اصول اصلی لینک سازی
رموز گنج و باستان شناسی
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه، زیرخاکی و عتیقه

اصول اصلی لینک سازی

همانطور که در مقالات گذشته به آن اشاره کردیم، لینک سازی یکی از موارد بسیار مهم و با ارزشی است که امروزه در سئو به جهت دریافت اعتبار توسط آن، توجه ویژه ای به آن می شود. یک سئو کار و یا یک وب مستر باید اطلاع داشته باشد که یک لینک معتبر و موثر دارای چه ویژگی هایی است و چه شرایطی را دارا می باشد.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا به عوامل مهم و تاثیر گذار در جهت لینک سازی اشاره کنیم و هرکدام از آنها را بررسی نماییم.

  • TLD

    یکی از مهمترین قسمت های لینک سازی مربوط به پسوند دامنه سایت لینک دهنده (.com .edu .org وغیره) می باشد. مسلماً دریافت لینک از سایت های دانشگاهی با پسوند .edu و یا سایت های ارگان های دولتی با پسوند .org برای گوگل از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار می باشد و دارای ارزش و کیفیت فوق العاده زیادی می باشد و در صورتیکه بتوانید از این دامنه ها لینک دریافت نمایید قطعا تاثیر فوق العاده زیاد آنرا مشاهده خواهید نمود.

  • میزان محبوبیت سایت لینک دهنده

    نکته دیگری که قبل از لینک سازی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید میزان محبوبیت سایت لینک دهنده و اعتبار دهنده می باشد. قبل از هر چیز باید بدانید سایتی که می خواهید از آن اعتبار دریافت کنید آیا به تنهایی دارای اعتبار می باشد یا خیر.

  • امتیاز اعتماد و اعتبار سایت

    یکی از قواعد و اصول مهم بک لینک که باید آنرا مورد بررسی قرار دهید، بررسی اعتبار و امتیاز سایت لینک دهنده نزد گوگل می باشد.

  • تنوع دامنه و IP

    در قسمت بعد باید توجه داشته باشید که از چه تنوع و دامنه از IP ها و دامنه هایی به سایت شما لینک داده می شود.

  • نگاه مردم و شبکه های اجتماعی

    یکی از مهمترین قسمت هایی که امروزه به آن توجه ویژه ای می شود بررسی نگاه مردم و شبکه های اجتماعی به سایت مورد نظرمان است. در حال حاضر نه تنها گوگل که تمامی موتورهای جستجوگر توجه ویژه ای به بازخورد نظر و فیدبک کاربران در شبکه های اجتماعی به سایت مورد نظرمان را دارند.

  • Anchor Text

    در انتها نکته ای که کماکان اثر گذار بوده و در صورت انجام صحیح آن نگاه موتورهای جستجوگر را به خود جلب می نماید استفاده از Anchor Textیا کلمه کلیدی در خود لینک ها می باشد.

باید توجه داشته باشید که لینک سازی یکی از مهمترین فرآیندهایی است که برای سئوی یک سایت باید انجام گیرد پس سعی کنید که این فرآیند را با دقت و به صورت صحیح انجام دهید تا در انتها نتیجه موثر را برای خود فراهم نمایید.

نکته ای که در پایان می توان به آن اشاره نمود آن است که امروزه همه چیز بستگی به خود خواهد داشت. در صورتیکه بتوانید از راه صحیح کاری را انجام دهید بعد از گذشت زمان بهترین بهره را خواهید برد پس در کنار تلاش و پشتکار، فاکتور صبر را همراه خود داشته باشید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

نباید های لینک سازی

بسیاری از استراتژی های لینک سازی در فرایند سئو می تواند نتیجه معکوس داشته باشد که همین امر ممکن است باعث وقوع صدمات و ضررات بیشتری نسبت به سودمندی آن گردد.

اگر به دنبال آن هستید که رتبه خود را در مدت زمانی طولانی و با استفاده از چیزی که به آن استراتژی های جامع سئو می گوییم ارتقا و بهبود ببخشید،  باید از تعدادی از تاکتیک ها و روش های لینک سازی معمول خودداری نمایید.

