم پاندا (Panda)

الگوریتم پاندا برای شناسایی و کم کردن امتیاز سایت هایی طراحی شده است که که محتوای غیر اخلاقی، نامناسب و بی کیفیت دارند. این الگوریتم در سال 2011 روی کار آمد و یکی از تلاش های گوگل برای مقابله با سئو کلاه سیاه و Webspam است.

 

الگوریتم Payday Leon

الگوریتم Payday Leon مجموعه ای از چند الگوریتم است که هدف اصلی آن شناسایی و پنالتی کردن سایت هایی است که از روش های اسپم موتور جستجو برای افزایش رتبه خود استفاده می کنند. این الگوریتم جهت جلوگیری از رشد سایت هایی که محتوای غیر اخلاقی دارند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

چرا به نفع شرکت‌ هاست که با فریلنسر‌ها کار کنند؟

فریلنسرها یا دورکارها اغلب متخصصانی هستند که بدون استخدام بودن در شرکتی خاص به صورت پیمانکاری و پروژه ای کار می‌ کنند. کارفرمایان در صورت برون سپاری پروژه های خود به فریلنسرها مجبور به پرداخت هزینه‌های کارمندان رسمی  نیستند. همچنین اغلب پیمانکاران فریلنسر به دلیل رقابتی که بین آنها وجود دارد حرفه‌ ای و کاردان هستند.

فریلنسرهای ماهر برای کارفرمایان خیلی ارزشمندند. بسیاری از شرکت‌ های موفق، موفقیت خود را مدیون فریلنسرها هستند، زیرا بدون‌ آنها موفقیت شرکت‌ها امکان پذیر نبود

صرفه جویی در هزینه و وقت با فریلنسرها

شرکت شما ممکن است نیاز به یک طراح گرافیک داشته باشد. ۴۰ ساعت را در هفته ساعت کاری پر کند و شما مستلزم به پرداخت حقوق ثابت و بیمه برای او هستید. اما در جریان باشید که استخدام یک طراح گرافیک عالی در حالت پیمانکاری یا همان فریلنسری می‌تواند تغییر و تحول لازم را در شرکت شما با هزینه کمتر در زمان کوتاه‌ تر ایجاد کند. بهتر است بدانید که یک فریلنسر، لوگوی نمادین  نایکی را ایجاد کرده است. پیمانکاران ماهر، از جمله وکلا، برنامه نویسان و نویسندگان، از جمله افراد موفق در این زمینه هستند. اما با این حال بسیاری از شرکت‌ های کوچک، بزرگ، قدیمی یا نوپا همچنان، کارهای خود را به کارمندان ثابت می سپارند.

 

اساسنامه نانوشته فریلنسرها

اگر امیدوار هستید که در دوره کنونی کسب و کارتان رونق داشته باشند، باید با همان احترام و ملاحظاتی که به کارمندان تمام وقت ارائه می دهند، با فریلنسرها رفتار کنید. برخلاف تصور عامه، بسیاری از پیمانکاران مستقل (فریلنسرها)، شغل تمام وقت نمی خواهند. آنها آزادی و انعطاف پذیری کار را دوست دارند. این باعث می‌ شود که آنها خلاقیت و پویایی خود را همچنان حفظ کنند.همین نکته خلاقیت پویای این افراد است که باعث رونق کسب کار شما نیز می‌ شود. اما در صورتی که با آنها غیر حرفه‌ ای و نادرست شود رفتار شود این خلاقیت از بین می‌ رود و این کسب و کار شماست که متضرر می ‌شود. پیمانکاران دورکار پروژه‌ای خوب تقاضاهای خوب زیادی دارند. اگر با آنها رفتار نادرستی داشته باشید، به سادگی با شخص دیگری کار می کنند. اخلاق و رفتار حرفه ای نداشتن با فریلنسر‌ها، باعث ایجاد تاخیر تحویل به موقع پروژه ها می‌شود. شرکتهایی که نتوانند به صورت حرفه ای با پیمانکاران رفتار کنند در نهایت متضرر می شوند. این امر باعث می شود تا افراد خوب پیش رو به سختی راضی به کار با شما شوند.



چگونه شرکت ها می توانند در اقتصاد و فضای کسب و کار پر از رقابت کنونی رشد کنند؟


سپردن پروژه به فریلنسرها


استفاده از کارمندان دورکار و فریلنسر می تواند علاوه بر کاهش هزینه های نیروی انسانی باعث ایجاد خلاقیت و پویایی در شرکت شما شود. برای استفاده بهینه از فریلنسرها نکات زیر را رعایت کنید:

●       تلاش کنید تا از ابتدا انتظارات و اهداف خود را تعیین کنید.

●       ارتباط صحیح و دوستانه برقرار کنید.

●       تا آنجا که ممکن است پروژه خود را با جزییات ثبت کنید و مشخص کنید که وظیفه فریلنسر چیست

●       همچنین این موضوع که کارمندان مربوطه برای کمک به فریلنسرها، چه کسانی هستند. اجرای این موارد از طریق گفتن ساده درپشت تلفن وسوسه انگیز است. اما نوشتن آنها از طریق ایمیل یا سایت از بهترین و بی نقص‌ ترین روش هاست.

 

کمک به رشد فریلنسرها کمک به رشد خودتان است


به دنبال این باشید که پیمانکاران بررسی خوبی از پروژه داشته باشند و در صورت خوب انجام دادن کار، آنها را به دیگران نیز معرفی کنید. بسیاری از نیازهای کسب و کار شما مانند تولید محتوا ، تبلیغات دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی می تواند توسط فریلنسرها انجام شود.  اگر آنها کاری را خوب انجام نداده‌اند، تلاش کنید تا به وضوح ارتباط برقرار کنید که انتظارات شما چه بوده است و در کجا کوتاهی کرده اند. این می تواند به رشد آزادکاران پروژه كمک كند. در این صورت آنها با شما ارتباط صمیمی می‌ گیرند و احتمال کمتری است که کارفرمای دیگری را به شما ترجیح دهند. نیازهای هر فریلنسر متفاوت است. برخی بیشتر نگران پرداخت سریع هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر این را فرصتی برای پیشرفت حرفه ای می دانند. نکته اصلی ایجاد روابط با فریلنسرهای شما و گوش دادن به آنچه مهم ترین آنهاست، است.

در نهایت…

در نهایت، اگر نتیجه‌ی خوبی از کار با فریلنسرها به دست آورده اید و به دنبال راه هایی برای استقبال، قدردانی و احترام به آنها هستید. پس در مسیر صحیحی قرار دارید. اگر با فریلنسرها مانند یک بخش با ارزش و البته گسترده برای تیم خود رفتار کنید، می توانید فهرست پیمانکاران پروژه ای معتبر و با انگیزه را برای خود تهیه کنید. که بتوانند شرکت شما را برای سالهای آینده غنی سازند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

راهکار پولدار شدن و قرار گرفتن در مدار ثروت آفرینی

پول درآوردن همیشه از یکی از اصلی‌تری دغدغه‌های انسان بوده است و اکثر انسان‌ها برای رسیدن به این هدف خود، وقت زیادی را صرف می‌کنند. اما متأسفانه برخی از افراد به دلیل این که اطلاعات کافی در مورد روش‌های پول درآوردن ندارند، دچار اشتباهات بزرگی می‌شوند و هیچ وقت نمی‌توانند این هدف را محقق کنند. ما معتقدیم دلیل این ناکامی‌ها تصورات غلطی است که در مورد روش‌های کسب پول وجود دارد. مثلاً اکثر افراد بدون این که بدانند پول چه طور کار می‌کند به دنبال سریع‌ترین راه برای پولدار شدن هستند.

این در حالی است که انسان برای پول‌دار شدن باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و طولانی مدتی داشته باشد. از این رو، بهتر است سؤالاتی مانند چگونه سریع پولدار شویم را به طور کامل از ذهن خود بیرون کنید و برای پول‌دار شدن به دنبال یک راه منطقی و درست باشید.

شما هم حتما می‌خواهید ثروت آفرینی کنید و ثروتمند شوید. این اشتیاق رایجی در بین مردم است، اما اگر یک سری از عادات تجربه شده و امتحان شده را دنبال کنید رسیدن به آن، هدفی چندان دور از دسترس نخواهد بود.

چگونه در مدار ثروت آفرینی قرار بگیریم؟ و راه‌های عملی پول درآوردن را یاد بگیریم؟

اول از همه، این کار نیازمند انضباط نفس و تمرین است. این امر علاوه بر فکر کردن به خودتان شامل فکر کردن به دیگران هم می‌شود، شامل این که چطور می‌توانید به آنها کمک کنید مشکلات شان را حل کنند و این که از آنها چه چیزهایی می‌توانید یاد بگیرید.

همینطور به اطلاع از مقدار کاری که قصد دارید برای رسیدن به رویاهای‌تان انجام دهید نیز مربوط می‌شود.

پیش از آن که سفر کارآفرینی‌تان را شروع کنید، مطمئن شوید هدفی را دنبال می‌کنید که برای تان اهمیت دارد – هدفی که فراتر از یک کیف پر از پول باشد. درحالی که سخت کار کردن حائز اهمیت است، اما اگر اشتیاق نداشته نباشید قابل تحمل نخواهد بود. یک برنامه‌ی روتین درست کنید، طرحی بلند مدت بریزید و به آن متعهد باشید.

در اینجا ۱۵ پیشنهاد خردمندانه از نویسندگان و همکاران Entrepreneur.com و کسانی که درباره‌ی ثروت آفرینی با آنها صحبت کرده‌ایم را به شما ارائه می‌کنیم.

15 راه کوچک برای ثروت آفرینی

  • پایین تر از سطح انتظارات‌تان زندگی کنید (سطح توقعات‌تان را پایین بیاورید)

سرمایه‌دار میلیاردر کریس ساکا اوایل امسال به انترپرنر گفت “بهترین توصیه‌ی من در زمینه‌ی سریع‌ترین راه ثروت آفریدن این است که پول‌تان را خرج نکنید، و بعدها بیشتر از حد نیازتان پول برای خرج کردن خواهید داشت.” اگر به اندازه‌ی کافی پول پس انداز کنید، ممکن است نهایتا بتوانید کار روزانه‌ای که دارید را کنار بگذارید و کار و حرفه خودتان را راه‌اندازی کنید. آن طور که مدیرعامل اوبر، تراویس کالانیک، در توئیت خود اذعان به انجام آن کرده است، این یعنی در حالی که می‌توانید بلیط درجه‌ی یک بخرید اما از پروازهای معمولی استفاده کنید.

  • جاه طلب نباشید؛ با اهداف کوچک شروع کنید

سودهای کم به موفقیت بزرگ می‌انجامند. به فکر سرمایه‌گذاری باشید: برای شروع پول زیادی لازم ندارید، و نباید انتظار بازده‌های کلان بلافاصله را داشته باشید. با صبر، می‌توانید مقادیر کم را به مبالغ بزرگ تبدیل کنیم.

  • برای ثروت آفرینی به آدم‌ها کمک کنید

شما استعدادها، تجارب و احساساتی دارید که با مردم جهان به اشتراک بگذارید. اگر بخواهید از وقت و مهارت‌های‌تان برای کمک به بهبود زندگی دیگران استفاده کنید – یا به دیگران بگویید برای موفق بودن چطور عمل می‌کنید— پس می‌توانید امرار معاش کنید.

  • باور کنید که استحقاق دارید

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، و نگران نباشید از این که برای پول گرفتن بابت کاری که انجام می‌دهید به اندازه‌ی کافی خوب نیستید. اگر آدم‌ها از شما درخواست مشاوره یا خدمات کنند، شما آمادگی ارائه به آنها را دارید، و باید یک قیمت رقابتی از آنها مطالبه کنید. (با این حال به یاد داشته باشید که همیشه برای یادگیری و رشد جا دارید! )

  • برای ثروت آفرینی خانه نخرید

درحالی که مالکیت برای بسیاری از آدم‌ها یک رویا است، سبک زندگی کارآفرینانه روز به روز متزلزل و ناپایدار می‌شود. به جای آن که برای داشتن خانه‌ای که مال خودتان باشد پول خرج کنید، عاقلانه تر این است که پرداخت‌های ماهانه‌تان را صرف اجاره‌ی خانه کنید و به فکر انواع دیگری از سرمایه‌گذاری باشید.

  • صنعت‌تان را بر اساس علایق‌تان انتخاب کنید

برای قرار دادن خودتان در مسیر موفقیت، شرکتی را در حوزه‌ای که به آن علاقمند هستید راه‌اندازی کنید. کارآفرینی نیازمند سخت کوشی است، و اگر دل‌تان با کاری که انجام می‌دهید نباشد، احتمال آن که در بلند مدت در آن کار دوام بیاورید بسیار کم است. مارک کوبان به انترپرنر گفت، اگر صنعتی را انتخاب کنید فقط به این خاطر که فکر می‌کنید یک صنعت سودآور خواهد بود، “کسی وجود خواهد داشت که بهتر از شما آن کسب و کار را می‌شناسد و شما را از میدان به در خواهد کرد.”

  • برای ثروت آفرینی مشکلی را حل کنید

     

  • باید برای محصول یا خدمتی که شما فراهم می‌کنید بازاری وجود داشته باشد. آنطور که ستاره‌ی برنامه‌ی تلویزیونی شارک تنک، رابرت هرجاوک، توصیه کرده است؛ مطمئن شوید چیزی را فراهم می‌کنید که مشتریان به آن نیاز دارند. اگر کس دیگری کاری را که شما به دنبال انجام آن هستید انجام می‌دهد، راهی پیدا کنید که خودتان را از او متمایز کنید و کیفیت کارتان را بهبود ببخشید.
  • یک طرح مالی بنویسید

    قصد دارید چطور به هدف خود یعنی ثروت آفرینی دست پیدا کنید؟ در این راه چه اهدافی را باید پشت سر بگذارید؟ بنشینید و یک طرح مکتوب تهیه کنید و آن را با اولویت‌بندی‌ها، جداول زمانی، کمک‌های مربوط به طرح بازنشستگی- و هرآنچه در مورد شما و وضعیت‌تان صدق می‌کند تکمیل کنید. شما همچنین می توانید ایده های خود را بنویسید.

 

  • نمره‌ی اعتباری‌تان را بهبود ببخشید

    داشتن نمره‌ی اعتباری خوب به شما کمک خواهد کرد کسب و کارتان را درجه بندی کنید و برای انجام خریدهای بزرگ، وام، کمک مالی و خطوط اعتباری بیشتر بگیرید. از طرف دیگر، داشتن یک نمره‌ی اعتباری ضعیف شما را با دردسر نرخ بهره‌ی بالا مواجه خواهد کرد.

    بسیاری از مالکان کسب و کار از این نکته غافل هستند که باید برای شرکت‌های‌شان علاوه بر اعتبار شخصی، اعتبارسازی نیز بکنند. برای تقویت نمره‌ی اعتباری‌تان چند اقدام می‌توانید انجام دهید من جمله پرداخت به موقع قبض‌ها و صورت‌حساب‌های تان، به حداقل رساندن بدهی‌تان و کنترل گزارش اعتباری‌تان به صورت دوره‌ای.

  • توجه داشته باشید

    نسبت به رویدادهای جاری خودتان را به‌روز نگه دارید و در مطبوعاتی آبونه شوید که در حوزه‌ی صنعت شما متخصص هستند و از این طریق در جریان اخبار رقبای خود قرار بگیرید. از اقدامات و معاملاتی که دیگران انجام می‌دهند یادداشت بردارید، و نسبت به ارتباطات بالقوه، شرکا یا فرصت‌های جدید شناخت پیدا کنید. ممکن است بخواهید در زمینه‌ی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مثل مستقلات، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سهام خودتان را آموزش بدهید.

    مطالعات نشان داده‌اند که موفق‌ترین آدم‌ها در میان سحرخیزها هستند.

  • زود از خواب بیدار شوید

اگر قبل از خانواده، همکاران، یا هرکس دیگری که ممکن است حواس شما را از کار، ورزش، و برنامه‌ی روزانه پرت کند از خواب بیدار شوید، به معنای دقیق کلمه بسیار جلوتر خواهید بود.

مطالعات نشان داده‌اند که موفق‌ترین آدم‌ها در میان ما، سحرخیزها هستند. یک دلیل‌اش آن است که آنها حلال مشکلات فعالی هستند. انترپرنر در طول سال‌ها شواهد فراوانی برای این ترفند سبک زندگی جمع آوری کرده است.

  • برای ثروت آفرینی ثابت قدم باشید

اگر خودتان را در زمینه‌ی یک چیز مطرح کنید، یا اگر کالا یا خدمات‌تان همیشه و در فواصل زمانی منظم در دسترس باشد، آدم‌ها شما را به خاطر خواهند سپرد. این تاکتیک بالاخص برای کارآفرینانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند جواب می‌دهد. کیسی نیستات را در نظر بگیرید که از طریق ویدیو بلاگ هفتگی خود طرفدارانی به‌دست آورده است، یا کسانی که به عنوان تاثیرگذاران حوزه‌ی اینستاگرام، و به واسطه‌ی در دسترس بودن، زمانی که مخاطبان‌شان از آنها انتظار داشتند در دسترس باشند، میلیون‌ها دنبال‌کننده پیدا کرده‌اند.

  • راه یک رهبر را دنبال کنید

اگر می‌خواهید دیگران شما را به عنوان یک رهبر بشناسند، مثل یک رهبر عمل و صحبت کنید. برای خودتان الگوهایی درست کنید و از نحوه‌ای که آنها برای کسب عزت و احترام خودشان را مدیریت می‌کنند، با فکر صحبت می‌کنند و بی‌نقص عمل می‌کنند تقلید کنید. درحالی که ممکن است در آغاز غیر طبیعی به نظر برسد، اما مهم است که از خودتان اعتماد به نفس نشان بدهید. با وجود این، مراقب باشید چون اعتماد به نفس بیش از حد می‌تواند یک نقطه‌ی انحراف یا نشانه‌ای از تزلزل باشد.

  • برونسپاری کنید و به دیگران نمایندگی بدهید

    حتی کارآفرینان دارای چندین استعداد نیز به تنهایی نمی‌توانند به رویای خود دست پیدا کنند. افراد با استعدادی را استخدام کنید که بتوانند توانایی‌های شما را تقویت کنند و نقاط ضعف‌تان را جبران کنند. اگر در یک حوزه تخصص ندارید، کسی را پیدا کنید که صاحب چنین تخصصی باشد.

    وقت ارزشمندتان را صرف کارهایی کنید که در آنها از همه بهتر هستید. کارهایی که نمی‌توانید را به کس دیگری واگذار کنید. به عنوان مثال، بسیاری از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان مشتاق را که در یک صنعت خاص مهارت و کاردانی دارند(مثلا مستقلات) تشویق می‌کنند که یک شریک فنی پیدا کنند تا به آنها در ساخت محصول دیجیتالی‌شان کمک کند.

  • به دیگر شکل‌های ثروت نیز فکر کنید

  • درحالی که همیشه از آن به عنوان “مقصود نهایی” یاد می‌شود، اما به یاد داشته باشید که پول همه چیز نیست. در راستای داشتن یک زندگی پرحاصل و پرمایه، از اهمیت سلامت جسمی، عاطفی و معنوی خود کم نکنید. اگر روی اولویت‌های شخصی‌تان مثل سلامتی و روابط تمرکز کنید، شادتر و روبراه تر خواهید بود و پول هم احتمالا به دنبال آن خواهد آمد.

پول چه طور کار می‌کند؟

 

حالا که با مهم‌ترین راه‌های عملی پول درآوردن آشنا شدید، قصد داریم یک نکته بسیار مهم را به شما یادآوری کنیم و آن این است که روش‌های مذکور در صورتی مفید است که ما با کار پول آشنا باشیم. جالب است بدانید که کار پول از سه حالت خارج نیست و آن عبارتند از:

  • مبادله
  • سنجش ارزش
  • حفظ ارزش
آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:ثروت , کسب درآمد , درآمد بالا,
ارسال توسط ایرانیکان

سوالات متداول درباره کسب پول

چگونه سریع پولدار شویم؟

ثروتمند شدن نیاز به ایجاد تغییراتی در سبک و رفتار زندگی هر فرد دارد. در واقع باید مواردی همچون آموزش‌ مهارت‌های خاص، یادگیری اصول مذاکره، سرمایه گذاری، آموزش مداوم و… را در برنامه‌های روزمره خود بگنجانید.

برای پولدار شدن در کجاها می‌توان سرمایه گذاری کرد؟

برای ثروتمند شدن در بازارهای متفاوتی مانند بازار طلا، ارزهای دیجیتال، بورس، املاک و غیره می‌توانید سرمایه گذاری کنید. اما قبل از هر چیزی باید به درستی این بازارها را بررسی کنید و از سرمایه گذاری زیاد اولیه بپرهیزید.

آیا یادگیری تخصص‌های کمیاب به ثروتمند شدن کمک می‌کند؟

از آنجایی که زیاد شدن بسیاری از مشاغل منجر به کاهش درآمد متخصصان در هر حوزه‌ای می‌شود، بهتر است برای کسب درآمد بیشتر و پولدار شدن به فکر یادگیری مهارت‌های کمیاب و خاص باشید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

خلاصه کتاب پدر پولدار پدر فقیر: رابرت کیوساکی 8 درس کلیدی 

کتاب پدر پولدار پدر فقیر به نویسندگی رابرت کیوساکی در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و در همان سال جز پر فروش‌ترین کتاب‌های بازار شد. از آنجایی که این کتاب در رابطه با سرمایه گذاری و مباحث مالی به نکات مهم و کلیدی می‌پردازد، مطالعه این کتاب به افرادی که قصد سرمایه گذاری و میل به پیشرفت مالی دارند، پیشنهاد می‌شود. رابرت کیوساکی در این کتاب این موضوع را که ثروتمندان از ابتدا یک فرد پولدار متولد می‌شوند را رد می‌کند و نکات مهمی را برای پیشرفت در این مسیر عنوان می‌کند.

درس اول؛ ثروتمندان فقط برای پول کار نمی‌کنند

افراد ضعیف و متوسط از لحاظ مالی فقط برای پول کار می‌کنند، اما برای افراد ثروتمند این موضوع برعکس است و پول برای آن‌ها کار می‌کند. ترس از بی پولی مردم عادی را وادار می‌کند تا برای مشاغلی درخواست دهند که با آن‌ها برای یک عمر فقط به فکر پرداخت قبوض باشند. در واقع، تنها احساساتی که به این افراد انگیزه می‌دهد ترس و طمع است. با به وجود آمدن امنیت کاذب شغلی و دریافت مقدار مشخص حقوق ماهیانه، این افراد هرگز سعی نمی‌کنند از منطقه امن خود برای راه اندازی یک کسب و کار خارج شوند. این ۴ گزینه مواردی هستند که طبقات متوسط همیشه به آن فکر می‌کنند.

  • در مدرسه بمانید.
  • نمرات خوب بگیرید.
  • یک شغل مطمئن پیدا کنید.
  • با مزایا بازنشسته شوید.

این موضوع چیز جدیدی نیست و اکثر والدین در تمام زندگی خود این انتظار را از فرزندانشان دارند. در واقع، فرزندان خود را مجبور می کنند که نمرات خوبی در مدرسه کسب کنند تا آن‌ها نیز با یک فیلم نامه از پیش تعیین شده زندگی کنند. در صورتی که ممکن است فرزندان اشتیاق به انجام کارهای متفاوت‌تری در زندگی داشته باشند، بخواهند یک رشته هنری را دنبال کنند، سفر کنند و یا حتی نقشه‌های بزرگتری برای زندگی خود داشته باشند. شما باید از احساسات خود برای فکر کردن استفاده کنید، نه برعکس.

“بیشتر مردم هرگز این فرصت‌ها را نمی بینند، زیرا به دنبال پول و امنیت هستند. بنابراین این تنها چیزی است که به دست می آورند.”

درس دوم؛ چرا یادگیری مسائل مالی مهم است؟

به دست آوردن پول بدون دانش مالی، صحیح یک ورشکستگی اساسی را با خود به همراه دارد. اگر به شخصی نحوه بودجه بندی و مدیریت ۳۰۰۰ دلار آموزش داده نشود، قطعاً نمی تواند ۳,۰۰۰,۰۰۰ دلار را مدیریت کند. از این رو داستان‌هایی در مورد برندگان شکست خورده بخت آزمایی به گوش می‌خورد که میلیون‌ها دلار را با خریدن چیزهای احمقانه و عدم برنامه ریزی از قبل سوزانده‌اند. باید برای ثروتمندتر شدن زمانی را اختصاص دهید تا یاد بگیرید چگونه پول بیشتری درآورید، چگونه از آن مراقبت کنید تا جایی که ریشه‌های آن به اندازه کافی عمیق شود. هرچه مفاهیم پیچیده مالی را بیشتر درک کنید و به سراغ آموزش این مباحث بروید، در کسب و کار خود و سرمایه گذاری موفق‌تر می‌شوید.

 

درس سوم؛ به فکر راه اندازی کسب و کار خود باشید.

 

افراد شاغل عمدتاً برای همه کار می کنند به جز خودشان. این افراد، کارفرمایان یا صاحبان شرکت خود را غنی می کنند و هیچ سرمایه گذاری بر روی کسب و کار خود نمی‌کنند. سپس مالیات خود را به دولت می‌پردازند و به بانکی که خانه‌شان را رهن کرده‌اند پول می‌دهند. وقتی خانواده‌ای را می‌بینید که از نظر مالی مشکل دارند، آن‌ها یک شبه در این موقعیت قرار نگرفتند و به مرور اتفاقاتی موجب رخ دادن این موضوع شده است. وقت خود را تلف نکنید. بر روی کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید تا خود را ثروتمندتر کنید و شرکت شما سود بیشتری کسب کند، در غیر این صورت خودتان الویت آخر خواهید بود.

درس چهارم؛ استفاده از شرکت‌ها برای مالیات

مالیات در ابتدا فقط برای شهروندان ثروتمند به یک قانون مشخص تبدیل شد. اما با نیاز به بودجه بیشتر، مالیات از طبقه متوسط ​​هم گرفته شد. اما ثروتمندان حفره ‌های آماده‌ای پیدا کردند و شرکت‌هایی را برای محدود کردن خطرات خود تاسیس کردند. آگاهی از نحوه عملکرد یک شرکت به ثروتمندان یک میدان بازی ناعادلانه می‌دهد تا بر طبقه متوسط ​​حکومت کنند. مزایای این شرکت‌ها چیست؟

  • مالیات کمتر از حساب شخصی
  • محافظت در برابر دعاوی حقوقی

شرکت‌ها مانند یک سد محافظ از ثروتمندان مراقبت می‌کنند، چرا به طور قابل‌توجهی کمترین میزان مالیات برایشان لحاظ می‌شود.

 

درس پنجم؛ ثروتمندان به پول بیشتر فکر می‌کنند

هر فرد به طور طبیعی دارای پتانسیل عظیمی در درون خود است. افراد برای اینکه بتوانند استعدادهای خود را پرورش دهند، به چیزی بیش از مدارک تحصیلی نیاز دارند. بیشتر ثروتمندان بر روی توسعه ضریب هوشی و استعداد خود زمان زیادی می‌گذارند. اگر شما هم می‌خواهید مانند این افراد باشید، باید ضریب هوشی مالی خود را توسعه دهید تا گزینه‌های بیشتری در آینده خود داشته باشید. کیوساکی یک بازی آموزشی مالی به نام Cashflow 101 را به طور خاص برای آشنایی دانش‌آموزانش با شرایط سرمایه‌گذاری و درک مفاهیم پیچیده مالی توسعه داد و راه‌اندازی کرد که یک گزینه عالی برای بالا بردن ضریب هوشی مالی است.

درس ششم؛ برای یادگیری و آموزش کار کنید

دنیا پر از افراد مستعد است که دستمزد کمتری نسبت به افراد دیگر دارند. در واقع، شما باید مهارت‌های خود را تقویت کنید و مهم‌ترین نیاز این است که بتوانید به بهترین شکل ممکن بازاریابی کنید. همچنین، باید مهارت‌های فروشندگی و مذاکره را در خود تقویت کنید. این دو مهارت به شما کمک می‌کند تا دیگران را متقاعد کنید تا ارزش هر محصولی را که ارائه می‌دهید متوجه شوند. یکی دیگر از مهارت‌های مهم برای یادگیری روابط عمومی است. پس از آموزش این مهارت‌ها، به دنبال کاری باشید که فرصت‌های یادگیری زیادی را ارائه می دهد و فقط به سمت وظایف یک شکل و در یک خط قرار نگیرید.

درس هفتم؛ غلبه بر موانع

ترس همیشه در هر کار جدید وجود دارد، اما این که چگونه آن را مدیریت می کنید واقعا مهم است. برخی از افراد فوبیای واقعی در مورد از دست دادن پول پیدا می کنند. اجازه ندهید وحشت از دست دادن پول بر خواسته‌های شما برای ثروتمند شدن و داشتن یک زندگی پربار حکمرانی کند. شما باید مانند افراد ثروتمند دیگر بجنگید و از شکست‌ها و اشتباهات خود درس بگیرید. از شکست‌های خود به عنوان سوخت استفاده کنید تا شما را بیشتر برای رسیدن به رویاهایتان تشویق کنند. همین امروز، ذهنتان را منضبط کنید تا فقط روی مراحلی تمرکز کند که شما را برای رسیدن به اهدافتان به جلو می‌برد. همچنین، از افرادی که ترس‌ها را در شما تقویت می کنند، دوری کنید. ترس کنترل نشده منجر به یک ذهن بدبین می شود و یک بدبین هرگز برنده نمی‌شود.

درس هشتم؛ این ۱۰ قدم را برای شروع در نظر داشته باشید

  1. دلیلی بزرگتر از واقعیت پیدا کنید.
  2. قدرت انتخاب خود را هر روز تمرین کنید.
  3. دوستان خود را با دقت انتخاب کنید.
  4. یک فرمول را بیاموزید و سپس به آن مسلط شوید.
  5. اول از همه به خودتان بپردازید و به مسائل مالی خود نظم و توسعه دهید.
  6. از قدرت مشاوره توسط متخصصان غافل نشوید.
  7. .مراقب بازده بلند مدت باشید.
  8. قدرت تمرکز را دست کم نگیرید.
  9. در مورد اسطوره‌ها مطالعه کنید.
  10.  آنچه را که یاد می گیرید منتقل کنید (قدرت بخشش)

 

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

راه‌های پولدار شدن در ایران

راه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، هیچکدام برای این که در یک شب ثروتمند شوید، نیست. اما کسب‌و‌کارهای زیادی در ایران وجود دارند که در سال‌های اخیر با پیمودن مسیر درست به موفقیت قابل توجهی رسیده‌اند.

ارائه خدمات

ارائه یک خدمت با استفاده از تکنولوژی‌های روز‌ همراه با برنامه ریزی، یک روش بسیار عالی برای ثروتمند شدن در ایران است. برای مثال استفاده از کارها و خدمات قدیمی در کنار نرم افزارها و یا اپلیکیشن‌ها. مثال بارز این موضوع شرکت اسنپ است که در ابتدا خدماتی مانند تاکسی اینترنتی را راه اندازی کرد و سپس اسنپ فود، فروشگاه اسنپ و… نیز به آن اضافه شد. مزایای این گزینه این است که می‌توانید به درآمد بالایی برسید، فرصتی برای دنبال کردن آرزوهای خود خواهید داشت و زمانتان در اختیار خودتان خواهد بود.

معایب ارائه خدمات در ایران

  • ریسک شکست در کسب و کار را باید بپذیرید.
  • مسائلی مانند بحران اقتصادی، حوادث غیر قابل پیش بینی مانند کرونا بر روی آن تاثیرگذار خواه بود.
  • برای راه اندازی یک استارتاپ و ایده‌های خدماتی در ایران به زمان زیادی نیاز خواهید داشت.
  • نیاز سرمایه کافی و اولیه برای شروع
  • کم بودن سود و درآمد در ابتدای کار

سرمایه گذاری در بازارهای مالی

دومین راه کسب درآمد و ثروتمند شدن در ایران، سرمایه گذاری در بازارهای مالی است. اما اگر در اینترنت و فضای مجازی با مطالبی مانند این که چطور یک شبه پولدار شوم، مواجه شدید، بدانید که دروغی بیش نیست و سرمایه گذارای در بازارهای مختلف نیاز به علم بالایی دارد. برای وارد شدن در این مسیر باید با تکنیک و اصول سرمایه گذاری کاملاً آشنایی داشته باشید.