در این مقاله، می خواهیم لینک هایی را که نباید ساخته شوند بررسی نماییم : تاکتیک ها و روش های سئو که به طور قطع نباید از آنها استفاده نمود.

تاکتیک های پرخطر لینک سازی

در گذشته، لینک سازی به معنای قرار دادن پیوندها (لینک ها) در صفحات خارجی بوده که غالبا به وسیله خرید یا پیوندهای تجاری صورت می گرفت. پس از راه اندازی  Google Penguin، تمامی این روش ها به استراتژی های پر خطر سئو گوگل تبدیل گردید.

اگر روش های لینک سازی شما شامل هرزنامه ها یا spamming می باشد، باید در نظر داشته باشید که وب سایت شما به احتمال فراوان با خطر جریمه شدن توسط گوگل مواجه خواهد بود و حتی می تواند باعث حذف سایت شما از نتایج گوگل گردد.

در صورتیکه تعداد بسیار زیادی پیوند در سایت های مختلف ایجاد کنید، احتمالا این اتفاق موجب ارتقا موقتی رتبه وب سایت شما خواهد شد، اما این موضوع برای مدت زمانی طولانی صدق نمی کند.

مطمئنا اکثریت افراد با تکنیک های لینک سازی که قطعا نباید اجرا شود آشنا هستند. در ابتدا به روش های واضحی که در لینک سازی نباید اجرا شود اشاره خواهیم نمود و سپس درباره تعدادی از روش هایی که کمتر شناخته شده اند ولی از اهمیت و ارجحیت بیشتری برخوردار هستند بحث خواهیم کرد.

نباید های مربوط به لینک سازی

اگرچه باورهای اشتباه درباره بک لینک موجب شده تا لینک سازی دچار ایراداتی شود ولی وبمستران باید دقت کنند که مهم ترین کار و عمل رعایت اصول مهم لینک سازی بر اساس فرمول های گوگل می باشد ضمن اینکه از نبایدهای بک لینک هم باید اجتناب کنند. مهم ترین نباید های مربوط به بک لینک عبارتند از:

  • به هیچ وجه نباید به تعداد انبوه، لینک خریداری کنید.
  • نباید به تبادل لینک ها بپردازید.
  • به هیچ وجه نباید از برنامه های خودکار برای دریافت پیوندها استفاده کنید.
  • نباید پست های میهمان کم محتوا و بدون عنوان در وبلاگ های دیگران منتشر کنید.
  • در صورتیکه تنها هدف شما از ارسال پیام در بلاگ ها و انجمن ها فرستادن لینک می باشد، حتما از فرستادن آن خودداری کنید.
  • نباید اقدام به بهینه سازی بی رویه متن اصلی خود کنید.
  • باید از ایجاد پیوندهای نامرتبط به موضوع وب سایت خودداری کنید.
  • نباید از وب سایت هایی که محتوای واقعی ندارند پیوندی داشته باشید.
  • باید از پیوندهای هرزنامه ای که برخی از وب سایت ها به جهت تبلیغ، قمـار و … پخش می کنند اجتناب کنید. (مگر اینکه وب سایت شما در زمینه قمـار و غیره فعالیت کند)

تمامی لینک ها را به صفحه اصلی ( صفحه نخست) ارتباط ندهید

باید اطمینان پیدا کنید که لینک ها به صفحات مختلف داده شده و تنها منحصر به صفحه اصلی و نخست نمی باشند. در صورتیکه تنها و بصورت گسترده، لینک ها را از طریق صفحه نخست دریافت کنید، لینک سازی شما شکلی هرزنامه به خود خواهد گرفت. البته این نکته دارای استثناهای خاص خود نیز می باشد و اگر فردی درباره برند تجاری شما بنویسد، قرار دادن پیوندی در صفحه نخست کاملا مناسب و درست است. اما اگر وب سایتی درباره محصولات یا اخبار شرکت شما بنویسد، معمولا لینک دهی به محصول، اخبار و یا صفحات بلاگ شما داده خواهد شد. این روش، مسیری طبیعی و عرفی است که غالبا به صفحات دیگر لینک سازی می شود.