مزایای سرمایه گذاری در بازارهای مالی

  • امکان رشد با نرخ بسیار بالا
  • عدم محدودیت برای زمان و مکان کسب و کار
  • امکان کنترل ریسک‌های موجود با روش‌های اصولی

معایب سرمایه گذاری در بازارهای مالی

  • نیاز به آموزش اصولی
  • نیاز به سرمایه اولیه بالا برای بعضی از بازارها
  • خطر از دست رفتن سرمایه

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اینترنت یک بستر پولساز و عالی برای کسب درامد در ایران است. راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هزینه‌های زیادی در بر نمی‌گیرد و نیاز به سرمایه اولیه زیادی نخواهید داشت. علاوه بر این، با طراحی سایت می‌توانید کسب و کار خود را در معرض دید کاربران زیادی از تمامی نقاط کشور قرار دهید. با طراحی سایت، به دورترین نقاط کشور نیز می‌توانید محصولات خود را ارسال کنید و مشتریان ثابت و وفاداری پیدا کنید. این کسب و کار اینترنتی در زمینه‌های متفاوتی مانند اکسسوری‌ها،پوشاک، قاب و لوازم جانبی موبایل، کیف و کفش، هدیه‌های مناسبتی و… می‌تواند باشد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

با توجه به افزایش جمعیت و بالا رفتن تقاضا برای خرید مسکن، سرمایه گذاری در این بازار را برای افراد جذاب می‌کند. البته ریسک سرمایه گذاری در این بازار تقریباً بالا بوده و برای افرادی که ریسک پذیر نیستند، مناسب نیست. اما معمولاً به هر میزان که ریسک سرمایه گذاری در این بازار بیشتر باشد، سودی که از آن حاصل می‌شود بیشتر می‌شود. بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری به نقاط خوش آب و هوای کشور روی آورده‌اند و با ساخت و اجاره دادن اقامتگاه‌های بومگردی، کلبه‌های سوئیسی، اقامتگاه‌های ساحلی، مهمانسراهای سنتی درآمد خوبی کسب می‌کنند.

فروش صنایع دستی

اگر شما هم در زمینه صنایع دستی توانایی خاصی دارید و یا حتی به این حوزه علاقه مند هستید، چرا شما از هنر خود به درآمد بالایی نرسید!
صنایع دستی جزء اقلام محبوبی است که معمولاً مورد توجه افرادی که برای فرهنگ و هنر کشور خود ارزش قائل هستند، قرار می‌گیرد. شما می‌توانید صنایع دستی استان خود را تولید کنید و کمی چاشنی خلاقیت را به آن اضافه کنید. برای فروش محصولات خود می‌توانید از طریق اینستاگرام و حتی اجاره غرفه در بازه‌های زمانی خاص اقدام کنید.

کسب مهارت و سرمایه گذاری فردی

شاید در گذشته افرادی که دارای مدرک دانشگاهی بودند، با موقعیت‌های شغلی فراوانی مواجه بودند، اما امروزه مهارت حرف اول را می‌زند. چرا که در دانشگاه بر روی مسائل تئوری بیشتر پرداخته می‌شود و کمتر به آموزش اصول عملی اهمیت می‌دهند. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم در کنار دانشگاه، به یادگیری مهارت‌های کاربردی و کسب تجربه بپردازید تا پس از اتمام تحصیل، یک سابقه کار عالی و یک مهارت را در رزومه خود برای کسب درامد بیشتر داشته باشید. دوران دانشجویی، بهترین دوران برای کسب مهارت‌های جدید است و می‌توانید از این دوره طلایی برای افزایش دانش و سرمایه گذاری فردی استفاده کنید. همچنین، آموزش مهارت‌های جدید در ابتدا نیاز به هزینه‌های گزاف و زیادی ندارد و می‌توانید با آموزش‌های مجازی و ویدئوهای آموزشی در یک مهارت، کاملاً حرفه‌ای شوید.

۱۵ مهارت پردرآمد

  • هوش مصنوعی (AI)
  • پردازش ابری
  • علم داده
  • یادگیری ماشین
  • فناوری بلاک چین
  • امنیت سایبری
  • بازاریابی دیجیتال
  • رباتیک

تهیه، تولید و فروش محصولات خانگی

امروزه با توجه به افزایش دغدغه افراد و کمبود وقت، بسیاری از افراد مانند گذشته زمان زیادی برای آماده‌سازی فرآورده‌های خانگی مانند سبزیجات فریزری ندارند. به همین علت، راه اندازی یک فروشگاه برای آماده سازی محصولات خانگی یک ایده پولساز و موثر در ایران خواهد بود. شما می‌توانید برای فروش فراورده‌های خانگی از طریق اینستاگرام، سایت و حتی یک استودیو غذا اقدام کنید. همچنین، می‌توانید برای افزایش فروش اغذیه و فراورده‌های خانگی، ایده‌های خاصی را پیاده سازی کنید. به طراحی لیبل بپردازید، ظروف محصولات را متفاوت‌تر از ظروف رقبا و مغازه‌های قدیمی تهیه کنید و یک برند خاص و مورد اعتماد ایجاد کنید.

 

مراحل رسیدن یک کسب و کار خدماتی برای رسیدن به ثروت

  • یادگیری و تقویت مهارت‌های مرتبط
  • فراهم نمودن امکانات اولیه مانند طراحی سایت
  • شبکه سازی و دور هم گردآوردن یک تیم حرفه‌ای
  • برنامه ریزی و تحلیل رقبا
  • سنجیدن شرایط بحرانی متفاوت
  • فراهم نمودن ابزارهای اولیه
  • برندسازی و معرفی محصولات
آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

چطور پولدار شویم؟

 

برای پولدار شدن، پیروی از مسیر افراد موفق و ثروتمند یکی از راه‌های موثر است. البته که باید در این مسیر کاملاً خودتان باشید و سعی نکنید از این افراد تقلید کنید. بهترین راهکار این است که از رفتار، عملکرد، واکنش‌های این افراد نسبت به مشکلات ایده بگیرید تا در مسیر خود به درستی از آن‌ها استفاده کنید. برای پولدار شدن باید شرایط محیطی، شرایط خانوداگی و گذشته خود را برای چند دقیقه کنار بگذارید و به تمامی نکات مهم ذکر شده در این مقاله توجه کنید.

مدیریت مخارج

مدیریت مخارج زندگی یکی از گزینه‌هایی است که هر فردی که قصد پولدار شدن را دارد باید بر روی آن متمرکز شود.در واقع، اگر قصد دارید در این مسیر قدم بردارید باید هزینه‌های روزانه و ماهانه خود را یادداشت کنید، برای آن‌ها برنامه ریزی کنید و سعی کنید هزینه‌های غیر ضروری روزانه و ماهیانه زندگی خود را حذف کنید. همچنین، برای مدیریت مخارج خود، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که تخفیف‌های ویژه دارند، خریدهای خود را انجام دهید و این عادت موجب می‌شود به مرور زمان از پرداخت هزینه برای موارد بیهوده صرف نظر کنید. علاوه بر این، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت مخارج که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، استفاده کنید.

  • اپلیکیشن NerdWallet
  • اپلیکیشن  Fudget
  • اپلیکیشن  Money Manager
  • اپلیکیشن  Monefy
  • اپلیکیشن فارسی مدیریت مالی پارمیس
  • اپلیکیشن فارسی دخل و خرج
  • مدیریت مالی Mint
  • برنامه فارسی فانوس

 

 

یادگیری و آموزش مداوم

اگر به زندگی افراد ثروتمند توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که این افراد به صورت مداوم در حال یادگیری و بروزرسانی اطلاعات خود هستند. یکی از اندوخته‌های شما برای کسب ثروت، مهارت و تجربه است و باید برای برندسازی شخصی خود تلاش کنید. در واقع، شما باید به دنبال آموزش مهارت‌هایی بروید که در مسیر هدفتان به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. ارزشمندترین دارایی هر فردی، زمان است و باید از این دارایی در مسیری درست و در جهت یادگیری استفاده کنید. در این راستا، مدیریت زمان را فراموش نکنید.

سرمایه گذاری

برای ثروتمند شدن، باید نحوه صحیح سرمایه گذاری را یاد بگیرید. فرقی نمی‌کند چند سالتان است و در چه بازه زمانی قصد شروع دارید. مهم این است که الفبای این کار را به درستی در زندگی خود پیاده سازی کنید. اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید، با پول کم شروع کنید تا چم و خم کار دستتان بیاید. به هر میزان که در سرمایه گذاری تجربه کسب می‌کنید، نرخ سودی که بدست می‌آورید هم افزایش پیدا می‌کند. از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری می‌توانید وارد بازارهای مختلفی مانند بورس، ارز دیجیتال، طلا، املاک و…شوید. اما در ابتدا کسب تجربه را فراموش نکنید و پول زیادی را برای سرمایه گذاری کنار نگذارید.

 

خداحافظی با تنبلی

بین تنبلی و ثروتمند شدن، باید یکی را انتخاب کنید. اگر دچار چالش در زندگی خود شده‌اید، راهکارهای مبارزه با تنبلی و بی انگیزگی را بررسی کنید. چرا که یک فرد بی انگیزه و تنبل در مسیر موفقیت و رشد با شکست مواجه می‌شود. باید از چیزهایی که سطح انرژی شما را کم می‌کند و انگیزه شما را در مسیر اهدافتان کم می‌کند فاصله بگیرید و بر روی خودتان متمرکز شوید. همچنین برای مبارزه با تنبلی، می‌توانید از راهکار قانون ۵ ثانیه استفاده کنید. با این قانون از عدد ۵ شروع به شمارش می‌کنید و وقتی به عدد ۱ رسیدید، باید از وضعیت فعلی خودتان خارج شوید و به سمت کاری بروید که قصد انجام آن را دارید. با پیروی از این قانون، مدار عمل گرایی در شما فعال شده و از تنبلی شما می‌کاهد.

پیدا کردن شغل رویایی خود

اکثر ما بیشتر زمان خود را با کار کردن می‌گذرانیم. پس مهم است که قبل از فکر کردن به این سوال که چگونه پولدار شویم، علاقه خود را کشف کنید. بیشتر افراد ثروتمند در دنیا به سمت علاقه خود می‌روند. مطمئناً قدم گذاشتن در راهی که با علاقه همراه است، پیروزی و ثروت را با خود به همراه دارد. هرگز خود را با جملات کلیشه‌ای مانند اینکه به این کار علاقه دارم اما کلاس کاری ندارد سرگرم نکنید. تصور کنید به آشپزی علاقه دارید و یک شرکت ارائه دهنده مواد غذایی و یا یک کترینگ عالی راه اندازی می‌کنید که هم خدمات خوب و باکیفیتی ارائه می‌دهد و هم از علاقه خود درآمد زیادی کسب می‌کنید. آیا این همان علاقه شما نیست از کودکی رویای بودن در این مسیر را در ذهن خود پرورش می‌دادید؟ پس باید همواره به سمت علاقه‌تان حرکت کنید و مسیر ثروتمند شدن را برای خود هموار کنید. البته در کنار علاقه خود، باید بازار کار و شرایط آن را در محیط محل زندگی خود بررسی کنید.

 

دائما به پول فکر نکنید

تمرکز خود را در این راه دائماً بر روی پول نگذارید. چرا که دچار یک اختلال در شناسایی ارزش‌های پیرامون خود می‌شوید و ممکن است کیفیت محصولات و خدمات خود را با جیب مشتری‌ها تنظیم کنید. بدین صورت، اگر مشتری حاضر به پرداخت پول کمتری شد، محصولات ضعیف‌تری ارائه خواهید داد و این در شغل شما یک چرخه‌ی منفی ایجاد می‌کند. ارائه محصولات و خدمات ضعیف از اعتبار شما کم می‌کند. در صورتی که اگر مشتری از خدمات شما راضی باشد، به یکی از مشتریان ثابت کسب و کار شما تبدل خواهد شد و افراد بیشتری را برای خرید از شما معرفی می‌کند.

عملگرا باشید

این که برای پولدار شدن، دائماً مطالب مرتبط با این موضوع را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کنید، ولی به آن عمل نکنید، کافی نیست. دیدن مصاحبه‌های افراد ثروتمند و جملات انگیزشی این افراد نمی‌تواند شما را چند روزه به یک فرد پولدار تبدیل کند. در واقع، شما باید به عنوان یک فرد هدفمند از مطالبی که می‌خوانید و حتی یادداشت برداری می‌کنید، در زندگی خود استفاده کنید وآن‌ها در مسیر خود پیاده‌سازی کنید. شما نیاز دارید تا این مطالب را به صورت روزانه با خود مرور کنید، به آن‌ها فکر کنید و یک فرد کاملاً عملگرا باشید.

معجزه تصویرسازی و نوشتن

فکر کردن به این که بهترین شغل برای پولدار شدن چیست و چطور می‌توانم پولدار شوم به تنهایی کافی نیست. شما باید برای تحقق خواسته‌ی خود تصویرسازی ذهنی قوی داشته باشید. اگر می‌خواهید ماشینی را بخرید که رویای داشتن آن را در سر می‌پرورانید، تمام احساسات خود را با آن درگیر کنید. علاوه بر این، از معجزه‌ی نوشتن غافل نشوید. اما آیا فقط نوشتن اهداف برای پولدار شدن کفایت می‌کند؟ پاسخ این سوال منفی است. شما باید به خودتان باور داشته باشید و در راستای رسیدن به این اهدافتان حرکت کنید. تنها نوشتن و عمل نکردن کافی نیست.

 

پیوستن به یک استارتاپ

گاهاً افراد ار خودشان می‌پرسند بهترین شغل برای پولدار شدن چیست و از طریق چه مشاغلی می‌توان به درآمد بالایی رسید؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت: مشاغلی که در زمینه تکنولوژی هستند، راهی جدید و تقریباً مطمئن برای ثروتمند شدن می‌باشند. برای به واقعیت پیوستن رویای ثروتمند شدن، راه اندازی یک کسب و کار استارتاپی ایده‌ی جالبی است و قبل از این کار، بهتر است مارکت کپ حوزه مد نظر خود را به درستی بررسی کنید. علاوه بر این، باید ایده خود را بررسی کنید و به سراغ افرادی بروید که در این زمینه و یا زمینه‌های مشابه فعالیت می‌کنند. برخی از ایده‌های استارتاپی موفق با کمک یک شتابدهنده‌ به مرور زمان به یک شرکت موفق تبدیل می‌شوند و صاحبین کسب و کار را به میلیاردهای خود ساخته و ثروتمند تبدیل می‌کنند. شاید راه اندازی یک استارتاپ موفق در ابتدا کمی دردسر داشته باشد، اما یادتان باشد هیچ چیز نباید مانع تحقق خواسته‌هایتان شود.

خرید به صورت اقساطی

 

از راهکارهای دیگری که به ثروتمند شدن افراد کمک می‌کند، دریافت وام و خرید به صورت اقساطی است. شاید در کشور ما علت تورم و مشکلات اقتصادی، کمی پس انداز و سرمایه گذاری سخت باشد و تا زمانی که فرد بخواهد کالایی را خریداری کند، قیمت‌ها افزایش پیدا کنند، بهترین کار خرید به صورت اقساطی و با وام است.

یادگیری اصول مذاکره

مذاکره صحیح و اصولی، موقعیت‌های شغلی و سرمایه گذاری مفیدی را برای افراد ایجاد می‌کند. یعنی قبل از فکر کردن به سوال‌هایی مانند چطور از طریق اینترنت پولدار شویم و یا چگونه در یک هفته پولدار شویم، باید در ابتدا توانایی خود در مذاکره با افراد دیگر افزایش دهید و این مورد را دست کم نگیرید. به هر میزان که در مذاکره با افراد مختلف موفق باشید، یک قدم به ثروتمند شدن نزدیک می‌شوید.

آموزش مهارت‌های کمیاب

برای پولدار شدن فقط نمی‌توان در خانه بود و به سوالات این چنینی فکر کرد که چطور با گوشی پولدار شویم؟ چرا این فرد هم سن من است و پولدارتر از من است. شما هم همین امروز باید برای رسیدن به خواسته‌هایتان تلاش کنید و به سراغ کارهایی بروید که کمتر کسی این مشاغل و تخصص‌ها را امتحان کرده باشد. چرا که با افزایش بعضی از مشاغل و تخصص‌ها در میان افراد، از دستمزد و میزان درآمد متخصصان کاسته می‌شود. با توجه به این موضوع، رفتن به سمت مشاغل و مهارت‌های کمیاب بهترین ایده است.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:مشاغل , کسب و کار , شغل عالی , کار پولساز,
ارسال توسط ایرانیکان

بهترین شیوه های استخدام و کاریابی

برای جذب و آگهی استخدام نیروهای لازم هر مجموعه‌ای معمولا روش‌های مختلفی وجود دارد که در موضوع منابع انسانی بیشتر به آن توجه می‌شود. برخی روش‌های استخدامی بیشتر مجموعه را درگیر می‌کند و برخی دیگر منابع کمتری صرف می‌کند. از این رو قصد داریم به مهمترین روش‌های کارمندیابی و استخدام کارجو بپردازیم.

موضوع منابع انسانی و استخدام همکاران جدید، همیشه یکی از بزرگترین چالش‌های هر کسب و کاری بوده است. شما چه روشی را برای استخدام نیروی کار انتخاب می‌کنید؟

معمولا برای کارمندیابی و استخدام نیروی کار، روش‌های مختلفی وجود دارد. فارغ از اینکه شما یک سازمان بزرگ یا یک بنگاه اقتصادی کوچک باشید، بی‌شک در طول سال بارها درگیر فرایندهای استخدامی هستید. این موضوع زمانی بیشتر شما را درگیر می‌کند که یک مجموعه‌ی خدماتی یا یک مجموعه‌ی نیرو محور باشید. در این صورت تقریبا تمام طول سال درگیر استخدام نیروهای متخصص خواهید بود.

برای جذب و آگهی استخدام نیروهای لازم هر مجموعه‌ای معمولا روش‌های مختلفی وجود دارد که در موضوع منابع انسانی بیشتر به آن توجه می‌شود. برخی روش‌های استخدامی بیشتر مجموعه را درگیر می‌کند و برخی دیگر منابع کمتری صرف می‌کند. از این رو قصد داریم به مهمترین روش‌های کارمندیابی و استخدام کارجو بپردازیم.

ممکن است برای پیدا کردن نیروی مورد نظر خود به موسسات کاریابی یا سایت‌های استخدام و کاریابی سر بزنید تا بتوانید از بین افراد جویای کار بهترین گزینه را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند دنبال موسسات کاریابی تهران،  استخدام اصفهان، کاریابی کرج یا هر شهر دیگر در ایران باشید، مهم این است که همیشه با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید.

کافی است عباراتی چون استخدام تهران، کار در تهران، کار در منزل تهران، استخدام اصفهان، کار در اصفهان، کار در منزل اصفهان، کاریابی کرج، کاریابی کرج و مواردی از این دست را جستجو کنید تا با انبوهی از آگهی‌های مختلف روبه‌رو شوید.

اما در این بین بهترین راه برای استخدام نیروی کار مناسب شما چیست؟

از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید

اولین و ساده‌ترین روش برای استخدام نیرو، اعلام فرصت‌های شغلی داخل مجموعه‌ خودتان است. چرا که از این طریق می‌توانید از بین همکاران و آشنایان آنها سریع‌تر نیروی متخصص و مورد اعتماد خود را استخدام کنید. معمولا همکاران شما افرادی را می‌شناسند که جویای کار هستند و می‌تواند برای تصدی موقعیت اعلام شده مناسب باشند.

آگهی در نیازمندی‌های روزنامه

روش دیگری که برای استخدام وجود دارد چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و ضمیمه‌های آنها است که معمولا به دلایل مختلف ماندگاری و بازخورد زیادی ندارد. چرا که خیلی‌ها دنبال خواندن روزنامه نیستند، یا اینکه به دلیل کاغذی بودن و عدم امکان مشاهده‌ی آگهی‌ها به صورت دسته‌بندی و تفکیک‌شده، ماندگاری رسانه‌ی کاغذی و مکتوب زیاد نیست.

استفاده از سایت خودتان

شما می‌توانید فرصت‌های شغلی و اگهی استخدام خود را در سایت‌تان منتشر کنید تا مخاطبان بتوانند به تمام آنها دسترسی داشته باشند. با این روش کاربران سایت، موتورهای جستجو و افرادی که دنبال کار مرتبط هستند می‌تواند فرصت‌های شغلی و آگهی‌های استخدام شما را ببینند.

مراجعه به مراکز آموزشی

یکی دیگر از روش‌های استخدام نیرو به‌ویژه افراد متخصص، مراجعه به مراکز آموزشی و اعلام نیاز است که از این رو می‌توان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد تا با سرمایه‌گذاری روی آنها نیروی مورد نظر استخدام شده و رشد پیدا کند.

استفاده از شبکه اجتماعی متخصصین

یکی دیگر از گزینه‌ها و مراحل یافتن کار و شغل، درج آگهی استخدامی در شبکه‌های اجتماعی مانند است که به عنوان یک ابزار کاریابی می‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد.

البته اگر در شبکه‌های اجتماعی خودتان آگهی استخدام را درج کنید، بازدید صرفا به اعضای کانال یا صفحه شما محدود می‌شود و اگر در صفحات پرمخاطب آگهی را ثبت کنید، مشخص نیست کاربران آنها واقعی باشند. ضمن اینکه این آگهی‌ها معمولا به دلیل پست‌های بعدی ماندگاری کمی دارند و از طرف دیگر جستجو و مشاهده‌ بعدی آنها ساده نیست.

اعلام درخواست به موسسات کاریابی

اعلام نیاز نیروی کار به موسسات کاریابی یکی دیگر از روش‌های استخدام افراد متخصص و مورد نیاز است. شاید این روش کارآمد باشد، اما به دلیل تعدد این نوع موسسات و قوانین حاکم بر آنها، مانند دریافت یک ماه از حقوق مطابق قانون کار برای معرفی کارجویان به مراکزی که استخدام دارند، خیلی‌ها دیگر رغبتی برای مراجعه به کاریابی ندارند.

استفاده از سایت کاریابی

اما یک روش ساده، سریع و بدون هزینه‌ی استخدامی وجود دارد که بی‌شک روشی مثمر ثمر و کاربردی است. بی‌تردید بازار هدف سازمان‌ها و موسسات برای استخدام نیروی متخصص می‌تواند سراسر استان و شهر باشد. از این رو درج آگهی رایگان در سایت‌های استخدام و سایت‌های که مخاطبان زیاد نیازمند کار دارد، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

شما می‌توانید با درج آگهی رایگان استخدام، فرصت‌های شغلی خود را با توضیحات کامل به استحضار تمامی کارجویان برسانید و بدون اینکه منابع زمانی و مالی زیادی از سازمان و موسسه‌ی شما گرفته شود، فرایند استخدامی را به بهترین شکل انجام دهید.

نتیجه گیری

بسته به اینکه ماهیت کسب و کار شما چگونه است و نیروهای متخصص‌تان کجا حضور دارند، می‌توانید از رسانه‌های مختلف برای استخدام، اگهی استخدام و ابزار کاریابی استفاده کنید. برخی علاقه‌مند به کار در خانه هستند و اگر بتوانید با آنها کار کنید از پرداخت هزینه‌هایی چون حقوق، مزایا، بیمه، بزرگ‌شدن تیم‌های داخلی، هزینه خرید تجهیزات و بحران‌های احتمالی جلوگیری کنید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

راهکار موفقیت طولانی مدت در کسب و کار

سب و کارهایی که همیشه در حال رشد و پیشرفت هستند، در بسیاری از عملکردهای خود، در مقایسه با کسب و کارهای ناموفق، متفاوت‌اند. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار برای طولانی مدت، روش‌ و راه‌های زیادی وجود دارد، ولی رازهایی برای موفقیت در کسب و کار وجود دارند، که در تمام کسب و کاری‌های موفق جهان، مشترک‌اند. اگر تصمیم دارید کسب و کار موفق و قدرتمندی داشته باشید و زمینه توسعه و پیشرفت آن را در طولانی مدت تضمین کنید، ادامه این مطلب ، را مطالعه نمایید.

چرا برخی کسب و کارها بعد از مدتی شکست می‌خورند؟

چرا فردی می‌تواند از صفر شروع کند و یک کسب و کار موفق را به وجود آورد؛ ولی وقتی شخص دیگری دست به راه‌اندازی کسب و کار می‌زند با شکست مواجه می‌شود؟ شکست، بخشی از کسب و کار و تجارت است و خیلی‌ها هستند که در کسب و کار شکست می‌خورند و اگر این شکست‌ها وجود نداشت، موفقیت تا این حد جذاب به نظر نمی‌رسید.

یکی از دلایل شکست کسب و کارها این است که بنیان‌گذاران آن با اندیشه‌های هیجانی، کسب و کار را شروع کرده و به صورت عمیق نسبت به کسب و کارشان فکر نمی‌کنند.

خیلی خوب است که برای شروع، انگیزه و انرژی خوبی داشته باشیم، اما اگر این انگیزه‌ی آغازین بهانه‌ای شود تا نسبت به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، تعمق و تفکر نکنیم و صرفا به خاطر یک احساس خوب وارد کسب و کار شویم، احتمال این که موفق شویم، خیلی کم است. این حس در ابتدا خوب است؛ ولی تفکر، مطالعه ‌و پختگی بیشتر، بسیار مهم است و می‌تواند سرنوشت کسب و کار و موفقیت آن را در طولانی مدت رقم بزند.

علاوه بر هیجان شروع کار، باید نگاه عمیق هم داشته باشیم و حرکت‌های آتی خود را ببینیم و ده پانزده حرکت را پیش‌بینی کنیم. نگاه عمیق یعنی اینکه قدم‌های‌مان در مسیر را از قبل ببینیم. این نکته، متاسفانه در بسیاری از کسب و کارها نادیده گرفته شده و به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از اینکه هر نوع ابزار کار را در دست بگیرید، کاغذ و خودکار برداشته و روی کاغذ بیاورید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و چند قدم فراتر را بررسی و مشخص کنید. اگر این گونه عمل شود و صرفا بر مبنای یک حال خوب به سمت راه اندازی کسب و کار نرویم، آن وقت شانس موفقیت خود را بالا برده‌ایم.

شناخت و بررسی دلایل عدم موفقیت در کسب درآمد اینترنتی و غیر اینترنتی این کمک را می کند تا با رفع موانع موجود ، بتوانید بهتر و درست تر تصمیم گیری کنید.

تیم کاری مکمل و قوی؛ عنصر اصلی برای موفقیت در کسب و کار

اگر می‌خواهیم به تحول بزرگی در کسب و کار و زندگی خود دست پیدا کنیم، ناگزیر هستیم که با دیگران و از طریق دیگران کار کنیم و بپذیریم که باید کار تیمی انجام دهیم.‌ کار تیمی با دورهم بودن فرق دارد. اگر شما عده‌ای از افراد هستید که دارید کار را دارد یک نفر انجام می‌دهید و به اسم همه تمام می‌شود، این اسمش گروه است، نه تیم.

تیم یعنی که عملکردش از جمع جبری عملکرد تک تک افراد بیشتر باشد. بنابراین وقتی می‌خواهید تیم کاری را برای کسب و کار خود را تشکیل دهید، باید بازوهایی را پیدا کنید که تکمیل کننده‌تان باشند. این در حالیست که در کسب و کار نوپایی که راه می‌اندازیم، اغلب، افرادی کنار هم جمع می‌شویم که یک جور هستیم و همگی یک کار را انجام می‌دهیم. از همین جاست که اختلافات سلیقه‌ای پیش می‌آید و کسب و کار نوپا را به بن بست می‌رساند. ولی وقتی ابعاد مختلف یک کسب و کار را با اشخاص مختلف و با تخصص‌های مختلف پیش می‌بریم، در واقع یک تیم کاری واقعی و کارآمد به وجود آورده‌ایم.

یادمان باشد که تمام موفقیت‌های کسب و کارهای بزرگ و شاخص دنیا بر اساس این مفهوم است و نمی‌توانیم کسب و کارهای پیچیده‌ی امروزی را با یک نفر پیش ببریم. دانش امروز آن قدر شاخه‌ای و تخصصی شده است که ما برای پیش بردن کسب و کارمان نیاز داریم که از تفکر و توان دیگران در قالب فعالیت تیمی استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم و هر چه هم که پیش‌تر می‌رویم این روند، شکلی قطعی‌تری به خود می‌گیرد. تشکیل تیم کاری قوی و انجام کار تیمی، دشواری‌های خاص خود را دارد؛ اما بدون عبور از این سختی‌ها نمی‌توان موفقیت یک کسب و کار را برای طولانی مدت تضمین کرد.

عدم داشتن نگاه تک بعدی به کسب و کار

پیش زمینه‌ی تحصیلی ما و حوزه‌ای که در آن قوی هستیم، روی کسب و کار ما تاثیر می‌گذارد و روی آن زمینه بیشتر کار می‌کنیم. این کار، در وهله‌ی اول خیلی خوب به نظر می‌رسد؛ وقتی پیش زمینه‌ی تحصیلی فردی مدیریت مالی است؛ او در کسب و کار خود، عمده‌ی منابع را به این حوزه اختصاص می‌دهد، یعنی عملا استراتژی‌های مالی برای او مهم‌تر هستند. این کسب و کار در سایر ابعاد، احتمالا ضعیف عمل می‌کند و در سایر ابعاد نمی‌تواند به همین اندازه رشد کند.

مواجهه با شکست از همین جا پیدا می‌شود که کسب و کار عمده‌ی منابع یا ذهنش را به یک حوزه تخصیص داده است و سایر ابعاد نتوانسته مانند آن حرکت کنند و این یعنی کسب و کار به زودی شکست می‌خورد. چرا شکست می‌خورد؟ چون یک نگاه متوازن و متعادل بر آن حاکم نیست، بعضی از ابعادش خیلی عقب مانده هستند؛ ولی در بعضی جنبه‌ها بسیار توسعه پیدا کرده است.

خروج از نگاه تک بعدی به کسب و کار

در فضای کسب و کار امروز، داشتن یک تخصص خیلی خوب است و هیچکس با این موضوع مخالف نیست؛ ولی اتکای بیش از حد به یک تخصص و بستن جریان‌های ذهنی به سوی سایر تخصص‌ها لطمه زننده است.
خب چه کار باید کرد؟ کاری که باید کرد این است که در
فضای کسب و کار امروزی، ما باید افرادی را پرورش دهیم که کمی‌ چند مهارته باشند؛ یعنی مهارت‌های چندگانه داشته باشند تا بتوانند کارکردهای چندگانه و موفق را به نمایش بگذارند.

بازاریابی، مالی، آی تی و مهارت‌های مدیریتی بخش‌های مهمی از کسب و کار ما هستند و باید دانش خود را در این زمینه‌ها را توسعه دهیم. وقتی این دانش‌ها را در خودمان توسعه دهیم، آرام آرام از نگاه تک بعدی به کسب و کار خارج می‌شویم و سایر ابعاد مختلف کسب و کار را درک و موفق می‌شویم. اساسا فردی در کسب و کار موفق است که این دانش‌ها را به طور نسبی دارد.

اهمیت و ارزش بیشتر در زمینه مدیریت مشتری و فروش

در بسیاری از منابع آموزشی برای موفقیت در کسب و کارها توصیه می شود که از لحظه‌ی اول به مشتری فکر کنیم؛ چرا که مشتری یعنی کانون پول. اگر می‌خواهید در طولانی مدت کسب و کار موفقی داشته باشید، روی موضوع ایجاد مشتری و مدیریت آن‌ها کار کنید و فروشندگی را کم مایه و کم ارزش قلمداد نکنید. در این امر، تکبر، عامل بازدارنده است و نمی‌تواند ما را به موفقیت برساند.

برای پیشرفت باید فروش‌تان را زیاد کنید. تمام کسب و کارهایی که به طور مداوم در حال پیشرفت هستند، تمام تمرکز، وقت و سرمایه خود را برای ایجاد، تداوم و افزایش ظرفیت فروش خود به کار می‌برند. 

برای افزایش فروش و جذب مشتری، باید یک یا چند روش کارآمد و متناسب با کسب و کارتان پیدا کنید که قابلیت سودآوری و تکرارپذیری بالایی داشته باشد.

در بیان و بررسی ویژگی انسانهای موفق در کسب درآمد حتما مدیریت مشتری و اتخاذ سیستم فروش مناسب در راس قرار می گیرد و به عنوان معیار و شاخص لحاظ می شود.

توجه دخل و خرج کسب و کار و جریان نقدینگی

ما وقتی کسب و کاری را راه اندازی می‌کنیم، دخل و خرجش بسیار مهم است. شما باید مراقب بعد درآمد و هزینه‌تان باشید. بحث جریان نقدینگی، اهمیت زیادی دارد و ما نمی‌توانیم نسبت به جریان نقدینگی کسب و کار خود بی‌تفاوت باشیم. اگر نتوانیم جریان نقدینگی مان را مدیریت کنیم، یا راه های جذب تسهیلات از بانک‌ها و موسسه‌های مالی را بلد نباشیم، موفق نمی‌شویم.

خب حقیقت این است که تمام علوم بشری را که ما نداریم؛ پس چه بهتر در تیم کاری خود از افرادی که از تخصص و مهارت بالایی در حوزه مدیریت مالی و منابع آن برخوردارند، بهره بگیریم و یا خودمان در این زمینه آموزش ببینیم.

حضور فردی در تیم کاری کسب و کار ما، که در حوزه های مالی قدرتمند است، در جاهای مختلفی می‌توان کمک‌مان کند. یکی این که می‌تواند جریان نقدینگی ما را مدیریت کند؛ که این موضوعی بسیار مهم است که ما بتوانیم مراقب هزینه های مان باشیم، مراقب درآمدهای مان باشیم. رکن مهم‌تر این است که در بحث تامین مالی  تبحر دارد و با این موضوعات آشناست که ما چگونه می توانیم تامین مالی کنیم.

خیلی مواقع ما می‌خواهیم یک کسب و کار را شروع کنیم و یا کسب و کار خود را ارتقا و توسعه دهیم، ایده‌های خوبی هم داریم، اما منابع مالی کافی را نداریم. این جا تامین مالی نقش مهمی بازی می‌کند. کسی که در حوزه مدیریت منابع مالی تخصص دارد، می‌تواند ما را کمک کند که منابع مالی و بودجه مورد نیازمان را از موسسه‌های مالی ذیربط یا راه های دیگر تامین کنیم.