باید مطمئن شوید که استراتژی لینک سازی شما، با شیوه طبیعی پیوند دهی به وب سایت ها مشابهت داشته باشد.

ارزش افزوده : لینک سازی و هدایت کاربر به صفحات مشخص و معین باعث ایجاد تغییر و بهبود وضعیت در جایگاه وب سایت شما خواهد شد. بنابراین باید تمرکز خود را بر روی دریافت لینک و ایجاد بک لینک برای صفحات محصولات مهم و یا برای صفحات داخلی وب سایت خود داشته باشید.

سعی کنید کلمات کلیدی که در متن به آن ها اشاره شده است با استفاده از ایجاد لینک بر روی کلمه کلیدی( انکرتکست)، به صفحه مربوط به آن کلمه کلیدی یا محصول مورد نظر لینک دهی کنید. این اتفاق باعث می گردد تا وب سایت شما به عنوان یک پروفایل قابل اعتماد شناخته شده و در همین راستا، باعث افزایش کاربران نیز خواهد شد.

قرار دادن لینک به ازای پرداخت پول؟ این روش رو به کل فراموش کنید

یکی دیگر از روش هایی که در لینک سازی نباید از آن استفاده نمود، خرید لینک یا به اصطلاح، گرفتن بک لینک می باشد. باید بدانید که خرید لینک ها بصورت فله ای و یا حجیم برای لینک دهی به یک سایت، با هدف ارتقاء جایگاه در لیست نتایج موتورهای جستجو، روشی است که در حال حاضر از سوی گوگل منع شده و در صورتیکه سایتی از این روش استفاده نماید به شدت از سوی این موتور جستجو مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

حال در این قسمت ممکن است سوالاتی مطرح شود مبنی بر اینکه، اگر از سوی یک وب سایت، لینکی به سایت ما ارجاع شود آیا باز هم جریمه خواهیم شد؟ در صورتیکه از سوی یک وب سایت با کیفیت بالا پیوندی به سوی وب سایتمان ایجاد شود چطور؟ آیا خرید یک لینک از یک وب سایت قدرتمند اشتباه است؟ چگونه گوگل به آن پی خواهد برد؟

نکته ای که باید به آن اشاره نمود آن است که در حال حاضر، گوگل قادر به شناسایی لینک های خریداری شده توسط صاحبان وب سایت ها نیست. اما توصیه ای که می توان در این راستا به آن اشاره نمود آن است که سعی کنید از خرید لینک ها و پیوند هایی که باید هر ماه بابت حضور در سایت های معتبر خریداری شود خودداری نمایید.

وب سایت هایی که به شما لینک های موقت ارائه می دهند و برای تمدید هر ماه آن، ماهانه مبلغی را دریافت می کنند، مطمئناً پیشنهاد لینک را به دیگر وب سایت ها ارائه خواهند نمود. در این شرایط، قسمت مربوط به تبلیغات متنی بر روی این مدل از وب سایت ها به مرور شاهد لینک های متفاوت به سایت های مختلف خواهد بود و این اتفاق حتی ممکن است در یک ماه تعداد زیر 10 لینک و در ماه بعد بالای 10 لینک را شامل شود.

در صورتی که قسمتی از یک وب سایت بدین صورت تعداد لینک هایش کم یا زیاد شود و یا حتی در تعداد ثابت، تغییر لینک و کلمه کلیدی را شاهد باشیم، در این شرایط، گوگل بر روی وب سایت لینک دهنده حساس شده و آنرا مورد بررسی قرار می دهد که در این شرایط ممکن است به واسطه الگوریتم پنگوئن، مورد جریمه قرار گرفته و به عنوان وب سایت اسپم در نظر گرفته شود.

محتوای خود را بر روی سایت های مختلف بازیابی نکنید

یکی از روش های معمول برای دریافت لینک، نوشتن مقالاتی در مورد برند و یا درباره محصولات می باشد که پس از آماده سازی، تلاش برای انتشار آن در وب سایت های دیگران آغاز می شود تا به واسطه مقاله منتشر شده، به سمت سایت مورد نظر لینک دریافت شود.