موفقیت در کسب و کار با داشتن ابتکار عمل و خلاقیت

 ابتکار عمل توانایی ارزیابی درست شرایط و تشخیص راهکارهای موثر برای رشد و پیشرفت به طور مستقل و کارآمد فردی که ابتکار عمل و خلاقیت دارد، تعهد بالایی در مواجهه با کسب و کار، مشتریان، مشکلات، موانع و فرصت‌های پیش رو دارد و از هر فرصتی برای ژیشرفت و حرکت رو به جلوی کسب و کار خود استفاده می‌کند. داشتن خلاقیت و ابتکار عمل می‌تواند مشکلات پیش روی یک کسب و کار را رفع و فرصت‌های آینده را پیش بینی کند.

توجه و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی در راستای مسئولیت‌ و فعالیت‌های اصلی

 کسب و کارهای امروزی برای موفقیت در طولانی مدت، علاوه بر این که در راستای مسئولیت اصلی خود فعالیت می‌کنند، باید نسبت به اجتماع خودشان هم مسئولیت و تعهد داشته باشند. این مسئولیت اجتماعی را می‌توان در بسیاری از برندها و شرکت‌های مهم جهان مشاهده کرد 

چه خوب است که این تصور برای ما پیش نیاید که مسئولیت اجتماعی صرفا ویژه ی شرکت های بزرگ است و آن‌ها باید سراغ چنین کارهایی بروند. کسب و کارهای کوچک می توانند به حوزه مسئولیت اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند و در مورد آن اقداماتی را انجام دهند. توجه به این امر پیشرفت و رشد کسب و کار را در طولانی مدت تضمین می‌کند.

اگر داستان زندگی تمام انسان‌های موفق در سطح جهان را بررسی کنید، می‌بینید این افراد فقط به موفقیت خودشان فکر نمی‌کنند. چون به خوبی می‌دانند کسی که فقط به موفقیت خودش فکر می‌کند، به قله‌های تعالی شخصیتی نمی‌رسد. این مفهوم را میتوان از جنبه ی تجاری و مادی هم سنجید.

وقتی کسب و کار، به گونه ای تعریف می شود که مبنایش صرفا پول درآوردن است، نمی‌تواند رسیدن به اوج و قله را تجربه کند. ما کسب و کار را به قصد افزایش رفاه اشخاصی که می‌خواهند از محصول کسب و کار ما استفاده کنند، به وجود می‌آوریم. در عین حال نسبت به افراد بیرون از جامعه ی مشتریان خود بی تفاوت نیستیم و مسئولیت‌های خود را ایفا می‌کنیم. در واقع، ما می‌خواهیم در قبال ایفای مسئولیت‌های خودمان در مورد مشتریان و همچنین جامعه به یک برآیند مثبت کلی برسیم و اگر همین را در کسب و کار خودمان جاری کنیم به همان حیطه ای رسیده‌ایم که مختص کسب و کارهای موفق در جهان است.

امید به آینده برای موفقیت در کسب و کار

یکی از اصول موفقیت در کسب و کار داشتن امید به آینده می باشد که مانند موتور محرکه جهت کار و تلاش بیشتر عمل می کند. امید به آینده یکی از مشخصه‌هایی است که صاحبان شرکت‌های در حال پیشرفت از آن برخوردار هستند. هر فرد که کسب و کاری را آغاز می‌کند، قطعا به آینده تمایل فکری داشته است؛ ولی برای ایجاد پیشرفت در کسب وکار، باید تمایل‌تان نسبت به آینده بسیار زیاد باشد. برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و نوپا، که هر روز با هزار و یک کار و تصمیم متفاوت همراه هستند، یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که باید هر روز از خود بپرسند این است که بعد از این کار چه کار باید کرد؟

برای شرکت‌هایی که تمایل به پیشرفت دارند این سؤال‌ها بسیار حیاتی است. آیا باید به مسائل مهم و ضروری که هم اکنون با آن‌ها دست به گریبان هستیم توجه کنیم، یا درباره آینده برنامه ریزی کنیم؟ تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در نقطه توقف گیر کرده‌اند، معمولا بیشتر وقت خود را صرف حل و فصل مسائل جاری می‌کنند و درباره اینده کسب و کار خود هیچ ایده یا تصمیمی ندارند و در این زمینه برنامه ریزی نمی‌کنند.

کلام آخر

اگر هسته یک کسب و کار را بشکافیم، می‌بینیم که در تمام کسب و کارها، افراد کارهایی را انجام می‌دهند که در نهایت منجر به خرید محصولات و استفاده از خدمات توسط مشتریان می‌شود. شاید این مطلب خیلی سطحی و پیش پا افتاده به نظر رسد، ولی در عین حال بسیار مهم است، زیرا نحوه انجام همین کارها و وظایف است که منجر به موفقیت و یا شکست کسب و کار می‌شود.

توانایی خوب انجام دادن کارها به صورت پیوسته یکی از مواردی است که برای پیشرفت در کسب و کار لازم و ضروری است. انجام کارها و وظایف به صورت موثر و کارآمد، نیازمند فرهنگ کاری درست، تیم کاری قدرتمند و مکمل و فرآیندهای کاری منظم و متناسب با شرایط کسب و کار است. وجود این نکات در کنار هم و توجه به راهکارهای ذکر شده در این مطلب، پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار را در طولانی مدت تضمین می‌کند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

عوامل موفقیت در تجارت

اگر صاحب یک تجارت هستید،‌ رئیس خودتان و دیگران خواهید بود و چیزی که شما را از رقبا متمایز می کند تصمیماتی است که برای روند کسب و کار خود می گیرید. می توانید با برنامه ریزی صحیح یک سیستم متفاوت ایجاد کرده و با برخورد حرفه ای از رقبای خود پیشی بگیرید.

همه کارآفرینان و مدیران به محض پایه گذاری تجارت جدید خود با واقعیت و سختی های راه اندازی یک تجارت رو به رو می شوند. همین موضوع ممکن است شما را به عنوان یک صاحب تجارت یا کارآفرین بترساند و باعث شود به درستی کارها را پیش نبرید. قرار نیست همه ما از بدو شروع توانایی راه اندازی بی نقص یک تجارت را داشته باشیم. بنابراین بهترین راه این است که از تجارب دیگر مدیران بهره مند شویم. در این مقاله 5 فاکتور مهمی که می توانند تجارت شما را دستخوش تغییرات مثبت کرده و به موفقیت نزدیک کنند توضیح داده شده است. این فاکتورها از تجربه ده ها کارآفرین موفق و برتر گردآوری شده اند.


1. یک ایده نوآورانه برای کسب و کار

تجارت یعنی رقابت! و رقابت هم در صورتی که دست کم گرفته شود منجر به نابودی سیستم شما خواهد شد. بنابراین از همان اولین قدم، این موضوع را در ذهن خود داشته باشید که شما برای رقابت و باقی ماندن در بین رقبا پا به این میدان گذاشته اید. به ویژه تجارت های آنلاین که سیستم رقابت در آن ها در سطح بالاتری قرار دارد. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید و با انتخاب گزینه مناسب، جایگاه خود را تثبیت کنید. استفاده از استراتژی های بازاریابی و استفاده از ابزارهای تکنولوژی به تنهایی موفقیت شما را تضمین نخواهند کرد. شما باید به دنبال ارائه چیزی جدید و واقعی باشید تا کاربران را به وجد بیاورد.

خیلی از کاربران فکر می کنند که حتماً برای موفقیت در این زمینه می بایست یک ایده کاملاً جدید و دست نخورده داشته باشند. اما نکته همین جاست که نوآورانه بودن ایده شامل وجود نداشتن آن از پیش نمی شود. شما می توانید با تحقیق در تجارت های دیگر ببینید کدام ایده ها موفق تر عمل کرده اند؛ سپس با الگوبرداری از آن ها محصول، سرویس و ایده های انحصاری خودتان را ارائه دهید.

شما باید به روند همیشگی بازار دقت زیادی داشته باشید. این بازار و تب و تاب آن است که موفقیت شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اما با این حال، حتی اگر بازار، روند رو به رشدی در زمینه کاری شما نداشته باشد، شما می توانید با تولید و ارائه محصولات و سرویس های نوآورانه به موفقیت دست پیدا کنید. برای موفق شدن واقعاً نیازی به اختراع یک چیز جدید نیست، فقط از چیزهای قبلی یک نسخه بهتر ایجاد کنید و این روند را پیش بگیرید. در کسب و کار خود خلاقیت به خرج دهید و از هر چیز سودآوری که سرعت و بازدهی کار شما را بیشتر می کند دریغ نکنید.

در یکی از سخنان پولساز ثروتمندان موفق ، آمده است که ، تنها دارایی قدرتمندی که ما داریم ذهن ماست . اگر به خوبی پرورش داده شود، می تواند ثروت عظیمی را ایجاد کند . ( رابرت کیوساکی ) ذهن باید آمادگی ارائه ایده های جذاب را داشته باشد.

2. استفاده صحیح از نیروها و استعدادها

لازمه ی کسب موفقیت طولانی مدت در کسب و کار شما جمع آوری نیروهای مستعد و مجرب برای ساخت برند شما می باشد. اگر تجارت شما را به یک بدن تشبیه کنیم، تیم و گروه کاری شما حکم ستون فقرات آن را خواهند داشت و اگر فقط حتی یکی از مهره های این ستون فقرات به درستی کار نکند و با مشکل مواجه شود، کل سیستم کاری شما در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. فرقی ندارد تیمی که شما با آن کار می کنید شما را از نزدیک همراهی می کنند یا به صورت دورکاری با شما همکاری دارند. این مسئله در هر صورت نیاز به توجه جدی دارد. انتخاب استعدادهای مناسب که با دید و نگرش کاری شما همگام باشند می تواند شانس موفقیت شما را به طور چشم گیری افزایش دهد.

در شروع یک تجارت جدید شاید شما نتوانید تیم اصلی خود را خیلی سریع گرد هم بیاورید. اما اگر متعهد شوید که این مورد را انجام دهید، می توانید به مرور زمان گزینه های کارآمد را نشان کرده و به سیستم کاری خود دعوت کنید. فراموش نکنید که اهداف شما می بایست با اهداف و نگرش نیروهای کاری که به خدمت می گیرید هم راستا باشد.

راه اندازی یک کسب و کار به مقدار زیادی کار با بهره وری زیاد در همان فاز ابتدایی نیاز دارد. اگر این موارد را با تیم قابل اعتمادی به اشتراک بگذارید، خواهید دید که تلاش همگی اعضا چه تأثیری در روند کار خواهد داشت. با این روند رو به رشد، نه تنها شما بلکه اعضای تیم شما نیز تشویق شده و کار سنگین به جای اینکه خسته کننده باشد، لذت بخش خواهد بود. در نتیجه، اهداف اصلی خود را با افراد تیم در میان بگذارید و آن ها را برای رسیدن به آن اهداف ترغیب کنید.

3. ایجاد یک شبکه اختصاصی

ساختن یک شبکه ارتباطی برای شما می تواند مزیت های بسیاری به دنبال داشته باشد. این شبکه ارتباطی می تواند راهی برای کسب اطلاعات مشتری هایتان باشد. به ویژه در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار، هرچه این شبکه گسترده تر شود منابع اطلاعاتی مورد نیاز شما نیز بیشتر می شود. در واقع شبکه های ارتباطی راه دیگری برای بازاریابی در هر نوع کسب و کاری هستند. هر تجارتی از یک شرکت بزرگ گرفته یا یک استارت آپ یک نفره ی کوچک، می توانند از مزیت های داشتن یک شبکه ارتباطی قدرتمند بهره مند شوند.

هر چه فعالیت شما در شبکه های اجتماعی مخصوصا شبکه های تجاری مانند لینکدین بیشتر باشد، شبکه روابط شما بزرگتر شده و به منابع بیشتری دست پیدا می کنید. بنابراین با کمک این روابط می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید و تصمیمات هوشمندانه تری برای کسب و کار خودتان اتخاذ کنید.

مشهور ترین و موفق ترین کارآفرینان دنیا از شبکه های ارتباطی خود برای برندینگ و توسعه کسب و کار خودشان استفاده کرده اند، بنابراین پیشنهاد می شود شما نیز این مورد را در جدول برنامه ریزی های خود قرار داده و زمان خاصی را برای رسیدگی به آن اختصاص دهید. از طریق شبکه های ارتباطی می توانید از اخبار و رویداد های مهم حوزه فعالیت خود آگاه شوید و همیشه بروز باشید،‌ همچنین با حضور خود در رویدادهای مهم که از طریق همین روابط به آنها دعوت می شوید، اعتماد مخاطبین خود را جلب می کنید.

4. کار و کوشش سخت

اگر فکر می کنید که با کار کم و توجه به نکات حواشی می توانید یک کسب و کار را راه اندازی کنید بهتر است بگوئیم که شما حتی کارتان را شروع هم نکرده اید! هنوز هم بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل ایده و نگرش درستی از راه اندازی واقعی یک کسب و کار ندارند. شاید حضور در رسانه ها و تبلیغات به نظر کافی برسد اما این نباید هدف نهایی شما باشد. موفقیت واقعی در سطوح بالاتری قرار دارد. برای دستیابی به این موفقیت باید به سختی کار کنید.

یک مدیر موفق در کسب و کار همیشه در حال کار کردن ، برنامه ریزی ، اجرای ایده ویادگیری و شناخت بازار است . هیچ موفقیتی بدون تلاش ممکن و میسر نیست.

مسلماً کسب تجربه و آشنا بودن با فراز و نشیب های راه اندازی یک تجارت نوین، شما را چندین قدم جلوتر خواهد برد. بنابراین اگر فکر می کنید تجربه کافی ندارید می توانید در کسب و کارهای مشابه فعالیت کنید و رازهای موفقیت آن ها را به دست بیاورید. با کار و تلاش زیاد، نه تنها تجربه کسب می کنید، بلکه فرآیندهای پیشرفت کسب و کار خود در آینده را با سرعت و دقت بیشتری انجام می دهید. همچنین با داشتن تجربه کافی احتمال اینکه با مشکلات رایج دست و پنجه نرم کنید کمتر خواهد شد. پس اگر مهارت ها و تجارب خود را با فعالیت در یک شرکت و بیزینس دیگر زیاد کنید، موفقیت طولانی مدت پروژه شخصی خود را تضمین کرده اید.

5. تمرکز بر روی فروش

فقط یک چیز دوام محصولات یا سرویس های شما را تضمین می کند و آن هم فروش است. فروش نه تنها ثابت می کند که شما دلیلی قاطع برای ادامه دادن به کسب و کارتان دارید، بلکه با درآمدهای به دست آمده از طریق آن می توانید کسب و کار خود را رونق بدهید. در نتیجه فعالیت شما گسترش پیدا کرده و کسب و کارتان بزرگ و بزرگ تر می شود.

شما به عنوان یک کارآفرین می توانید با تمرکز بر روی فروش، کارمندان، همکاران، شرکا، سرمایه گذاران و مشاورانی که با شما همکاری دارند را به فعالیت بیشتر وا دارید. برای افزایش فروش و تثبیت آن باید زمینه کاری خود را به خوبی آنالیز کنید و از کم و کاستی ها نترسید. باید با اطمینان از اینکه فروش شما بالاخره ثابت خواهد شد تلاش کنید و با همین تلاش و کوشش همکاران و کارمندان خود را بیش از پیش تشویق کنید.

ایده پردازی و اجرای ایده ها بسیار عالی هستند، اما اگر تمام تمرکز خود را روی آن ها بگذارید ممکن است از مقوله فروش فاصله بگیرید. ایده هایی هم که به فروش و سوددهی ختم نشوند فایده ای نخواهند داشت. به گفته بزرگان این زمینه، موفقیت در کسب و کار بر مبنای فروش تخمین زده می شود. بنابراین شما باید ایده های خود را در کنار تمرکز بر روی روش های فروش ادغام کنید تا از هر دو مورد به نتیجه برسید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

اصول اصلی لینک سازی

همانطور که در مقالات گذشته به آن اشاره کردیم، لینک سازی یکی از موارد بسیار مهم و با ارزشی است که امروزه در سئو به جهت دریافت اعتبار توسط آن، توجه ویژه ای به آن می شود. یک سئو کار و یا یک وب مستر باید اطلاع داشته باشد که یک لینک معتبر و موثر دارای چه ویژگی هایی است و چه شرایطی را دارا می باشد.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا به عوامل مهم و تاثیر گذار در جهت لینک سازی اشاره کنیم و هرکدام از آنها را بررسی نماییم.

  • TLD

    یکی از مهمترین قسمت های لینک سازی مربوط به پسوند دامنه سایت لینک دهنده (.com .edu .org وغیره) می باشد. مسلماً دریافت لینک از سایت های دانشگاهی با پسوند .edu و یا سایت های ارگان های دولتی با پسوند .org برای گوگل از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار می باشد و دارای ارزش و کیفیت فوق العاده زیادی می باشد و در صورتیکه بتوانید از این دامنه ها لینک دریافت نمایید قطعا تاثیر فوق العاده زیاد آنرا مشاهده خواهید نمود.

  • میزان محبوبیت سایت لینک دهنده

    نکته دیگری که قبل از لینک سازی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید میزان محبوبیت سایت لینک دهنده و اعتبار دهنده می باشد. قبل از هر چیز باید بدانید سایتی که می خواهید از آن اعتبار دریافت کنید آیا به تنهایی دارای اعتبار می باشد یا خیر.

  • امتیاز اعتماد و اعتبار سایت

    یکی از قواعد و اصول مهم بک لینک که باید آنرا مورد بررسی قرار دهید، بررسی اعتبار و امتیاز سایت لینک دهنده نزد گوگل می باشد.

  • تنوع دامنه و IP

    در قسمت بعد باید توجه داشته باشید که از چه تنوع و دامنه از IP ها و دامنه هایی به سایت شما لینک داده می شود.

  • نگاه مردم و شبکه های اجتماعی

    یکی از مهمترین قسمت هایی که امروزه به آن توجه ویژه ای می شود بررسی نگاه مردم و شبکه های اجتماعی به سایت مورد نظرمان است. در حال حاضر نه تنها گوگل که تمامی موتورهای جستجوگر توجه ویژه ای به بازخورد نظر و فیدبک کاربران در شبکه های اجتماعی به سایت مورد نظرمان را دارند.

  • Anchor Text

    در انتها نکته ای که کماکان اثر گذار بوده و در صورت انجام صحیح آن نگاه موتورهای جستجوگر را به خود جلب می نماید استفاده از Anchor Textیا کلمه کلیدی در خود لینک ها می باشد.

باید توجه داشته باشید که لینک سازی یکی از مهمترین فرآیندهایی است که برای سئوی یک سایت باید انجام گیرد پس سعی کنید که این فرآیند را با دقت و به صورت صحیح انجام دهید تا در انتها نتیجه موثر را برای خود فراهم نمایید.

نکته ای که در پایان می توان به آن اشاره نمود آن است که امروزه همه چیز بستگی به خود خواهد داشت. در صورتیکه بتوانید از راه صحیح کاری را انجام دهید بعد از گذشت زمان بهترین بهره را خواهید برد پس در کنار تلاش و پشتکار، فاکتور صبر را همراه خود داشته باشید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

نباید های لینک سازی

بسیاری از استراتژی های لینک سازی در فرایند سئو می تواند نتیجه معکوس داشته باشد که همین امر ممکن است باعث وقوع صدمات و ضررات بیشتری نسبت به سودمندی آن گردد.

اگر به دنبال آن هستید که رتبه خود را در مدت زمانی طولانی و با استفاده از چیزی که به آن استراتژی های جامع سئو می گوییم ارتقا و بهبود ببخشید،  باید از تعدادی از تاکتیک ها و روش های لینک سازی معمول خودداری نمایید.

در این مقاله، می خواهیم لینک هایی را که نباید ساخته شوند بررسی نماییم : تاکتیک ها و روش های سئو که به طور قطع نباید از آنها استفاده نمود.

تاکتیک های پرخطر لینک سازی

در گذشته، لینک سازی به معنای قرار دادن پیوندها (لینک ها) در صفحات خارجی بوده که غالبا به وسیله خرید یا پیوندهای تجاری صورت می گرفت. پس از راه اندازی  Google Penguin، تمامی این روش ها به استراتژی های پر خطر سئو گوگل تبدیل گردید.

اگر روش های لینک سازی شما شامل هرزنامه ها یا spamming می باشد، باید در نظر داشته باشید که وب سایت شما به احتمال فراوان با خطر جریمه شدن توسط گوگل مواجه خواهد بود و حتی می تواند باعث حذف سایت شما از نتایج گوگل گردد.

در صورتیکه تعداد بسیار زیادی پیوند در سایت های مختلف ایجاد کنید، احتمالا این اتفاق موجب ارتقا موقتی رتبه وب سایت شما خواهد شد، اما این موضوع برای مدت زمانی طولانی صدق نمی کند.

مطمئنا اکثریت افراد با تکنیک های لینک سازی که قطعا نباید اجرا شود آشنا هستند. در ابتدا به روش های واضحی که در لینک سازی نباید اجرا شود اشاره خواهیم نمود و سپس درباره تعدادی از روش هایی که کمتر شناخته شده اند ولی از اهمیت و ارجحیت بیشتری برخوردار هستند بحث خواهیم کرد.

نباید های مربوط به لینک سازی

اگرچه باورهای اشتباه درباره بک لینک موجب شده تا لینک سازی دچار ایراداتی شود ولی وبمستران باید دقت کنند که مهم ترین کار و عمل رعایت اصول مهم لینک سازی بر اساس فرمول های گوگل می باشد ضمن اینکه از نبایدهای بک لینک هم باید اجتناب کنند. مهم ترین نباید های مربوط به بک لینک عبارتند از:

  • به هیچ وجه نباید به تعداد انبوه، لینک خریداری کنید.
  • نباید به تبادل لینک ها بپردازید.
  • به هیچ وجه نباید از برنامه های خودکار برای دریافت پیوندها استفاده کنید.
  • نباید پست های میهمان کم محتوا و بدون عنوان در وبلاگ های دیگران منتشر کنید.
  • در صورتیکه تنها هدف شما از ارسال پیام در بلاگ ها و انجمن ها فرستادن لینک می باشد، حتما از فرستادن آن خودداری کنید.
  • نباید اقدام به بهینه سازی بی رویه متن اصلی خود کنید.
  • باید از ایجاد پیوندهای نامرتبط به موضوع وب سایت خودداری کنید.
  • نباید از وب سایت هایی که محتوای واقعی ندارند پیوندی داشته باشید.
  • باید از پیوندهای هرزنامه ای که برخی از وب سایت ها به جهت تبلیغ، قمـار و … پخش می کنند اجتناب کنید. (مگر اینکه وب سایت شما در زمینه قمـار و غیره فعالیت کند)

تمامی لینک ها را به صفحه اصلی ( صفحه نخست) ارتباط ندهید

باید اطمینان پیدا کنید که لینک ها به صفحات مختلف داده شده و تنها منحصر به صفحه اصلی و نخست نمی باشند. در صورتیکه تنها و بصورت گسترده، لینک ها را از طریق صفحه نخست دریافت کنید، لینک سازی شما شکلی هرزنامه به خود خواهد گرفت. البته این نکته دارای استثناهای خاص خود نیز می باشد و اگر فردی درباره برند تجاری شما بنویسد، قرار دادن پیوندی در صفحه نخست کاملا مناسب و درست است. اما اگر وب سایتی درباره محصولات یا اخبار شرکت شما بنویسد، معمولا لینک دهی به محصول، اخبار و یا صفحات بلاگ شما داده خواهد شد. این روش، مسیری طبیعی و عرفی است که غالبا به صفحات دیگر لینک سازی می شود.

باید مطمئن شوید که استراتژی لینک سازی شما، با شیوه طبیعی پیوند دهی به وب سایت ها مشابهت داشته باشد.

ارزش افزوده : لینک سازی و هدایت کاربر به صفحات مشخص و معین باعث ایجاد تغییر و بهبود وضعیت در جایگاه وب سایت شما خواهد شد. بنابراین باید تمرکز خود را بر روی دریافت لینک و ایجاد بک لینک برای صفحات محصولات مهم و یا برای صفحات داخلی وب سایت خود داشته باشید.

سعی کنید کلمات کلیدی که در متن به آن ها اشاره شده است با استفاده از ایجاد لینک بر روی کلمه کلیدی( انکرتکست)، به صفحه مربوط به آن کلمه کلیدی یا محصول مورد نظر لینک دهی کنید. این اتفاق باعث می گردد تا وب سایت شما به عنوان یک پروفایل قابل اعتماد شناخته شده و در همین راستا، باعث افزایش کاربران نیز خواهد شد.

قرار دادن لینک به ازای پرداخت پول؟ این روش رو به کل فراموش کنید

یکی دیگر از روش هایی که در لینک سازی نباید از آن استفاده نمود، خرید لینک یا به اصطلاح، گرفتن بک لینک می باشد. باید بدانید که خرید لینک ها بصورت فله ای و یا حجیم برای لینک دهی به یک سایت، با هدف ارتقاء جایگاه در لیست نتایج موتورهای جستجو، روشی است که در حال حاضر از سوی گوگل منع شده و در صورتیکه سایتی از این روش استفاده نماید به شدت از سوی این موتور جستجو مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

حال در این قسمت ممکن است سوالاتی مطرح شود مبنی بر اینکه، اگر از سوی یک وب سایت، لینکی به سایت ما ارجاع شود آیا باز هم جریمه خواهیم شد؟ در صورتیکه از سوی یک وب سایت با کیفیت بالا پیوندی به سوی وب سایتمان ایجاد شود چطور؟ آیا خرید یک لینک از یک وب سایت قدرتمند اشتباه است؟ چگونه گوگل به آن پی خواهد برد؟

نکته ای که باید به آن اشاره نمود آن است که در حال حاضر، گوگل قادر به شناسایی لینک های خریداری شده توسط صاحبان وب سایت ها نیست. اما توصیه ای که می توان در این راستا به آن اشاره نمود آن است که سعی کنید از خرید لینک ها و پیوند هایی که باید هر ماه بابت حضور در سایت های معتبر خریداری شود خودداری نمایید.

وب سایت هایی که به شما لینک های موقت ارائه می دهند و برای تمدید هر ماه آن، ماهانه مبلغی را دریافت می کنند، مطمئناً پیشنهاد لینک را به دیگر وب سایت ها ارائه خواهند نمود. در این شرایط، قسمت مربوط به تبلیغات متنی بر روی این مدل از وب سایت ها به مرور شاهد لینک های متفاوت به سایت های مختلف خواهد بود و این اتفاق حتی ممکن است در یک ماه تعداد زیر 10 لینک و در ماه بعد بالای 10 لینک را شامل شود.

در صورتی که قسمتی از یک وب سایت بدین صورت تعداد لینک هایش کم یا زیاد شود و یا حتی در تعداد ثابت، تغییر لینک و کلمه کلیدی را شاهد باشیم، در این شرایط، گوگل بر روی وب سایت لینک دهنده حساس شده و آنرا مورد بررسی قرار می دهد که در این شرایط ممکن است به واسطه الگوریتم پنگوئن، مورد جریمه قرار گرفته و به عنوان وب سایت اسپم در نظر گرفته شود.

محتوای خود را بر روی سایت های مختلف بازیابی نکنید

یکی از روش های معمول برای دریافت لینک، نوشتن مقالاتی در مورد برند و یا درباره محصولات می باشد که پس از آماده سازی، تلاش برای انتشار آن در وب سایت های دیگران آغاز می شود تا به واسطه مقاله منتشر شده، به سمت سایت مورد نظر لینک دریافت شود.

در این قسمت، نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید آن است که به هیچ وجه نباید محتوای تکراری و مشابه بر روی سایت های مختلف منتشر کنید. مقالاتی که در آن، جملات و پاراگراف ها تغییر یافته و کلمات محدودی در متن عوض می شوند، از نظر گوگل به عنوان مقالات تکراری نسبت به مقاله اصلی به شمار می آیند.

حتی اگر از این روش بصورت مکرر و برای چندین دفعه استفاده نمایید. محتوای منتشر شده به عنوان محتوای Spinning  در نظر گرفته شده و به عنوان روش غیر معمول پیوندسازی شناخته می شود که حتی می تواند نتیجه ای معکوس برایتان داشته باشد.

پس باید در نظر داشته باشید که نوشتن مقاله برای مخاطبین و لینک سازی برای وب سایت، کار فوق العاده سنگینی بوده و باید با تامل برای آن وقت گذاشته شود.

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

اگر در حال ایجاد لینک برای وب سایت خود هستید، از شبکه های اجتماعی غافل نشوید. رسانه های اجتماعی بطور قطع به یقین باید در استراتژی های ساخت پیوند شما قرار داشته باشند، اگرچه کاملا شفاف و مشخص نیست که تا چه حدود و اندازه ای پیوندها از رسانه های اجتماعی در رتبه شما موثر بوده و به آن کمک خواهد نمود.

نکته بسیار مهمی که در هنگام لینک سازی، بسیار موثر بوده و باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشید آن است که اگر به صورت ناگهانی، از وب سایت های مختلف لینک هایی دریافت نمایید ولی از سمت شبکه های اجتماعی لینکی به سمت وب سایت شما ارجاع نشود، از نظر گوگل این موضوع کمی عجیب بوده و حتی ممکن است لینک های ارجاع شده را بصورت هرزنامه در نظر گیرد.

بنابراین سعی کنید در کنار لینک سازی در وب سایت های مختلف و ایجاد لینک های با کیفیت، بر روی شبکه های اجتماعی نیز سرمایه گذاری نموده و محتوای خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید.

این اتفاق می تواند از طریق منتشر نمودن قسمتی از متن مقاله و درج لینک مورد نظر در انتهای آن در شبکه های اجتماعی صورت گیرد تا از این طریق هم از رسانه های اجتماعی لینک دریافت گردد.

البته در لینک سازی به جایگاه C Class ip بک لینک توجه داشته باشید و اینکه کلاس ip و متفاوت بودن بخش C آی پی بک لینک ها نشان دهنده این است که بک لینک ها از وب سایت های مختلفی در سراسر یک کشور یا جهان هستند و این بهتر و تاثیرگذارترمی باشد.

واقعی باشید و فرایند طبیعی رو پیش بگیرید

همیشه باید در نظر داشته باشید که استراتژی لینک سازی شما باید بصورت طبیعی در نظر گرفته شده باشد. سعی کنید از جعلی نبودن پیوند های ایجاد شده مطمئن شوید و از ایجاد لینک در وب سایت هایی که مشکوک به اسپم می باشند خودداری نمایید.

نکته بسیار مهمی که به هنگام لینک سازی باید به آن توجه نمایید آن است که لینک ها باید با محتوای صفحه ای که در آن جایگذاری می شوند هم راستا و مرتبط باشند.

استراتژی لینک سازی شما باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد که می بایست با هدف معرفی برند ( برند سازی ) و معرفی محصولات شما به مردم صورت گیرد. به یاد داشته باشید اگر می خواهید فعالیتتان موثر و کارساز بوده و به نتیجه دلخواه دست یابید بهترین راه حل، آن است که فعالیت مورد نظر با هدف تولید محتوای موثر و کاربردی انجام گیرد، نه با هدف دریافت پیوند و لینک سازی.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: جمعه 25 دی 1399برچسب:بک لینک , لینک , لینک سازی , بکلینک,
ارسال توسط ایرانیکان

روش‌های آسان کسب درآمد از اینترنت

در این مطلب برخی از بهترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت را بررسی و پستی و بلندی‌های احتمالی آن‌ها را موشکافی می‌کنیم. فراموش نکنید که دنیای آنلاین و مخصوصا تجارت در آن، فضایی به شدت رقابتی است و تلاش، تمرکز، حوصله، هوش و منحصر به فرد بودن، از عناصر کلیدی موفقیت در این مسیر هستند. بنابراین هیچ یک از موارد بیان شده در این مطلب، قرار نیست خیلی زود درآمد بالایی برای شما به همراه داشته باشند و با تلاش و حوصله، در بلند مدت نتایج زحمات خود را خواهید دید. همچنین این مطلب به گونه‌ای ترتیب داده شده که در ایران قابل انجام باشد و بسیاری از روش‌هایی که برای خارج از ایران مناسب است در این مقاله فاکتور گرفته شده است.

۱.  ایجاد یک وبسایت،

اگر ایده و موقعیت مناسبی می‌بینید که نسبت به آن علاقه‌مند هستید و فکر می‌کنید می‌توانید حول محور آن خواننده و بازدید کننده جذب کنید، با ایجاد یک بلاگ کار راه اندازی کسب و کار اینترنتی را آغاز کنید و با روش بازاریابی رابطه‌ای یا بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) و با موفقیت در این مسیر، پول خوبی به جیب خواهید زد. احتمالا برای شما سوال شده باشد که با وجود این همه سایت‌های رنگارنگ در زمینه‌های مختلف، چطور می‌توان دیده شد.

دیده شدن سایت و بلاگی که راه‌اندازی کرده‌اید، وابسته به مسائل زیادی از جمله منحصر به فرد بودن، بازار مورد هدف، انجام دستورالعمل‌های موتورهای جستجو و بسیاری از موارد دیگر است. موفقیت برای برجسته کردن بلاگ یا سایتی که آغاز کرده‌اید کار راحتی نیست، اما با حوصله و زمان، می‌توانید آن را به جایگاهی برسانید که درآمد میلیونی برای‌تان به همراه داشته باشد.