در این قسمت، نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید آن است که به هیچ وجه نباید محتوای تکراری و مشابه بر روی سایت های مختلف منتشر کنید. مقالاتی که در آن، جملات و پاراگراف ها تغییر یافته و کلمات محدودی در متن عوض می شوند، از نظر گوگل به عنوان مقالات تکراری نسبت به مقاله اصلی به شمار می آیند.

حتی اگر از این روش بصورت مکرر و برای چندین دفعه استفاده نمایید. محتوای منتشر شده به عنوان محتوای Spinning  در نظر گرفته شده و به عنوان روش غیر معمول پیوندسازی شناخته می شود که حتی می تواند نتیجه ای معکوس برایتان داشته باشد.

پس باید در نظر داشته باشید که نوشتن مقاله برای مخاطبین و لینک سازی برای وب سایت، کار فوق العاده سنگینی بوده و باید با تامل برای آن وقت گذاشته شود.

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

اگر در حال ایجاد لینک برای وب سایت خود هستید، از شبکه های اجتماعی غافل نشوید. رسانه های اجتماعی بطور قطع به یقین باید در استراتژی های ساخت پیوند شما قرار داشته باشند، اگرچه کاملا شفاف و مشخص نیست که تا چه حدود و اندازه ای پیوندها از رسانه های اجتماعی در رتبه شما موثر بوده و به آن کمک خواهد نمود.

نکته بسیار مهمی که در هنگام لینک سازی، بسیار موثر بوده و باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشید آن است که اگر به صورت ناگهانی، از وب سایت های مختلف لینک هایی دریافت نمایید ولی از سمت شبکه های اجتماعی لینکی به سمت وب سایت شما ارجاع نشود، از نظر گوگل این موضوع کمی عجیب بوده و حتی ممکن است لینک های ارجاع شده را بصورت هرزنامه در نظر گیرد.

بنابراین سعی کنید در کنار لینک سازی در وب سایت های مختلف و ایجاد لینک های با کیفیت، بر روی شبکه های اجتماعی نیز سرمایه گذاری نموده و محتوای خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید.

این اتفاق می تواند از طریق منتشر نمودن قسمتی از متن مقاله و درج لینک مورد نظر در انتهای آن در شبکه های اجتماعی صورت گیرد تا از این طریق هم از رسانه های اجتماعی لینک دریافت گردد.

البته در لینک سازی به جایگاه C Class ip بک لینک توجه داشته باشید و اینکه کلاس ip و متفاوت بودن بخش C آی پی بک لینک ها نشان دهنده این است که بک لینک ها از وب سایت های مختلفی در سراسر یک کشور یا جهان هستند و این بهتر و تاثیرگذارترمی باشد.

واقعی باشید و فرایند طبیعی رو پیش بگیرید

همیشه باید در نظر داشته باشید که استراتژی لینک سازی شما باید بصورت طبیعی در نظر گرفته شده باشد. سعی کنید از جعلی نبودن پیوند های ایجاد شده مطمئن شوید و از ایجاد لینک در وب سایت هایی که مشکوک به اسپم می باشند خودداری نمایید.

نکته بسیار مهمی که به هنگام لینک سازی باید به آن توجه نمایید آن است که لینک ها باید با محتوای صفحه ای که در آن جایگذاری می شوند هم راستا و مرتبط باشند.

استراتژی لینک سازی شما باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد که می بایست با هدف معرفی برند ( برند سازی ) و معرفی محصولات شما به مردم صورت گیرد. به یاد داشته باشید اگر می خواهید فعالیتتان موثر و کارساز بوده و به نتیجه دلخواه دست یابید بهترین راه حل، آن است که فعالیت مورد نظر با هدف تولید محتوای موثر و کاربردی انجام گیرد، نه با هدف دریافت پیوند و لینک سازی.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: جمعه 25 دی 1399برچسب:بک لینک , لینک , لینک سازی , بکلینک,
ارسال توسط ایرانیکان
آخرین مطالب