زمانی که بلاگ خود را به جایگاه مناسبی رساندید، مرحله بعد این است تا چه محصول و شرکتی می‌توانند با شما در بازاریابی رابطه‌ای همکاری کنند و از طریق بلاگ‌ شما به فروش محصولات بپردازند که رابطه مستقیمی با بازار مورد نظر شما دارند.

به زبان ساده بگویم، فروش رابطه‌ای یا بازاریابی وابسته، یعنی محصولات یا سرویس شخص یا شرکت دیگر را از طریق معرفی آن به خواننده و هدایت آن‌ها به فروشگاه آنلاین، به فروش برسانید. این عمل زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که مطلبی به شدت با ارزش و غنی تولید کنید که خوانندگان زیادی جذب کند و در عین حال آن‌ها را مجاب کند که محصول شخص یا شرکت مورد نظر را خریداری کنند و در این بین شما با یک توافق با فروشنده، درصدی را دریافت خواهید کرد.

برای کسب در آمد از طریق اینترنت با این روش، راه سخت و دشواری در پیش دارید، اما سایت‌هایی هستند که توانسته‌اند میلیون‌ها درآمد کسب کنند و این کار مرزی هم نمی‌شناسد. سایتی وجود دارد که توانسته‌ است تنها در ۱۲ ماه، به درآمدی ۲ میلیون دلاری برسد. حال شما با بررسی بازار ایران و یافتن خواسته‌های درست، می‌توانید به درآمد کلانی دست پیدا کنید.

۲. ایجاد سایت فروشگاه الکترونیکی

بله، سایت‌های فروش اینترنتی زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها تخصصی و برخی دیگر هزاران هزار محصول مختلف را برای کاربران در دسترس قرار می‌دهند. اما اگر یک ایده بکر و بهتر برای ایجاد فروشگاه اینترنتی دارید، چرا آن را راه‌اندازی نکنید؟ ابتدا شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را یاد بگیرید و بعد فروشگاه مدنظر نظر خود را ایجاد کنید.

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی (eCommerce Site) یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است. اگر مغازه یا تولیدی خاصی دارید، می‌توانید با ایجاد فروشگاه اینترنتی، فروش و بازار محصولات خود را گسترش دهید، اگر امکانش را دارید می‌توانید محصولات جذابی که در فروشگاه‌های دیگر به راحتی پیدا نمی‌شوند را وارد کرده و به فروش برسانید یا ده‌ها ایده دیگر.

حتی اگر امکانش را دارید، می‌توانید از سایت‌های بزرگی مانند AliExpress محصولاتی را تهیه کنید که در کشور به راحتی قابل دسترس نیستند. سپس روی معرفی آن‌ها در فضای اینترنت زمان بگذارید و در نهایت خواننده را به خرید آن مجاب کنید.

درست است که سایت‌های بزرگی مانند دیجیکالا به عنوان یک غول فروشگاه اینترنتی شناخته می‌شوند، اما فراموش نکنید در خارج از کشور نیز سایت‌های بزرگی مانند آمازون وجود دارند که البته باعث نشده‌ است جلوی برخی ایده‌های ناب را بگیرد و مانع از موفقیت فروشندگان کوچک‌تر اما باهوش و منحصر به فرد شود. بنابراین اگر احساس می‌کنید می‌توانید فروشگاهی منحصر به فرد ایجاد کنید، دست به کار شوید.

۳. فروش تخصصی خاص

اگر نویسنده قوی هستید، طراح هستید، در توسعه سایت خبره هستید، تخصصی در بازاریابی دارید یا حتی می‌توانید یک مترجم یا ویراستار خوب باشید، ارایه تخصص هیچگاه ساده‌تر از این روزها نیست. سایت‌هایی در ایران مانند جابینجا یا پونیشا وجود دارند که رابطه‌ای میان کارفرما و شما هستند. می‌توانید بگردید و ببینید کدام شرکت و کارفرما به تخصص شما نیاز دارد و با داشتن رزومه‌ای مناسب، جذب آن‌ها شوید. این کار یا به اصطلاح درست‌تر، فریلنسینگ، تبدیل به یکی از کارهای محبوب نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از نقاط دنیا شده است. جالب است بدانید که بیش از ۵۴ میلیون نفر از آمریکایی‌ها کارهای سنتی رایج را کنار گذاشته‌اند و به تجارت فرینلسینگ روی آورده‌اند.

البته در حالی که در دنیا بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌ها، با دور کاری و انجام کار در خانه مشکلی ندارند، هنوز در ایران بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند افراد را به صورت حضوری در شرکت استخدام کنند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید استخدام‌های اینترنتی را پیدا، و نیاز برای تخصصی که در اختیار دارید را جستجو کنید.

۴. دانش خود را بفروشید

این کار همانند سرویس فری‌لنس است، اما بر خلاف آن، به جای تخصص، شما دانش خود را به فروش می‌رسانید. اگر دانش خاصی در اختیار دارید که مناسب نیاز جامعه هستند، شک نکنید که صدها نفر حاضر می‌شوند از شما کمک بگیرند و در ازای این کمک پول پرداخت کنند. برای مثال اگر یک مربی بدنسازی هستید، می‌توانید با ارایه برنامه‌های ورزشی مناسب کسب درآمد کنید و البته با کار درست و شهرت، خواهید دید که درخواست‌ها و به دنبال آن پول، چه رشدی خواهند داشت. دانش کافی در نرم‌افزارهای تخصصی دارید؟ بسیاری از مردم خواهان یادگیری این برنامه‌ها هستند، دانش خود را به آن‌ها بفروشید.

و البته چه بهتر می‌شود که اگر راهی پیدا کنید تا این دانش و تجربه خود را درون پکیجی شکیل قرار دهید و حاضر و آماده، آن را به مردم به فروش برسانید. مهم نیست یک متخصص باشید که در حال حاضر بیکار هستید یا برای یک شرکت بزرگ کار می‌کنید. می‌توانید دانش و تجربه خود را با روشی مناسب به فروش برسانید و به کسب درآمد از طریق اینترنت بپردازید.

۵. کانال سرگرمی یا آموزشی یوتیوب ایجاد کنید

اگر دانش جذابی دارید یا فکر می‌کنید می‌توانید با هنر خود در هر زمینه‌ای بینندگان را سرگرم کنید، نان‌تان در روغن است. یوتیوب (Youtube) یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جستجوی دنیا است که روزانه بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده دارد و اگر بتوانید افراد زیادی را جذب خود کنید، پارو کردن پول در آن کار سختی نیست.

سیستم این موتور جستجوی ویدیویی فوق‌العاده جذاب به این صورت است که بر اساس تبلیغات عمل می‌کند. هر چقدر که بازدیدکنندگان شما زیاد باشند، پول بیشتری به جیب می‌زنید. زمانی که هر ویدیو شما ۱۰۰۰ نفر بیننده داشته باشد، ۲ الی ۴ دلار دریافت می‌کنید؛ کم است نه؟ اما تصور کنید چندین ویدیو داشته باشید که هر کدام ماهانه بیش از ۵ هزار نفر تماشاگر داشته باشد، آنگاه ماهی بیش از ۲۰۰۰ هزار دلار به جیب می‌زنید. تصور کنید ویدیوهای شما به بازدید‌های میلیون دلاری برسند!

ساخت کانال یوتیوب همانند ایجاد یک سایت یا بلاگ است، اما برخلاف آن‌ها که باید به نویسندگی بپردازید، در یوتیوب باید ویدیوهایی بسیار جذاب تهیه کنید. محبوب‌ترین کانال‌های یوتیوب اکثرا مربوط به مسائل آموزشی یا سرگرمی هستند. باور کنید یا نه، این روزها یوتیوب از کلاس‌های آموزشی حضوری جذاب‌تر، سریع‌تر و به صرفه‌تر است و معلمین، استادها، مربیان و کاربلدهایی که به خوبی در این شبکه به بیننده درس می‌دهند، به شدت مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین ویدیوهای سرگرم کننده محبوبیت خارق‌العاده‌ای در یوتیوب دارند. بررسی محصولات مختلف، ویدیوهای کمدی یا دوربین مخفی‌ها، یا حتی بررسی یا راهنمایی بازی‌های ویدیویی و جعبه گشایی محصولات، تماشاگران میلیونی دارند.

۶. اینفلوئنسر اینستاگرام شوید

زمانی که هنر، قدرت سرگرم کنندگی یا کاریزمایی جذاب داشته باشید و بتوانید با ویدیوهای خود صدها هزار نفر فالوور جذب کنید، تبریک می‌گویم، شما یک اینفلوئنسر هستید که می‌توانید خود را در پول غرق کنید. اگر اکانت اینستاگرام خود را بتوانید با ویدیوهای جذاب در هر زمینه‌ای، با میلیون‌ها نفر فالوور (واقعی) پر کنید و مخصوصا اگر ده‌ها هزار کامنت هم زیر هر یک از پست‌های شما ارسال شود، بسیاری از برند‌ها، کمپانی‌های بزرگ یا حتی استارتاپ‌ها یا فروشگاه‌هایی که به دنبال دیده شدن هستند، حاضر می‌شوند برای تبلیغ در اکانت اینستاگرام شما پول خرج کنند.

راهها و شیوه اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام را آموزش ببینید و از این راه کسب درامد اینترنتی بالا را تجربه کنید.

البته که مطرح شدن در این شبکه کار راحتی نیست، مگر همانطور که در ابتدای این بخش گفتم، استانداردهای جذابی را برای جذب فالوور داشته باشید. فاکتورهایی نظیر کاریزما، اجرای عالی، و سرگرم کننده بودن، باعث شده‌اند تا این کار برای هر شخصی مناسب نباشد.

۷. از استریم ویدیو استفاده کنید

استریم در فضای اینترنت کاری، تخصصی‌تر است و مناسب هر شخصی نیست. به صورت دقیق‌تر، استریم بیشتر برای افرادی با توانایی بالا در بازی‌های ویدیویی و البته جذابیت در اجرا، مناسب است. استریم به این صورت است که ویدیویی جذاب، کنفرانسی پر بیننده یا یک بازی محبوب را در کانال یوتیوب، توییت، یا حتی آپارت در کنار حضور خود از طریق وبکم یا دوربین، به دیگر کاربران نشان می‌دهید. در مورد آن‌ها صحبت می‌کنید، به انجام آن‌ها می‌پردازید و ده‌ها کاری که بتواند برای کاربر هیجان‌انگیز و جالب باشد.

هر چه جذاب‌تر باشید، هر چقدر یک ویدیو یا کنفرانس را سرگرم کننده‌تر با دیگران دنبال کنید و هر چقدر اجرای یک بازی ویدیویی را با نمایش و اجرایی هیجا‌ن‌انگیزتر به نمایش بگذارید، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت که پول زیادی را به حساب شما سرازیر می‌کنند. جالب است بدانید افرادی هستند که شغل اصلی آن‌ها همین استریم بازی‌های ویدیویی است و ماهانه میلیون‌ها دلار درآمد دارند.

۸. به بازارهای ارز دیجیتال وارد شوید

ارزهای دیجیتالی، رمزارزها، بیت کوین bitcoin پول دیجیتال ، اتریوم و ده‌ها نام دیگر، این روزها کلماتی هستند که مردم کنجکاو را جذب خود کرده‌اند. ارزهای دیجیتال چند سالی است که کار خود را آغاز و طی یکی دو سال اخیر به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند. ویژگی‌های جذاب و قیمت بسیار بالای برخی از آن‌ها، حتی دولت‌ها و موسسات را نیز درگیر خود کرده و مردم برای یادگیری چگونگی به دست آوردن این رمزارزها کنجکاورتر از هر زمان دیگری، اینترنت را زیر و رو می‌کنند. اگر می‌خواهید با ارزهای دیجیتالی کسب درآمد داشته باشید، به آگاهی کاملی از چگونگی عملکرد رمزارزها، چگونگی استخراج یا خرید آن‌ها و همچنین چگونگی ذخیره این نوع پول دیجیتال نیاز دارید.

البته که این روش کسب درآمد از طریق اینترنت، کمی با دیگر روش‌های گفته شده فرق دارد، چرا که برای استخراج پول نیازمند به سیستم‌های مخصوص هستید که به خودی خود میلیون‌ها تومان خرج دارند، یا تبادل آن نیاز به سرمایه اولیه دارد. اما زمانی که بتوانید از راه درست به میزان خوبی استخراج یا تبادل درست دست پیدا کنید، می‌توانید شب‌ها روی تختی پوشیده از پول بخوابید.

همچنین خرید و فروش رمزهای دیجیتالی، هرچند در حال حاضر در کشور امری چندان راحت نیست، اما از دیگر روش‌های کسب درآمد اینترنتی به شمار می‌رود. کافی است با سرمایه گذاری درست، شناخت بازار و آگاهی از سیر صعودی و نزولی رمزارزها، به خرید پول دیجیتالی مناسب بپردازید و سپس آن‌ها را بفروشید.

۹. استارتاپ راه‌اندازی کنید

قطعا بسیاری از شما رویای کار کردن و ایجاد تجارتی برای خود را دارید که زیر دست هیچ مدیر و شخصی قرار نگیرید. ایجاد یک استارتاپ و رشد آن، یکی از سخت‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است، اما در عین حال زمانی که بتوانید موفق شوید، درآمد شگفت‌انگیزی خواهید داشت.

یکی از اولین نکاتی که در ایجاد استارتاپ آنلاین باید بدانید، این است که پول در هوا معلق است، اما بدون داشتن یک ایده درست و رساندن ایده و استارتاپ خود به اوج، هر چقدر هم که به هوا بپرید قادر نخواهید بود این پول‌های معلق را به چنگ بیاورید. بنابراین، با داشتن یک ایده ناب و صرف تلاش بی‌وقفه و هزینه کردن زمان و سرمایه، می‌توانید جزو آن دست افرادی باشید که کسب و کار منحصر به فرد خود را ایجاد کرده‌اید.

البته باید توجه داشته باشید که موفقیت یک استارتاپت، نیاز به شناخت بسیاری از فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف است. باید دامنه وسیعی از صنعتی که قصد دارید در آن فعالیت کنید را بشناسید، مشکلات مردم را درک کنید، ایده‌های حل آن مشکلات را بیابید و آن را به گونه‌ای ارایه دهید که مردم برای دریافت محصول یا سرویس، پول خرج کنند. همچنین در عین حال باید رقبای خود را بشناسید و آن قدر متفاوت عمل کنید بتوانید در بازار آنلاین یا غیر آنلاین سر خود را بالا بگیرید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

بررسی کسب درآمد ساده از اینترنت

هیاهوی آموزش درآمدزایی اینترنتی و عوام‌فریبی

هر جایی که نیاز و مخاطب وجود داشته باشد بازار کلاهبرداری و سوء استفاده هم شکل می‌گیرد. کاربران زیادی به دنبال درآمد اینترنتی هستند، همین واژه را در اینترنت جستجوی کنید، در میان اولین نتایج جستجو، به انبوهی از سایت‌ها خواهید رسید که عناوین آنها تداعی حس خاصی از تبلیغات است. به این مثال توجه کنید: آیا از کوتاهی قد خود رنج می برید؟ آیا کمبود اعتماد به نفس دارید، آیا می خواهید در ۲۴ ساعت چند کلیو وزن کم کنید یا در عرض یک ماه قد بلند شوید و ..

با صرف این چنین هزینه های تبلیغاتی، واقعا چه کسانی هستند که باور کنند که مصرف فلان دارو به افزایش قد آنها منجر می شود؟ آنهم در سی یا چهل سالگی؟! پس جای تعجب ندارد که بسیاری از سایت‌های اینترنتی هم در عناوین و تبلیغات خود ذکر می‌کنند که مثلا: درآمد میلیونی از اینترنت فقط در هفت روز! با صرف روزی ده دقیقه کار اینترنتی ماهانه چند میلیون تومان درآمد کسب کنید! راه‌های قانونی درآمد صدرصد تضمینی فقط با خرید فلان بسته، اپلیکیشن و کتابی که یک شبه شما را میلیونر می کند و..! نکته جالب اینجاست که هر دو مورد تبلیغ ذکر شده مخاطبان کم و بیش خودش را دارد!

سعی کنید سطح دانش و معلومات خود را افزایش دهید و حتی اگر هم به دنبال کسب درآمد سریع اینترنتی هستید باز منطقی عمل کنید و با برنامه و ایده وارد شوید.

برای کسب‌درآمد از اینترنت به آموزش نیاز دارید، در این شکی نیست، اما قبل از آن بهتر است تشخیص دهید که آموزش ارائه شده صرفا با هدف کلاهبردای و فروش تدوین شده یا بر اساس اصول علمی و آموزش‌های کارآفرینی تدوین شده است. 

کسانی که یک شبه ره صدساله رفتند

این که برای درآمد اینترنتی، کاهش وزن، آموزش زبان و خلاصه همه‌چیز دیگری افراد به دنبال طی‌کردن ره صدساله بدون زحمت هستند متاسفانه به یک فرهنگ تبدیل شده است! هزاران نفر حاضرند برای کاهش وزن از یک داروی تقلبی استفاده کنند. یکی برای کاهش وزن قرص پیشنهاد می‌کند، یکی دیگر کفش و یکی دیگر لباس یا دستبند! اما در این میان فروشنده اجناس تقلبی است که با کمترین زحمت به سود هنگفتی می‌رسد، متاسفانه این بازار کاذب هم در اینترنت شایع و پرطرفدار است. درآمد میلیونی از کلیک‌های زیرزمینی را بخوانید تا بیشتر با ابعاد این سبک از درآمدزایی آشنا شوید.

فراموش نکنید درآمد پایدار و ثابت به راحتی و در زمان کوتاهی شکل نخواهد گرفت و هرکس به هر دلیل تبلیغ روش خاصی از درآمدزایی در زمان خیلی کوتاهی را انجام می‌دهد قطعا هدفی جزء سوء استفاده از اعتماد شما را ندارد.

البته داشتن ایده های کسب درآمد اینترنتی واقع گرایانه و مبتنی بر حقیقت می تواند راه درستی برای رسیدن به کسب درامد اینترنتی درست و پایدار باشد.

بازاریابی شبکه‌ای و سایت‌های کلیکی

بازاریابی شبکه‌ای یکی از بهترین و قدرتمندترین روش‌های فروش محصولات است اما به شرط آن که در یک بستر اقتصادی سالم و یک کسب‌وکار غیر کاذب به کار گرفته شود. در اینگونه فعالیت‌ها تا زمانی که استعلام درستی از آن صورت نگرفته باشد نباید وارد شد، خصوصا که بسیاری از سایت‌های هرمی با اعداد و ارقام به خوبی بازی می کنند و حس مخاطبان خودشان را برای مشارکت تحریک می‌کنند. تشخیص این موضوع در اینترنت سخت و حتی در مواری که سایت خارجی باشد بسیار سخت‌تر است.

اکثر بسترهای هرمی خارجی که با یک ساختار کلیکی به صورت ترکیبی کار می‌کنند قابل اعتماد نیستند. حتی اگر معبتر هم باشند به صورت دائم پای کامپیوتر نشتن و کلیک کردن رو بنرها به صورت ماشینی، هیچ آینده‌ای برای شما در پی نخواهد داشت. پس وقت خودتان را بیهوده به پای این تبلیغات کاذب نریزید.

اگر هم به دنبال کسب درآمد کلیکی واقعی هستید حتما شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی را یاد بگیرید تا بتوانید از راههای درست و هوشمندانه کسب درآمد داشته باشید.

از کجا و چگونه کسب و کار اینترنتی را شروع کنیم؟

ابتدا باید مشخص کنید که به دنبال درآمد اینترنتی از مهارت هستید یا می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید. این دو مورد با هم فرق دارند و قبلا در این مطلب در موردشان نوشتم. راه‌اندازی یک کسب‌وکار مستلزم داشتن ایده، زمان و حداقل سرمایه است که بسته به موضوع فعالیت، می‌تواند متفاوت باشد.

گاهی باورهای عامیانه غلط در تجارت الکترونیک، افراد را به جای پولدار شدن گرفتار حیطه‌ای از فعالیت می‌کند که از آن هیچ تخصصی ندارند و درنتیجه از ادامه کار دلسرد می‌شوند. اگر هیچ تجربه‌ای برای درآمدزایی از اینترنت ندارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید بهترین کار این است که عجله نکنید، هیچ منبع درآمد پایداری در اینترنت وجود ندارد که به سرعت ایجاد شود و شما بتوانید به آن تکیه کنید.

به جای صرف هزینه بی‌هدف سعی کنید اطلاعات خودتان را افزایش دهید و شرایط خودتان را بررسی کنید. خوشبختانه منابع آموزش مفیدی وجود دارد که استفاده ازآن هزینه زیادی ندارد. آموزش گام به گام کسب در آمد از اینترنت شروع خوبی برای شماست.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

کسب درآمد از پاپ آپ یکی از روش های زرد محسوب می شود که علیرغم نارضایتی کاربران اینترنتیس، مرسوم است و افراد زیادی از این راه به کسب پول می پردازرند.

1- معرفی انواع تبلیغات پاپ آپ

این پنجره ها اغلب حاوی تبلیغات اینترنتی هستند و توسط کدJava scriptنوشته می شوند. تبلیغات پاپ آپ در ۹۹% موارد باعث نارضایتی کاربران می شوند، چرا که علاوه بر کند شدن سرعت اینترنت، باعث مصرف ناخواسته ی حجم ترافیک اینترنت نیز می گردند. پاپ آپ انواع مختلفی دارد که برای آگاهی بیشتر به این لینک نگاه کنید: انواع تبلیغات پاپ آپ

2- تاثیر تبلیغات پاپ آپ در سئوی سایت

یکی از ترفند هایی که فروشندگان پاپ آپ برای فروش آن استفاده می کنند این است که با استفاده از پاپ آپ ورودی گوگل به سایت شما را افزایش می دهد و صاحبان سایت ها که اطلاعاتی از آن ندارند سخنان آنان را باور می کنند و پاپ آپ را خریداری می کنند.

توجه داشته باشید گوگل اهمیت نمی دهد وضعیت ورودی سایت شما چگونه است و علاقه ای به اندازه گیری آن ندارد. حتی از نظر منطقی نمی تواند پارامتر تاثیر گذاری باشد. پس ..برای اطلاع بیشتر نگاه کنید به: تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

3- بررسی مزایا و محاسن تبلیغات پاپ آپ

درباره مزایا و معایب پاپ آپ و به طور کلی درباره استفاده از این نوع روش کسب درآمد از اینترنت حرف و حدیث زیاد است و هر کدام موافقان و مخالفان خاص خود را دارند برای آگاهی از مزایا و فواید این نوع کسب درآمد از لینک می توانید از لینک زیر اطلاعات لازم را به دست بیاورید: مزایا و معایب تبلیغات پاپ آپ

4- معرفی کسب درامد از تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ در مجموع جزو تبلیغات زرد اینترنتی محسوب می شود و به دلیل کسب درآمد مناسب، وبمستران و وبلاگ داران تمایل به استفاده از آن دارند . در کل این تبلیغ برای بازدیدکنندگان خوشایند نیست و موجب فرار کاربران می شود و از دست دادن ترافیک سایت می شود.اگر برای سایت و وبلاگ خود برنامه‌های بلندمدت و مدون برای کسب درآمد از اینترنت دارید گرفتن تبلیغات پاپ آپ... برای مشاهده مقاله کامل به این لینک بروید: کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ

 

 

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 1 مهر 1398برچسب:تبلیغات پاپ آپ,
ارسال توسط ایرانیکان

انواع جوغن ها از لحاظ اندازه و عمق

جوغن ها به ۳ اندازه کوچک متوسط و بزرگ تقسیم می شوند

جوغن ها به صورت عمیق و هم به صورت کم عمق، یافت می شوند

 

جوغن ها از لحاظ وضعیت:

۱-آنهایی که در سقف غارها و یا اتاق ها استفاده می شود

۲- آنهایی که نشان قبر هستند و در نزدیکی قبری قرار دارند

۳- آنهایی که در کنار و همراه سایر علامت ها استفاده می شود

۴- آنهایی که دفینه در داخل یا زیر آنها قرار دارد

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 12 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

کتاب کورش نامه

بهترین کتابی که از دوران قدیم، تاریخ و افسانه را با پند و عبرت در امیخته و دستور العمل جامعی در کیفیت کارهای بزرگ کوروش داده، کتابی است به نام سیروپدی یا تعلیم و تربیت کوروش، که به قلم گزنفون یونانی که مردی حکیم و مورخ و سردار معروف عصر خود بوده، تالیف شده است؛و در طی آن اخلاق و رفتار کوروش را سرمشق تدبیر و ملک داری و استقرار نظم و اداره امور مملکت قرار داده،

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 12 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

کتاب الهه های گذشتگان

این کتاب یکی از برجسته  ترین آثار اریک  فن دانیکن می باشد . تاکنون از همین نویسنده چند کتاب توسط مترجمین محترم ، ترجمه و در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

بیان تحقیق و نتیجه گیری ها در رابطه با میزان دانش گذشتگان و حدسیات به یقین در این زمینه که شاید در گذشته بسیار دور موجوداتی باهوش و تمدن بسیار بالاتر از زمینمیان با اهالی کره زمین در تماس بوده اند و زمینیان آنان را به نام الهه می شناختند و منظور و هدف نویسنده از بکار بردن کلمه الهه همانطوریکه خود وی نیز اشاره می نماید میهمانانی از دیگر ستاره ها می باشد

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 12 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

تدفین در دین مزدایی

مقاله حاضر شامل مسائل مربوط به معتقدات مزداپرستان درباره مرگ و مراسم وابسته بدان در این جهان است. در این نوشته فرجام شناسی مزداپرستی و آیین دفن مردگان بر اساس متنهای کهن اوستا(اوستای کهن که شماری از یسنه هاست) و اوستای جدید که (اوستای جدید کتاب ها و مجموعه هایی چون پشتها وندیداد خرده اوستا ویسپرد و یسنه های جدید را در بر میگیرد) و از لحاظ دوره های جدید تر و بر اساس متنهای پارسی میانه یا پهلوی(مانند روایات پهلوی ، گزیده های زادسپرم ، مینوی خرد و…) مورد بحث قرار می گیرد.

 

طبیعی است که در مورد اقوامی چون ایرانیان که دارای آثار مکتوبی از دوران های کهن و میانه و نو هستند، باید در هر دوره را به صورتی مجزا مورد مطالعه قرار داد. زیرا طول زمان و با تغییرات و تحولات اجتماعی و فرهنگی و تاریخی گوناگون دیدگاه ها و برداشتهای تازه ای پدید می آید که در هر مطقع بر جهان بینی و چگونگی آرا و عقاید مردم آن زمان اثر می گذارد و به آن رنگ تازه ای می دهد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

اطلس تاریخ ایران

کلیات اطلس تاریخ ایران
قبل از میلاد مسیح و بعد از میلاد مسیح

  • پارینه سنگی
  • پارینه سنگی میانه
  • پارینه سنگی جدید
  • فرا پارینه سنگی
  • نوسنگی
  • آغاز شهرنشینی
  • شهر نشینی
  • آغاز نگارش
  • ایلامیان
  • مادها
  • هخامنشیان
  • سلوکیان
  • اشکانیان
  • ساسانیان
  • خلفای راشدین
  • خلفای بنی امیه
  • طاهریان
  • صفاریان
  • آل بویه
  • خلفای بنی عباس
  • اسماعیلیه
  • سامانیان
  • غزنویان
  • علویان
  • آل زیار
  • سلجوقیان
  • اتابکان
  • خوارزمشاهان
  • مغول
  • تیموریان
  • صفویان
  • افشاریه
  • زندیه
  • قاجاریه
  • تاریخ انقلاب مشروطیت در ایران
  • پهلوی
آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

روند ضرب سکه در حکومت یونانی باختر از ابتدا تا سقوط

ضرب سکه یونانی باختر
سکه و روند ضرب آن یکی از شاخص های تمدن به حساب می آید که در ادوار تاریخی دچار تغییر و تحول می شوند.

 

شدت ضعف و قوت حکومت ها در روند آنها تاثیری به سزای داشته است، به طوری که در یک زمان در نهایت زیبایی و کیفیت طاهر می شوند و در زمان دیگر روبه افول می روند. بررسی تغییر و تحول روند ضرب سکه هریک از دوره های تاریخی مسائل متعدد سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگی و حتی نظامی را در بر می گیرد از این رو سعی شده است ضمن بررسی روند ضرب سکه در حکومت یونانی و باختر، ابعاد مختلف تغییر و تحول آن بر اساس نظریه ظهور و سقوط تمدن با رویکرد و الگوی نظری ابن خلدون و توین بی مورد بررسی قرار گیرد تا برخی از پیچیدگی ها و ابهامات تاریخی موجود این دوره برطرف گردد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

سکه های نادرشاه افشار

نادر که بلافاصله پس از طرد افغانها جانشین شد پادشاهان (سلسله صفویه) گردید بسیار در حفظ شعایر دین اسلام متعصب بوده اند و نقش تصویر انسان بر روی سکه ها را حرام می دانستند در پی طریقه آنان مجبور به حفظ ظاهر بوده و نمیتوانسته است نقش خود را بر روی سکه ضرب بزند و تاکنون هیچیک از مورخین و مولفین نیز متعرض این موضوع نشده و در جایی خوانده نشد که سکه با صورت نادر مشاهده شده باشد.

دانشى که کانى‌ها را بررسى مى‌کند، کانى شناسى  یا سنگشناسی و آنکه وضع سنگها را بيان مى‌نمايد، سنگشناسی (Petrography) است، در حالى‌‌که ، ژئوشيمى ذره‌هاى بنيادى سازنده سنگها و مهاجرت طبيعى آنها را برسى مى‌کند. اين علم طبيعت زمين ، سرگذشت آن ، دگرگونى‌‌هايش ، پيدايش کوهها ، رودها و درياها ، آتشفشانها و گدازه‌ها و انباشتگى پياپى لجنها و ماسه‌هاى ته اقيانوس را به ما مى‌شناساند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

مرجع سکه شناسی آپرین

در دنیای کهن و پیش از بوجود آمدن سکه داد و ستد مردم به شیوه مبادله کالا صورت میگرفته و پایه مقیاس و میزان مبادله کالاچهارپایان بوده اند ، بر روی نقاشی ها و سنگ نوشته های قدیم صحنه های از داد و ستد که بوسیله جابه جایی صورت می گرفته است مشاهده می شود. در دوران پیدایش فلزات تمدن بشر نیز تکامل خود را طی نمود و بشر از فلزات مختلف مانند مس ، برنز ، طلا و نقره اشیایی به اشکال مختلف مانند حلقه و استوانه یا چهارگوش و یا بصورت تبر و کارد تهیه نمود و وسیله جابه جایی برای داد و ستد قرار گرفت ، برای مثال در چین فلزی بشکل کارد یا میله های باریک یا حلقه ساخته می شده است.

در سکه ، شناسایی مذهب ، اقتصاد ، هنر، اداب و رسوم، صنعت، سیاست و به طور کلی فرهنگ و تمدن نقش اساسی دارد و از طرفی مطالعه و بررسی سکه ، زوایای مبهم و تاریک تاریخ بشر را روشن می کند به ویژه آن سکه به نسبت دیگر یافته های باستان شناسی در طول تاریخ به علت وضعیت خاصی که دارد سالم تر به یادگار مانده است.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

سنگ شناسی در دفینه

 دانشى که کانى‌ها را بررسى مى‌کند، کانى شناسى  یا سنگشناسی و آنکه وضع سنگها را بيان مى‌نمايد، سنگشناسی (Petrography) است، در حالى‌‌که ، ژئوشيمى ذره‌هاى بنيادى سازنده سنگها و مهاجرت طبيعى آنها را برسى مى‌کند. اين علم طبيعت زمين ، سرگذشت آن ، دگرگونى‌‌هايش ، پيدايش کوهها ، رودها و درياها ، آتشفشانها و گدازه‌ها و انباشتگى پياپى لجنها و ماسه‌هاى ته اقيانوس را به ما مى‌شناساند.

تعريف اجمالى 
دانشى که کانى‌ها را بررسى مى‌کند، کانى شناسى و آنکه وضع سنگها را بيان مى‌نمايد، سنگ شناسى‌ توصيفى (Petrography) است، در حالى‌‌که ، ژئوشيمى ذره‌هاى بنيادى سازنده سنگها و مهاجرت طبيعى آنها را برسى مى‌کند. اين علم طبيعت زمين ، سرگذشت آن ، دگرگونى‌‌هايش ، پيدايش کوهها ، رودها و درياها ، آتشفشانها و گدازه‌ها و انباشتگى پياپى لجنها و ماسه‌هاى ته اقيانوس را به ما مى‌شناساند.
ژئوشيمى و ارتباط آن با کانى شناسى

همچنين مى‌دانيم کانى شناسى دانشى است که کانى‌ها را بررسى مى‌کند. يک کانى ترکيبى از عناصر شيميايى است که بدون دخالت آدمى‌ به حالت طبيعى درست شده است. نوعى ساختمان است مرکب از مقادير متفاوت لاشه سنگهاى گوناگون که به موجب قوانين بسيار مشخص قرار يافته‌اند. به خوبى مى‌دانيم با همان مقدار مصالحى که در ساختمان بنايى بکار مى‌رود، مى‌توان بناهايى به شکلهاى گوناگون برافراشت، همين‌طور ، يک کانى به فرمهايى بسيار گوناگون مشاهده مى‌شود که همه آنها داراى يک ترکيب شيميايى هستند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 345 صفحه بعد